2016-12-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
I just ditt fall tycker jag du inte förtjänar något annat än ett låglönejobb
Se där, du klarade inte av det. Utan var tvungen att byta samtalsämne och börja dravla om vad jag förtjänar. Som om det har med tråden att göra. Det enda du klarar av är personangrepp och att uttrycka din egen egoism.

Citat:
Sen flyr inte folk från krig när man ser massa mongoler, ryssar, kineser, eritreaner och kubaner på gatorna. Är hela världen i krig?
Hur vet du att det är kubaner du ser? Nja, folk som flyr från vänsterns terrorvälden brukar vi ge asyl.
Men kineserna du ser lär vara arbetskraftsinvandrare. Har en kollega från Kina som köpte ett hus för en tid sedan. I Solna trakten var det nog. Har du förresten meddelat skatteverket att du vill ha lägre välfärd för att du inte accepterar invandrarnas skatteintäkter?

Citat:
Nej jag har inget som helst solidaritet med världens miljarder fattiga
Där tror jag du är helt uppriktig. Du är bara en sniken vänstermänniska, som vill parasitera på andra. Att någon annan skall få något gör dig bara upprörd.

Citat:
Svensk välfärd till etniska svenskar. Basta.
Varför går du utanför länet? Varför skall skåningar få snika till sig av din skatt. Och gotlänningar. Ingen av dom kan prata ordentligt. Och gotlänningarna får väl hålla sig på sin ö. Varför ska dom komma till Stockholm och du ska behöva betala för dom?
Citera
2016-12-20, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Har du helt missat att max belåning är 85% oavsett vilken betalningsförmåga låntagaren har?

Det är bankerna som står för det, inte de som säljer bostadsrätter. Har du missat det?
Citera
2016-12-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Är du för eller emot marknadshyror utan invandrare, med 100% svensk etnicitet inom landet?

Utan blattar och negrer hade jag nog varit för det för då hade inte priserna skjutit i höjden. På 80talet kunde man få en lägenhet vart fan man ville i landet när som helst. Det var på 90talet det började haverera (go figure)
Citera
2016-12-20, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Att vissa kommuner köper bostadsrätter är en mycket udda men ganska rationell ekonomisk lösning. Det tyder dock på en viss desperation.

Malmö har relativt låga priser på bostadsrätter, så att helt enkelt köpa bostadsrätter istället för att bygga nya bostäder eller köpa in svindyra baracker på tillfälliga bygglov är inte så dumt som det låter.

Vad som däremot är dumt är att låta flyktingarna bo i dessa så pass länge att de får besittningsskydd. Det verkar Malmö helt ha missat.

I många andra mindre städer kostar bostadsrätter nästan ingenting i vissa fall. Då är man ju rent av korkad om man börjar smacka upp svindyr nyproduktion som kommunpolitiker.

Det är inte rationellt ekonomiskt eftersom som man som du säger inte har förhandlat bort besiktningsskyddet vilket innebär att blatten som får hyra i andrahand av kommunen sedan inte kan bli vräkt. Och att kommunen går in som konkurrenter i budningar är alltså positivt enligt dig?!?

Det är inte bättre att köpa bostäder än att bygga i det långa loppet. Kortsiktigt kanske men inte långsiktigt. Att använda det befintliga beståndet för blattar och negrer gör inte att det blir lättare för andra att hitta bostäder.
Citera
2016-12-20, 12:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Utan blattar och negrer hade jag nog varit för det för då hade inte priserna skjutit i höjden. På 80talet kunde man få en lägenhet vart fan man ville i landet när som helst. Det var på 90talet det började haverera (go figure)

Trissar "blattar och negrer" upp priserna? Det var mer än jag visste.
Citera
2016-12-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Fast det är nyliberal politik. Det har jag för mig att du är starkt emot.

Ni till vänster hyllar "Åt var och en efter behov". Och medellösa blattar är ju behövande.

Nej, den är havererad för att du och andra som vill ha hyresreglering inte tar av era pengar och bygger hyresrätter och hyr ut till bruksvärdeshyra.

Varför havererar ni avsiktligen hyresmarknaden?

Nyliberaler vill inte deportera folk, vart har du fått det ifrån? Jag är inte vänster.

Nej det har havererat för att vi importerat blattar i kopiösa mängder så att ni liberaler kan dumpa priserna på löner och tillfredsställa er cuckoldfantasier där era framtida flickvänner kan berätta för er om alla sina bmuslimska älskare hon haft innan hon stadgade sig med er.

Jag har inte havererat någonting, jag har varit emot invandringen sedan början av 90talet.
Citera
2016-12-20, 12:46
Medlem
Citat:
Trissar "blattar och negrer" upp priserna? Det var mer än jag visste.

Tillgång och efterfrågan, något som du borde känna till. Eller är du för korkad för att förstå samband?
Citera
2016-12-20, 12:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är inte rationellt ekonomiskt eftersom som man som du säger inte har förhandlat bort besiktningsskyddet vilket innebär att blatten som får hyra i andrahand av kommunen sedan inte kan bli vräkt. Och att kommunen går in som konkurrenter i budningar är alltså positivt enligt dig?!?

Det är inte bättre att köpa bostäder än att bygga i det långa loppet. Kortsiktigt kanske men inte långsiktigt. Att använda det befintliga beståndet för blattar och negrer gör inte att det blir lättare för andra att hitta bostäder.

Det är klart att det inte är bra, men vad tror du är billigast.

1. Bygga nyproducerade hyresrätter till alla asylsökande för x antal miljoner kr st

Eller

2. Köpa orenoverade bostadsrätter i exempelvis Rosengård för några hundratusen kr st
Citera
2016-12-20, 12:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Tillgång och efterfrågan, något som du borde känna till. Eller är du för korkad för att förstå samband?
Så "blattar och negrer" är rika menar du?
Citera
2016-12-20, 12:52
Medlem
Citat:
Dom får inte "gratis bostadsrätter", de får hyra i andra hand till motsvarande vad en hyresrätt kostar tills de hittar något annat och etablerat sig på arbetsmarknaden.

Och vem betalar hyran tror du?
Citera
2016-12-20, 12:53
Medlem
Citat:
Så "blattar och negrer" är rika menar du?

"Hej jag heter kurt-sune och jag tror att alla blattar och negrer betalar med egna pengar"

Att du är efterbliven visste jag redan men att du inte ens har koll på hur blattar och negrer får sina bostäder betalda är ju ett skämt. Tror du att kommunerna köper bostäder så att Mohammed och Achmed kan betala kommunen istället för den fd BR ägaren?
Citera
2016-12-20, 12:55
Medlem
Citat:
Jag lägger ingen värdering i om det är rätt eller fel att köpa bostadsrätter.

Nu har politikerna ställt till det rejält för sig så att de MÅSTE lösa boendefrågan omgående.

Då är det väl inte konstigt om de tar den billigaste och snabbaste lösningen.

Bygg istället. Ta pengarna och bygg. Men det sitter ju du och grinar över eftersom bostadsbidragen till hyresrätterna du hyr ut inte kommer höjas om dom gör det.

Dra åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in