Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Det är vänsterpolitik. Folkhemspolitik som det ibland kallas. "Åt var och en efter behov" som ni säger.
Jubla nu över att din politik genomförs.
Och där kom det fula slemhog-egoist-trynet fram.
Andra ska inte få något. Det är slemhog som ska ha.
Prova nu att skriva "jämfört med Alpha101 som får slita och betala". Du kommer inte att klara det.
Du är en sann kommunist som bara vill snika till dig av mina inkomster.
Folk som flyr från krig är bara konkurrenter till dig om stöldgodset.
I just ditt fall tycker jag du inte förtjänar något annat än ett låglönejobb och sen marknadshyra på det, ingen gratis sjukvård eller betalda högre studier. 2 veckors semester från låglönejobbet sen räcker och ingen offentligt finansierad polisskydd för din del. Håller du inte med? Det är ju så du ville ha samhället.....
Sen flyr inte folk från krig när man ser massa mongoler, ryssar, kineser, eritreaner och kubaner på gatorna. Är hela världen i krig?
Nej jag har inget som helst solidaritet med världens miljarder fattiga och brunfolk. Svensk välfärd till etniska svenskar. Basta.
Jag jobbar och betalar skatt på samma sätt som dig. Du är välkommen att nyttja hyresrätter med bruksvärderhyror du också, som du och jag båda finansierar på skattesedeln.
Du stjäl däremot rotavdrag, ränteavdrag från mig medans jag bara betalar kapitalskatt på 20 000/år och får ingen utdelning för det.
Vem är det som är kommunisten

En riktig salongs kommunist.
Väntar fortfarande på du ska låna ut pengar till mig, varför lånar du aldrig ut pengar till mina byggprojekt? bara låna ut!