2016-12-19, 22:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Blir saftiga lightning rounds på fredag med 100 och 125k packs ska du se och sen släpper dom säkert såndär sbc där man bytor in medel spelare mot en spelare som är 84+ i rateing och säkert en där man får ett IF kort när man byter in ett lag med 84/85 i rateing som ej är trade lockat. Blir nog black friday liknande

Såklart. Repeatable SBC som ger 2 st 83-84+ ratade kort. Repeatable SBC som ger IF, untradable. Så får de tillbaka balansen i det hela. Då kan folk använda sina egengenererade kort för att lösa SBC istället för att handla. Bra tanke där.

Ska nog avyttra det mesta jag har före fredag. En profit på 3x insatsen är inte att förakta, då ska man fan inte vara girig.
Citera
2016-12-19, 22:58
Medlem
Svårt att veta vad Manes mål i 94e minuten mot Everton betyder. Tror ni att det kan räcka för att bli med i TOTW? Ett av de största derbyna och att avgöra på övertid är tungt, men tveksamt om det är tillräckligt. Sålde mina fyra OTW med 30k vinst och hoppas att han inte får något.
Citera
2016-12-19, 23:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Svårt att veta vad Manes mål i 94e minuten mot Everton betyder. Tror ni att det kan räcka för att bli med i TOTW? Ett av de största derbyna och att avgöra på övertid är tungt, men tveksamt om det är tillräckligt. Sålde mina fyra OTW med 30k vinst och hoppas att han inte får något.

Både hans och Sanés mål mot Arsenal är svårvärderade. Jag har sålt 3 av mina och behåller den fjärde just in case. Om han får en SIF borde han väl landa på 84-85? Då bör väl kortet sticka iväg långt över 200k tänker jag.
Citera
2016-12-19, 23:03
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary

Fullt möjligt att han får med tanke på matchens dignitet. Har 2st jag köpte igår för 150k så kan göra snabb vinst nu men kommer nog chansa och hålla lite på dem.

Lär dock sälja innan en totw annonseras. Får han inte en totw så störtdyker han, om han får den så kommer marknaden svämma över med Mané kort. Pjanic OTW exempelvis sjönk väldigt efter att han det annonserades att han var med i totw.

Edit: Sané kommer däremot definitivt inte få en. Även om han sjönk snabbt efter han blev utbytt tycker jag det är lite konstigt att han ligger på det pris han gör.
Senast redigerad av Stjerna7 2016-12-19 kl. 23:06.
Citera
2016-12-20, 01:54
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Finns det någon bra sida där man kan sälja coins? Gjorde det i somras men minns inte vad den hette.

Ger upp spelet nu. Låg i div.1 med ett lag värt typ 20k. Det jag har nu som är värt 480k presterar bara bra mot bra motstånd. Får jag möta ett lag för typ 10k äger jag matchen men förlorar, får jag möta ett värt 1miljon blir jag utspelad men vinner. Då man sällan möter så dyra lag har jag gått ner till div.4 nu..

Handikapp finns helt klart i spelet. Sen finns det extremt bra spelare som lyckas komma runt det men de är få.

Edit: nu med jul och så. När borde jag sälja mitt lag?

Det är detta lag: https://www.futbin.com/17/squad/738355 plus massa andra spelare i andra lag.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-12-20 kl. 01:59.
Citera
2016-12-20, 02:09
Medlem
Vadå kan man sälja coins?
Citera
2016-12-20, 02:18
Medlem
Nya SBC ute nu. Lite sugen på juanfran.
Även kurzawa o Alli.

Men säljer nu av mina sista movember kort som går för över 22k styck. Köpta för 9.4k.

För bra pris för att tacka nej till. Bättre köpa IF kort ju för pengarna.
Citera
2016-12-20, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Finns det någon bra sida där man kan sälja coins? Gjorde det i somras men minns inte vad den hette.

Ger upp spelet nu. Låg i div.1 med ett lag värt typ 20k. Det jag har nu som är värt 480k presterar bara bra mot bra motstånd. Får jag möta ett lag för typ 10k äger jag matchen men förlorar, får jag möta ett värt 1miljon blir jag utspelad men vinner. Då man sällan möter så dyra lag har jag gått ner till div.4 nu..

Handikapp finns helt klart i spelet. Sen finns det extremt bra spelare som lyckas komma runt det men de är få.

Edit: nu med jul och så. När borde jag sälja mitt lag?

Det är detta lag: https://www.futbin.com/17/squad/738355 plus massa andra spelare i andra lag.
En sak som personer som du inte fattar är att vad en spelare kostar har inget med hur bra han fungerar ingame. Spelar ingen roll om din TOTGS Kimmich kostar 10k eller 50k, han kommer fortfarande vara lika bra/dålig och absolut inte bättre än en spelare som Kanté t ex.

60k för Podolski och Van Persie? Vad tror du att du ska göra med en anfallare med 67 i pace mot backar som Smalling och Bailly?

Har testat de flesta spelarna i ditt lag och de enda som jag seriöst hade velat dra med i min FUT Champs-trupp igen är Barzagli och Gundogan. Marchisio, Alves (som endast var en kemispelare för mig), Chiellini och Robben är endast högrejtade men gör inget speciellt ingame. Detta är av egen erfarenhet så om någon annan tycker att Marchisio är bästa spelaren så spelet så varsågod och tyck det

Själv körde jag med ett lag med Piszczek, Kanté, Sissoko och Dybala för att bara nämna några, helgen som var och fick 33/40. Piszczek t ex är 10x billigare än Dani Alves men mycket bättre så priset har inget med spelarna att göra eftersom vi som spelar FUT är de som sätter priserna i stort sett.
Citera
2016-12-20, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mkhitaryan91
En sak som personer som du inte fattar är att vad en spelare kostar har inget med hur bra han fungerar ingame. Spelar ingen roll om din TOTGS Kimmich kostar 10k eller 50k, han kommer fortfarande vara lika bra/dålig och absolut inte bättre än en spelare som Kanté t ex.

60k för Podolski och Van Persie? Vad tror du att du ska göra med en anfallare med 67 i pace mot backar som Smalling och Bailly?

Har testat de flesta spelarna i ditt lag och de enda som jag seriöst hade velat dra med i min FUT Champs-trupp igen är Barzagli och Gundogan. Marchisio, Alves (som endast var en kemispelare för mig), Chiellini och Robben är endast högrejtade men gör inget speciellt ingame. Detta är av egen erfarenhet så om någon annan tycker att Marchisio är bästa spelaren så spelet så varsågod och tyck det

Själv körde jag med ett lag med Piszczek, Kanté, Sissoko och Dybala för att bara nämna några, helgen som var och fick 33/40. Piszczek t ex är 10x billigare än Dani Alves men mycket bättre så priset har inget med spelarna att göra eftersom vi som spelar FUT är de som sätter priserna i stort sett.

Fan du har så rätt, finns en del tomtar som tror annat. Ha en god jul YNWA
Citera
2016-12-20, 05:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Både Kurzawa och Juanfran ser överkomliga och relativt billiga ut. Kanske nu man kan använda sin Gomis till något?

Edit: Kurzawa har ingen rating req - nu säljer jag mina silver/brons movember. Frågan är bara om man ska lösa den med. Prislappen för ett hyggligt blått kort landar under 10k.

Edit: missade guld req på Kurzawa. Men silver och brons movember har ändå gått upp... säljer av dem fort som bara den. Fick nästan 25k för kort som Korb, Ledley, Jedinak och Gomis. Det tog sin tid men investeringen satt. Tack EA, synd för er som discardade
Senast redigerad av EnLitenFrys 2016-12-20 kl. 06:31.
Citera
2016-12-20, 06:58
Medlem
Stjerna7s avatar
Kursawa är lättlöst. Movember/IF guld för ~20k och lite blandade guld man har i klubben. Det var det värt Första player SBC som känts värd att göra.
Citera
2016-12-20, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Både Kurzawa och Juanfran ser överkomliga och relativt billiga ut. Kanske nu man kan använda sin Gomis till något?

Edit: Kurzawa har ingen rating req - nu säljer jag mina silver/brons movember. Frågan är bara om man ska lösa den med. Prislappen för ett hyggligt blått kort landar under 10k.

Edit: missade guld req på Kurzawa. Men silver och brons movember har ändå gått upp... säljer av dem fort som bara den. Fick nästan 25k för kort som Korb, Ledley, Jedinak och Gomis. Det tog sin tid men investeringen satt. Tack EA, synd för er som discardade

Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Kursawa är lättlöst. Movember/IF guld för ~20k och lite blandade guld man har i klubben. Det var det värt Första player SBC som känts värd att göra.

Det var faaan att man inte vågade sig på att investera i fler Movember, Gomis var ju nere på 10-11k va? För mig att du nämnde det också Frysen. Hade tankar på det men vågade såklart inte... Jag var lite på gränsen att discarda eller sälja väldigt lågt, tur att jag inte gjorde något

Konstigt att dem igår gick från orimliga krav på ganska lågt ratade till väldigt låga. Kurzawa var ju given att göra, har eventuellt tänkt köra med en vänsterback från Ligue 1 senare. TOTG Sidibe hade jag tänkt då men SBC Kurzawa är bättre på allt i stort sett. Undra vad Juanfran kan gå på, är ju i nuläget bäste back i La Liga. Kan man ju kanske ha användning av i framtiden.

edit. Kan göra SBC Juanfran med billiga spelare ifrån klubben, behöver bara köpa 2st TOTW/Movember. Testat med Gustavo/Bellarabi och får ihop det. Får se om jag kan hitta några billigare alternativ men det känns överkomligt.
Senast redigerad av grahnen 2016-12-20 kl. 07:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in