Citat:
Ursprungligen postat av
Doctor
Visst var det du som ifrågasatte om DM visste om planerna innan? Jag har också blivit osäker på hur det var med det. Om han bara fick reda på det efteråt så bör han frikännas från underlåtenhetsbrottet. Penningbrotten lär han bli fälld för, men det är ju mindre allvarliga i sammanhanget.
Ja, eller jag tror nog att han hört något, men att frågan är vad och om han kunde ta det till sig. Och jag tror att EA är betydligt mer drivande än hon låtsas om. Men jag vet inte.
Det var någon som skrev häromdagen om hur DM hade uppmanat Madeleine att dricka för att sedan låta sina kompisar ha sex med henne bara för att efteråt berätta att hon var född som man. Det är så ofattbart att någon skulle göra något sådant mot någon som man säger är ens vän. Och samtidigt, just för att det är så ofattbart så kan det vara ytterligare ett tecken på att han är förståndshandikappad och faktiskt inte är kapabel att förstå vad han utsatte henne för. Jag kan tänka mig att han såg det som ett skämt han utsatte sina kompisar för. Men kan han göra det, då kan jag lätt föreställa mig att han (åtminstone) lyssnade på diskussioner om mordet och begärde 5000 för att vara tyst.
Så jag vet inte åt vilket håll jag lutar men oavsett så tror jag att han är gravt mentalt störd.