2016-12-19, 07:23
Medlem
flugrekorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Skickligt att kunna bedöma människor bara pga deras utseende! Förhören och bakgrundsfakta är mer relevant.

Har du inte hört? Frenelogin är på väg tillbaka...

https://www.technologyreview.com/s/602955/neural-network-learns-to-identify-criminals-by-their-faces/
Citat:
The results are unsettling. Xiaolin and Xi found that the neural network could correctly identify criminals and noncriminals with an accuracy of 89.5 percent. “These highly consistent results are evidences for the validity of automated face-induced inference on criminality, despite the historical controversy surrounding the topic,” they say.
Citera
2016-12-19, 09:11
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
vad är din poäng? du låter som att någon har sparkat dig i fittan.

Och där avslöjar du din egen nivå. Varför personangrepp på mig? Tråkigt att en intressant tråd ska solkas av dina fula uttryck och kassa spekulationer om folks utseende.
Citera
2016-12-19, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
¨

Jag fick ett PM som mycket riktigt påpekade att det är ett helt gäng som nog ska genomgå rättspsykiatrisk undersökning innan domen faller. Undersökningen tar en månad så det blir en förskjutning på minst det.

För de som är åtalade för mord bör det väl inte påverka om de döms eller inte, det är väl påföljden som påverkas? Jag har skrivit några inlägg om DM, om det skulle kunna leda till att han kan frikännas, men kan det även gälla för någon av de som åtalats för medhjälp?

Vissa här verkar ha trott att jag försökt försvara DM och det har jag inte gjort. Däremot skulle jag inte bli förvånad om hans kognitiva nivå är densamma som hos en 13-åring och det är därför jag undrar om han (juridiskt) kan bli dömd. För visst är han åtalad för underlåtenhet att avslöja mordet, inte medhjälp? Det är väl därför han inte är häktad.
Citera
2016-12-19, 14:14
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
För de som är åtalade för mord bör det väl inte påverka om de döms eller inte, det är väl påföljden som påverkas? Jag har skrivit några inlägg om DM, om det skulle kunna leda till att han kan frikännas, men kan det även gälla för någon av de som åtalats för medhjälp?

Vissa här verkar ha trott att jag försökt försvara DM och det har jag inte gjort. Däremot skulle jag inte bli förvånad om hans kognitiva nivå är densamma som hos en 13-åring och det är därför jag undrar om han (juridiskt) kan bli dömd. För visst är han åtalad för underlåtenhet att avslöja mordet, inte medhjälp? Det är väl därför han inte är häktad.

Nej, men normalt så står ju straffet i domen, vet inte hur de hanterar det när det ska göras psykundersökningar innan man vet om det blir vård eller fängelse?

Visst var det du som ifrågasatte om DM visste om planerna innan? Jag har också blivit osäker på hur det var med det. Om han bara fick reda på det efteråt så bör han frikännas från underlåtenhetsbrottet. Penningbrotten lär han bli fälld för, men det är ju mindre allvarliga i sammanhanget.

Jag har svårt att se att någon av de som är misstänkta för medhjälp eller mord får nåt annat än fängelse.
Citera
2016-12-19, 19:21
Medlem
trickydicks avatar
Det är sällan man häpnar så mycket som när man läser denna tråd. Här har vi elva personer som gör alla fel som kan göras om man vill dölja ett mord. Av elva personer så verkar ingen försökt avstyra eller ens förstå vidden av sina handlingar.

Trodde verkligen Benita att polisen bara skulle släppa henne om hon erkände mord?
Citera
2016-12-19, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det är sällan man häpnar så mycket som när man läser denna tråd. Här har vi elva personer som gör alla fel som kan göras om man vill dölja ett mord. Av elva personer så verkar ingen försökt avstyra eller ens förstå vidden av sina handlingar.

Trodde verkligen Benita att polisen bara skulle släppa henne om hon erkände mord?

Vette fan. Deras Facebook är ju fortfarande öppna och det är beklämmande läsning när man skummar igenom dem. Blir några av dem dömda till psykiatrisk vård är det inget att hurra över. De kan bli sittande för evigt på sådana avdelningar.
Citera
2016-12-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mthrfckr13
Det som rör upp mina känslor mest är att hur kan en hel grupp människor gå från löst snack till handling och tro sig bara några jävla gangsters. Dom är ett gäng lodisar som egentligen inte är kapabla till annat än fegt sno/låna pengar av sin vän. Så totalt korkat pack. Allt flum om HA är bara fantasier. Ingen av dom har nån koppling till tuffa grabbar. Dom levde i sin egen lilla bubbla. Vem fan vill umgås med packet. Ingen. Tragiskt.

En av dem skriver på sin Facebook att han är en "Ganster"... han upprepar ordet i flera inlägg. Det är säkert inte meningen att man ska bli full i skratt när man läser detta men "Ganstern" blir smått roande och man kan nästan höra hans farliga röst när han ryter: -"Jag är en ganster! Grrr..."
Humor!
Citera
2016-12-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor

Visst var det du som ifrågasatte om DM visste om planerna innan? Jag har också blivit osäker på hur det var med det. Om han bara fick reda på det efteråt så bör han frikännas från underlåtenhetsbrottet. Penningbrotten lär han bli fälld för, men det är ju mindre allvarliga i sammanhanget.

Ja, eller jag tror nog att han hört något, men att frågan är vad och om han kunde ta det till sig. Och jag tror att EA är betydligt mer drivande än hon låtsas om. Men jag vet inte.

Det var någon som skrev häromdagen om hur DM hade uppmanat Madeleine att dricka för att sedan låta sina kompisar ha sex med henne bara för att efteråt berätta att hon var född som man. Det är så ofattbart att någon skulle göra något sådant mot någon som man säger är ens vän. Och samtidigt, just för att det är så ofattbart så kan det vara ytterligare ett tecken på att han är förståndshandikappad och faktiskt inte är kapabel att förstå vad han utsatte henne för. Jag kan tänka mig att han såg det som ett skämt han utsatte sina kompisar för. Men kan han göra det, då kan jag lätt föreställa mig att han (åtminstone) lyssnade på diskussioner om mordet och begärde 5000 för att vara tyst.

Så jag vet inte åt vilket håll jag lutar men oavsett så tror jag att han är gravt mentalt störd.
Senast redigerad av tagmaster 2016-12-19 kl. 20:19.
Citera
2016-12-19, 20:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
En av dem skriver på sin Facebook att han är en "Ganster"... han upprepar ordet i flera inlägg. Det är säkert inte meningen att man ska bli full i skratt när man läser detta men "Ganstern" blir smått roande och man kan nästan höra hans farliga röst när han ryter: -"Jag är en ganster! Grrr..."
Humor!

Som det skrivs (eller återges här, jag har inte Facebook) så skulle man kunna uppfatta det som någon som skämtar eller är ironisk.
Citera
2016-12-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Som det skrivs (eller återges här, jag har inte Facebook) så skulle man kunna uppfatta det som någon som skämtar eller är ironisk.
Ledsen men det handlar nog någon form av dyslexi... det gör saken lite beklagansvärt.
Citera
2016-12-19, 20:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
J
Det var någon som skrev häromdagen om hur DM hade uppmanat Madeleine att dricka för att sedan låta sina kompisar ha sex med henne bara för att efteråt berätta att hon var född som man. Det är så ofattbart att någon skulle göra något sådant mot någon som man säger är ens vän.
Flera i tråden har nämnt detta, men jag får intrycket av att det bara är en trådsanning, dvs. ett rykte som inte är bekräftat, som sedan upprepats tillräckligt många gånger och folk i tråden verkar tro att det är sant. En smula källkritik vore på sin plats.
Citera
2016-12-19, 21:08
Medlem
Pater-Nosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Flera i tråden har nämnt detta, men jag får intrycket av att det bara är en trådsanning, dvs. ett rykte som inte är bekräftat, som sedan upprepats tillräckligt många gånger och folk i tråden verkar tro att det är sant. En smula källkritik vore på sin plats.

Upphovsman till det hela är sickfuck666. Vi får kanske lov att be honom utveckla och styrka påståendet?

Citat:
Ursprungligen postat av sickfuck666
D.M är en usel patrask människa.
Kommer ihåg att han skröt om att han brukade supa ner Madde och låta sina kompisar sätta på henne för att sedan när dom var klara upplysa dom om att hon var en opererad man enbart för att hon skulle få skit.
Vet att Mogge som han hjälpte att flytta var en av dom som har utnyttjat henne sexuellt.
D.M är en jävla fegis som när han fick en örfil sprang hem utan skor mitt i vintern och en örfil för att man blåser folk på pengar är ett rätt lindrigt straff för en blåsbög och kompistjuv.
Hoppas slöddret får sitt rättmättiga straff synd bara att dom inte kan dömas till döden.
Senast redigerad av Pater-Noster 2016-12-19 kl. 21:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in