2016-12-18, 15:42
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Att vissa kommuner köper bostadsrätter är en mycket udda men ganska rationell ekonomisk lösning. Det tyder dock på en viss desperation.

Malmö har relativt låga priser på bostadsrätter, så att helt enkelt köpa bostadsrätter istället för att bygga nya bostäder eller köpa in svindyra baracker på tillfälliga bygglov är inte så dumt som det låter.

Vad som däremot är dumt är att låta flyktingarna bo i dessa så pass länge att de får besittningsskydd. Det verkar Malmö helt ha missat.

I många andra mindre städer kostar bostadsrätter nästan ingenting i vissa fall. Då är man ju rent av korkad om man börjar smacka upp svindyr nyproduktion som kommunpolitiker.

Vart är raseriet ditt när antisociala muhammedianer från 3e världen får GRATIS BOSTADSRÄTTER som man ser i dina kroniska utspel mot bruksvärdessystemet och hyresgästföreningen?

Istället formulerar du dig"det är dumt" haha

Givetvis har du inget emot att kommunen budar på BR, budar över unga svenskar som ska flytta hemifrån och skapar bobrist inom BR beståndet. Det höjer ju dina tillgångspriser..
Senast redigerad av slemhog 2016-12-18 kl. 15:45.
Citera
2016-12-18, 16:02
Medlem
slemhogs avatar
Det finns inte mycket politisk vilja att bygga billigt och fina hyresrätter längre, för alla vet dom mestadels går till antisociala hotfulla odrägliga svartjobbande bidragstagande utomeuropeer som ingen vill ha i närheten av sig eller befatta sig med. Klart ingen har någon empati eller solidaritet med såna folkgrupper. Det stora bruna vapnet mot svenska modellen.

Sorry alla arbetare och fina etniska svenska medmänniskor. Eliten, nyliberaler, extremvänstern, alliansen och den fega pretto medelklassen i Stockholm har både svikit er och duperats av mörka globalistiska krafter.
T om socialdemokratin har kört kuken i arslet på den svenska arbetaren, men dom gör iaf något.

It´s time to get mad...
Senast redigerad av slemhog 2016-12-18 kl. 16:07.
Citera
2016-12-18, 17:35
Medlem
slemhogs avatar
Det är nice med ett visst antal ombildningar, då kan arbetare och medelklass i hyresrätter tjäna stora pengar och bli miljonärer. Man bygger sen nya sabo kombohus, prefab och enklare utan parkettgolv i varje rum (räcker med laminat), man behöver inte ha 1 hiss per 20 lägenheter heller utan kan bygga bredare trapphus med hiss per 40 lgh för att få ned kostnader och med mina övriga 10-punkt förslag för att få drägliga hyror och låter såna som kurt-sune, alpha och andra rika pösmunkar betala subventioner efter 2005-2006 års socialdemokratisk modell (investeringsbidrag) och statliga räntebidrag
Everything is possible.

Man gör inte som under alliansens år och ombildar mestadels det attraktiva beståndet i enorm skala och bygger nytt med svindyr presumtionshyra och noll konkurrens inom producentledet i en kreditdriven markbubbla.
Senast redigerad av slemhog 2016-12-18 kl. 17:38.
Citera
2016-12-18, 18:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Vart är raseriet ditt när antisociala muhammedianer från 3e världen får GRATIS BOSTADSRÄTTER som man ser i dina kroniska utspel mot bruksvärdessystemet och hyresgästföreningen?

Istället formulerar du dig"det är dumt" haha

Givetvis har du inget emot att kommunen budar på BR, budar över unga svenskar som ska flytta hemifrån och skapar bobrist inom BR beståndet. Det höjer ju dina tillgångspriser..

Dom får inte "gratis bostadsrätter", de får hyra i andra hand till motsvarande vad en hyresrätt kostar tills de hittar något annat och etablerat sig på arbetsmarknaden.

Problemet är bara att de inte kommer vidare vare sig i bostadskarriären eller på arbetsmarknaden mestadels.

Och bor de för länge har de rätt till besittningsskydd som verkar gälla för evigt.

Därför är detta inte en snygg lösning heller men den är betydligt billigare än att bygga baracker och nya hyresrätter.
Citera
2016-12-18, 18:53
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Dom får inte "gratis bostadsrätter", de får hyra i andra hand till motsvarande vad en hyresrätt kostar tills de hittar något annat och etablerat sig på arbetsmarknaden.

Problemet är bara att de inte kommer vidare vare sig i bostadskarriären eller på arbetsmarknaden mestadels.

Och bor de för länge har de rätt till besittningsskydd som verkar gälla för evigt.

Därför är detta inte en snygg lösning heller men den är betydligt billigare än att bygga baracker och nya hyresrätter.

Dom får hyra bostadsrätter och får besittningssskydd, dom får alltså bo som hyresgäster i renoverad bostadsrättsstandard och skattebetalarna betalar bidraget och bostaden. Dom får det gratis serverat med renoverade borätter utan ekonomisk risk, i praktiken en gratis bostadsrätt utan dess nackdelar, jämförbart med mig som får slita och renovera en hyresrättupp till BR-standard för egna pengar. Drömscenariot för muhammedianerna och landsförräderi mot svenskar.
Vad är det du inte fattar och vart är ditt raseri? Vad tror du detta kostar svenska skattebetalare? Jag tycker du ska lägga krutet på något annat där dina stålar rinner iväg än kritik varje dag mot bruksvärdeshyror som du inte betalar ett skit för.

Sen undrar jag om du är etnisk svensk överhuvudtaget?
Senast redigerad av slemhog 2016-12-18 kl. 19:02.
Citera
2016-12-18, 20:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Dom får hyra bostadsrätter och får besittningssskydd, dom får alltså bo som hyresgäster i renoverad bostadsrättsstandard och skattebetalarna betalar bidraget och bostaden. Dom får det gratis serverat med renoverade borätter utan ekonomisk risk, i praktiken en gratis bostadsrätt utan dess nackdelar, jämförbart med mig som får slita och renovera en hyresrättupp till BR-standard för egna pengar. Drömscenariot för muhammedianerna och landsförräderi mot svenskar.
Vad är det du inte fattar och vart är ditt raseri? Vad tror du detta kostar svenska skattebetalare? Jag tycker du ska lägga krutet på något annat där dina stålar rinner iväg än kritik varje dag mot bruksvärdeshyror som du inte betalar ett skit för.

Sen undrar jag om du är etnisk svensk överhuvudtaget?

Jag lägger ingen värdering i om det är rätt eller fel att köpa bostadsrätter.

Nu har politikerna ställt till det rejält för sig så att de MÅSTE lösa boendefrågan omgående.

Då är det väl inte konstigt om de tar den billigaste och snabbaste lösningen.

Du har fel i att alla bostadsrätter är renoverade.

I Malmö kryllar det av orenoverade bostadsrätter och sådana kan man komma över relativt billigt fortfarande.
Citera
2016-12-18, 22:56
Medlem
brutalares avatar
Jag har aldrig förstått varför så många borgare är glada över att spendera miljarder och miljarder på människor men sedan gnäller på något som hyresregleringen.
Citera
2016-12-18, 23:10
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Jag har aldrig förstått varför så många borgare är glada över att spendera miljarder och miljarder på människor men sedan gnäller på något som hyresregleringen.

Massinvandringen är medlet(Efterfrågan överbelastning) som nyliberalerna använder för att krossa välfärden, sjukvård, bruksvärdeshyror, lönebildningen och facket. Dessa ideér började växa fram på 90-talet i MUF, Ruinfeldt och Schlingmann. Ulf kristersson är även en riktig livsfarlig nyliberal och häxan som är ordförande för svenskt näringsliv är riktigt ond, det ser man på henne. Nyliberaler och högern är hemska, mörkermänniskor, som hämtat från mordor. Trots dom redan har nya motorbåtar, villor i Stocksund, nya bilar och märkeskläder trots dom är 50 bast och miljoner i aktier så ska dom ha mer, på bekostnad av arbetaren och den lilla människan i en liten hyresrätt. Jag har flera ggr sett vilka som kommenterar artiklar mot bruksvärdeshyror på facebook och det är påfallande ofta dessa karaktärer, priviligegerade framgångsrika människor med psykopatiska blickar och aggresiv framtoning. Elaka jävlar ofta som har noll empati med andra och förstör andras liv ifall dom kan och vill ha något. Dom är även kappvändare påfallande ofta för att ligga rätt i flocken och aldrig få något problem i livet.
Senast i raden var borgarhäxan i dagens industri, jenny någonting, som skyllde skuldsättningen på bruksvärdeshyror (trots norge har marknadshyror och skyhög skuldsättning nu enligt alla deras tidningar) som äger en villa i djursholm och har ett nystartat fastighetsbolag när jag kollade upp henne.
Senast redigerad av slemhog 2016-12-18 kl. 23:41.
Citera
2016-12-19, 00:02
Medlem
slemhogs avatar
http://odesfragorna.story.aftonbladet.se/chapter/kampen-for-en-lon-som-gar-att-leva-pa/

Haha vilket jävla skitland USA är efter Reagan och nyliberalerna styrt.

Arbetarlöner minskat från drägliga 40 000 dollar/år 1978 till 25000 dollar/år 2010. En bankanställd tjänar 24000 dollar!

Hälften av amerikaner tjänar mindre än fjuttiga 35000 dollar/år.

Minimilön på 8 dollar/tim och då ingår inte sjukförsäkring, gratis college till barnen och 2 v semester bara och marknadshyror på 25000 för en 1:a i San fransisco eller New york.

15 dollar per timmen rörelsen låter vettigt, 32000 dollar per år, då har folket iaf råd med en beg bil, halvdassigt boende och sjukförsäkring och någon semester per år.

Semester på 2v , ingen gratis sjukvård, ingen anställningstrygghet eller allemansrätt, stackars människor.

"Nearly 7 in 10 Americans have less than $1,000 in savings"

http://www.usatoday.com/story/money/...tudy/91083712/
Senast redigerad av slemhog 2016-12-19 kl. 00:14.
Citera
2016-12-19, 00:43
Medlem
Citat:
Dom får hyra bostadsrätter och får besittningssskydd, dom får alltså bo som hyresgäster i renoverad bostadsrättsstandard och skattebetalarna betalar bidraget och bostaden. Dom får det gratis serverat med renoverade borätter utan ekonomisk risk, i praktiken en gratis bostadsrätt utan dess nackdelar
Det är vänsterpolitik. Folkhemspolitik som det ibland kallas. "Åt var och en efter behov" som ni säger.

Jubla nu över att din politik genomförs.

Citat:
jämförbart med mig som får slita
Och där kom det fula slemhog-egoist-trynet fram.

Andra ska inte få något. Det är slemhog som ska ha.

Prova nu att skriva "jämfört med Alpha101 som får slita och betala". Du kommer inte att klara det.
Du är en sann kommunist som bara vill snika till dig av mina inkomster.

Folk som flyr från krig är bara konkurrenter till dig om stöldgodset.
Citera
2016-12-19, 00:47
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Det är vänsterpolitik. Folkhemspolitik som det ibland kallas. "Åt var och en efter behov" som ni säger.

Jubla nu över att din politik genomförs.

Och där kom det fula slemhog-egoist-trynet fram.

Andra ska inte få något. Det är slemhog som ska ha.

Prova nu att skriva "jämfört med Alpha101 som får slita och betala". Du kommer inte att klara det.
Du är en sann kommunist som bara vill snika till dig av mina inkomster.

Folk som flyr från krig är bara konkurrenter till dig om stöldgodset.

I just ditt fall tycker jag du inte förtjänar något annat än ett låglönejobb och sen marknadshyra på det, ingen gratis sjukvård eller betalda högre studier. 2 veckors semester från låglönejobbet sen räcker och ingen offentligt finansierad polisskydd för din del. Håller du inte med? Det är ju så du ville ha samhället.....

Sen flyr inte folk från krig när man ser massa mongoler, ryssar, kineser, eritreaner och kubaner på gatorna. Är hela världen i krig?
Nej jag har inget som helst solidaritet med världens miljarder fattiga och brunfolk. Svensk välfärd till etniska svenskar. Basta.

Jag jobbar och betalar skatt på samma sätt som dig. Du är välkommen att nyttja hyresrätter med bruksvärderhyror du också, som du och jag båda finansierar på skattesedeln.
Du stjäl däremot rotavdrag, ränteavdrag från mig medans jag bara betalar kapitalskatt på 20 000/år och får ingen utdelning för det.

Vem är det som är kommunisten En riktig salongs kommunist.

Väntar fortfarande på du ska låna ut pengar till mig, varför lånar du aldrig ut pengar till mina byggprojekt? bara låna ut!
Senast redigerad av slemhog 2016-12-19 kl. 00:57.
Citera
2016-12-19, 09:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
I just ditt fall tycker jag du inte förtjänar något annat än ett låglönejobb och sen marknadshyra på det, ingen gratis sjukvård eller betalda högre studier. 2 veckors semester från låglönejobbet sen räcker och ingen offentligt finansierad polisskydd för din del. Håller du inte med? Det är ju så du ville ha samhället.....

Vem har sagt det? Du verkar ha bra fantasi du:

Citat:
Sen flyr inte folk från krig när man ser massa mongoler, ryssar, kineser, eritreaner och kubaner på gatorna. Är hela världen i krig?
Nej jag har inget som helst solidaritet med världens miljarder fattiga och brunfolk. Svensk välfärd till etniska svenskar. Basta.

Nej svensk välfärd till dig och subventionerad hyresrätt på andras bekostnad.

Du beter dig exakt lika illa som de som kommer hit och kräver full service utan att betala för sig.

Citat:
Jag jobbar och betalar skatt på samma sätt som dig. Du är välkommen att nyttja hyresrätter med bruksvärderhyror du också, som du och jag båda finansierar på skattesedeln.

Varför ska just hyresrätter finansieras med skattesedeln? Är det inte rimligt att de som bor i hyresrätt betalar själva vad det kostar?

Citat:
Du stjäl däremot rotavdrag, ränteavdrag från mig medans jag bara betalar kapitalskatt på 20 000/år och får ingen utdelning för det.

Hur får du ihop ditt påstående rent tekniskt där du påstår att Alpha "stjäl" avdragen?!

Citat:
Vem är det som är kommunisten En riktig salongs kommunist.

Det är du som är den värsta sortens kommunist

Citat:
Väntar fortfarande på du ska låna ut pengar till mig, varför lånar du aldrig ut pengar till mina byggprojekt? bara låna ut!
du får ta av dina egna pengar och bygga dina billiga hyresrätter för. Du kommer då upptäcka nåt nyttigt, nämligen att det inte finns några nya billiga hyresrätter.

Spara in på parkettgolv ger inte mycket lägre kostnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in