2016-12-19, 20:07
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Ska jag också köra!

Fnular på om jag ska vinkla dom lite lätt alternativt köra så ena startar något tidigare än den andra. Sen har jag två Tiger som tänkte serieköppla, och antagligen kommer jag quickmatcha den andra. Möjligtvis bara några rader mot slutet. Kommer bli ett jävla liv!

Frågan är bara om jag ska baka in det i samma veva som jag kör Super Saluterna eller om jag ska köra Tigrarna efter..
Tigrarna först sen avslut med 50mm tårtorna
Citera
2016-12-19, 20:27
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Synd att 35 monsters är 30 kroner dyrare i år. btw, Har dem ändrat effekterna på dem? Enligt första videon har den ju bara en liten tjut och knatte effekt? Vad är detta för skämt? Monster mix tårtan är faktiskt riktigt snygg. Edit: Värst vad festival har gått ner i priser.

Nej det är deras video som suger Det var lika förra året med, ser helt sjukt ut

Ja fast dom är nog rätt så värd ändå för dom imponerar mer än deras 50 mm men alltid synd med prishöjningar

Festival kan ha några guldkorn på lager detta år...om man vågar chansa! Känns lite 50/50 men jag är väldigt sugen på deras Stars On Mars 50mm 24 skott och bör väl vara 1 kg krut?
799 kr för en sån är som hittat hos en vanlig återförsäljare tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Nonamesjustme233
Nej seriöst vad söta dessa var, de använder sig av titanium saluter i videon och tror att de är lagliga att köpa i Sverige. HAHAHAHa nej fy https://www.youtube.com/watch?v=j1W4x6oOXIw

Ja faktiskt Jag vill absolut inte vara dum mot dom och deras hund men inga dåligar saluter dom drog av utanför fönstret

EDIT: Sen kollade alla tre ut och verkade lite intresserade faktiskt
Senast redigerad av Tigerskott 2016-12-19 kl. 20:30.
Citera
2016-12-19, 20:35
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Nej det är deras video som suger Det var lika förra året med, ser helt sjukt ut

Ja fast dom är nog rätt så värd ändå för dom imponerar mer än deras 50 mm men alltid synd med prishöjningar

Festival kan ha några guldkorn på lager detta år...om man vågar chansa! Känns lite 50/50 men jag är väldigt sugen på deras Stars On Mars 50mm 24 skott och bör väl vara 1 kg krut?
799 kr för en sån är som hittat hos en vanlig återförsäljare tycker jag.

Jag kollade någ inte på deras video förra året på 35 monsters så kanske därför jag inte hajade det. Festival har bra priser i år. Har kikat på deras sky bombs men dem har fått oerhört dåligt kritik av många. Så 35 monsters landar iaf på min köpelista. Köper någ fler än ett paket för jag diggar dem stenhårt. 50 shellsen kan allt slänga sig i väggen för dem är för dyra tycker jag.
Senast redigerad av Bazecoon 2016-12-19 kl. 20:40.
Citera
2016-12-19, 20:46
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Tigrarna först sen avslut med 50mm tårtorna

Svårt det där.. Kan bli rätt fett med en quickmatchad Tiger liksom
Citera
2016-12-19, 20:49
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Jag kollade någ inte på deras video förra året på 35 monsters så kanske därför jag inte hajade det. Festival har bra priser i år. Har kikat på deras sky bombs men dem har fått oerhört dåligt kritik av många. Så 35 monsters landar iaf på min köpelista. Köper någ fler än ett paket för jag diggar dem stenhårt. 50 shellsen kan allt slänga sig i väggen för dem är för dyra tycker jag.

Jag kikade och tror den var lika då. Jag har väldigt dåliga erfarenheter av Festival(köpte en 50mm bomb som var klen) och en som hade en sån förra året den fungerade inte ens(skottet föll glödande till marken). Dock hoppas jag Stars On Mars och Gravity är från en annan fabrik för dom verkar i en klass för sig.

Sveas 35 monster har jag alltid gillat och lika publiken med
Jag hade ett år svea Viking Bomb och ett annat Monster 50 mm och dom tyckte väl dom var bra men när jag körde monster 35 frågade dom båda gångerna "oj vad var det där!?" Dom kreverar lägre och har nästan samma kraft
Citera
2016-12-19, 21:04
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Jag kikade och tror den var lika då. Jag har väldigt dåliga erfarenheter av Festival(köpte en 50mm bomb som var klen) och en som hade en sån förra året den fungerade inte ens(skottet föll glödande till marken). Dock hoppas jag Stars On Mars och Gravity är från en annan fabrik för dom verkar i en klass för sig.

Jag hade ett år svea Viking Bomb och ett annat Monster 50 mm och dom tyckte väl dom var bra men när jag körde monster 35 frågade dom båda gångerna "oj vad var det där!?" Dom kreverar lägre och har nästan samma kraft

Håller med angående 35 monsters. Dem är imponerande för sin storlek. Blir någ 3 paket såna. Jag har dock gamla erfarenheter av festival. Jag har alldrig riktigt gillat deras airbombs, Tunna i effekten och ganska klena i knallen. Jag minns när festival sålde "Airbornes" som dem hete för runt 10 år sen och såldes i 3 pack för 10 kroner som var någolunda bra. Deras tårter är dock ganska prisvärda.
Citera
2016-12-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ska jag också köra!

Fnular på om jag ska vinkla dom lite lätt alternativt köra så ena startar något tidigare än den andra. Sen har jag två Tiger som tänkte serieköppla, och antagligen kommer jag quickmatcha den andra. Möjligtvis bara några rader mot slutet. Kommer bli ett jävla liv!

Frågan är bara om jag ska baka in det i samma veva som jag kör Super Saluterna eller om jag ska köra Tigrarna efter..

Ändrar mig hela tiden... Vill köra två sun explosions nu som final. Tyckte den verkade låta mer och mycket finare krevader. Men då sprängs budgeten, som varje år.
Citera
2016-12-19, 21:25
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Svårt det där.. Kan bli rätt fett med en quickmatchad Tiger liksom

Citat:
Håller med angående 35 monsters. Dem är imponerande för sin storlek. Blir någ 3 paket såna. Jag har dock gamla erfarenheter av festival. Jag har alldrig riktigt gillat deras airbombs, Tunna i effekten och ganska klena i knallen. Jag minns när festival sålde "Airbornes" som dem hete för runt 10 år sen och såldes i 3 pack för 10 kroner som var någolunda bra. Deras tårter är dock ganska prisvärda.

Det låter bra och hoppas dom nya är lika bra som dom ser ut på film eller ännu bättre fast som personen nedan skriver så ändrar man sig nästan hela tiden

Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyret
Ändrar mig hela tiden... Vill köra två sun explosions nu som final. Tyckte den verkade låta mer och mycket finare krevader. Men då sprängs budgeten, som varje år.

Skulle du ej ändra dig så skulle du vara en känslokall psykopat Det finns så många olika kombinationer på tårtor och leverantörer...fast det är minst lika skoj att skriva inköpslistan som att avfyra
Citera
2016-12-19, 21:31
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyret

Bara att byta budget helt enkelt!
Gör jag varje vecka
Citera
2016-12-20, 00:57
Medlem
Nu känns det i hela kroppen hehe

Tittat och skrivit i över 2 timmar nu, med vad för bomber 3"-8" man ska plocka med sig hem i morgon

Snart e nyår här

Det blir ingen brist på Fyrverkerier i år ialla fall

Hur går de för er andra?
Citera
2016-12-20, 01:05
Medlem
199702042s avatar
Citat:

Är 35 orna fortfarande att rekommendera om man I förvägen har många andra 50mms från andra välrenommerade firmor?
Tänkte ju faktist knipa en eller två 4" Mines hos Svea ändå.
Citera
2016-12-20, 02:20
Medlem
Behöver lite hjälp av er kunniga!

Ca 1000:- i budget, har tillgång till Hanssons och ExtremeFireworks. Fastnat för "Hanssons Excalibur" eller "EF WoodStock" + raketer. Vad rekommenderar ni? Söker bra tempo och knall, vilket jag tycker båda har, men vilken är mest prisvärd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in