2016-12-17, 17:47
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Ööhhh en 7.3:a måste ju vara bättre än en 7.2:a
Det fattar ju vem som helst! Så ung och redan inkörd på alkisarnas bänkfavorit.

Tror det har med AIK att göra. Många av dessa människor är gnagare av någon märklig anledning. Eller inte så märkligt kanske, AIK är ett lag som drar till sig hela Sveriges drägg av någon anledning. Jag tror inte det har så mycket med sport att göra, tror det mer har med AIKs image som ett lag med hårda supportrar och huliganer att göra. Klart att en bonde som gillar AIK dricker "AIK-ölen" Åbro och gärna visar det också, och det är antagligen det enda hans supporterskap består av också.
Senast redigerad av VoldsamKnarkare 2016-12-17 kl. 17:50.
Citera
2016-12-17, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det (av mig) fetade: Det fanns tidigare i tråden uppgifter, vilka beskrev flera av de inblandade som småtjuvar som frekvent ägnade sig åt småinbrott, främst nattetid, i trakterna.

Hur mycket tilltro man kan sätta till dessa uppgifter vet jag inte men aktar det inte för otroligt.

Det ser man först i början av 2018 när polisen summerat 2017 och kan jämföra med 2016.
Rimligtvis så lär ju dom här 11 ställt till med en hel del lokalt elände i form av småbrottslighet som dieselstölder m.m
Det är ju bli ett lyft för bygden, IQ-genomsnittet hoppade ju nog upp rätt markant i hela kommunen efter att dom greps.
Citera
2016-12-18, 03:36
Medlem
Mthrfckr13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metamfetaminist
Får jag ev ren nyfikenhet fråga vad det är med just detta fall som rör upp sådana känslor? Du är inte den första som skriver det, och därför blir jag så nyfiken vad det är som är så speciellt. För egen del tar jag illa vid mig när det är något jag personligen kan relatera till, som när barn blir mördade t.ex. Då man har barn själv. Eller du kanske känner nån inblandad i denna härva?

Det som rör upp mina känslor mest är att hur kan en hel grupp människor gå från löst snack till handling och tro sig bara några jävla gangsters. Dom är ett gäng lodisar som egentligen inte är kapabla till annat än fegt sno/låna pengar av sin vän. Så totalt korkat pack. Allt flum om HA är bara fantasier. Ingen av dom har nån koppling till tuffa grabbar. Dom levde i sin egen lilla bubbla. Vem fan vill umgås med packet. Ingen. Tragiskt.
Citera
2016-12-18, 03:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mthrfckr13
Det som rör upp mina känslor mest är att hur kan en hel grupp människor gå från löst snack till handling och tro sig bara några jävla gangsters. Dom är ett gäng lodisar som egentligen inte är kapabla till annat än fegt sno/låna pengar av sin vän. Så totalt korkat pack. Allt flum om HA är bara fantasier. Ingen av dom har nån koppling till tuffa grabbar. Dom levde i sin egen lilla bubbla. Vem fan vill umgås med packet. Ingen. Tragiskt.
Ja en större samling luffare får man leta efter. Tror dock inte dom såg Madde som sin vän utan en vandrande bankomat. Ja snacka om att romantisera HA, åka runt å lyssna på nån Ha låt och tro att man var en del av gemenskapen, för att CP-Peo hade kammat support t-shirts när han varit på konsert. Kan bara tänka mig hur det kommer gå för dessa när dom kliver in på banan på Kumla, lite karma kan dom nog förvänta sig.
Citera
2016-12-18, 04:21
Medlem
shponglads avatar
Är alla inblandade utvecklingsstörda?`jag tittar på bilden

https://minfil.org/eWzpyzalqdWEVVLEpTygXL5JwGupKtOp/u8l1qfb9b7/misst_nkta.jpg

Alla ser ju ut att vara resultatet av minst 3 generationer inavel, det intrycket förstärks när man läser förhören.
Citera
2016-12-18, 20:02
Medlem
wtcircuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalvezia
Inte sett att någon nämnt detta innan men i ett förhör med AL sägs ju detta

"F: Och, vad jag förstår är du nykter.
H: Mm.

F: Eftersom du är gravid.
H: Ja."

Antar att detta är ett barn med MB. Gjorde ju inte hela historien bättre direkt.

Kan säga med väldigt stor säkerhet att detta troligtvis inte är fallet. Då hon har varit involverad med en(för detta fallet)utomstående och denne skriver nu på Facebook stolt att han ska bli pappa.
Citera
2016-12-18, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad

Alla ser ju ut att vara resultatet av minst 3 generationer inavel, det intrycket förstärks när man läser förhören.

Mycket talar för att inavel är boven i dramat.
Citera
2016-12-19, 00:17
Medlem
kitschis avatar
Citat:

Skickligt att kunna bedöma människor bara pga deras utseende! Förhören och bakgrundsfakta är mer relevant.
Jag tycker dessutom det är elakt att ta fram utvecklingsstörning som en faktor för att begå mord. Jag känner många utvecklingsstörda, eller intellektuellt funktionsnedsatta som jag föredrar att kalla det, som är väldigt mycket vettigare än dessa personer. Att veta skillnad mellan rätt och fel och att ha empatisk förmåga har inte så mycket med IQ att göra.

Tänker mera dålig etablering i samhället, bristande socialt nätverk, empatistörning, svaga familjestrukturer, bristande kosekvenstänk och initiativförmåga. Dessutom alldeles för mycket oskyddat sex, alkohol och droger.
Citera
2016-12-19, 01:01
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Skickligt att kunna bedöma människor bara pga deras utseende! Förhören och bakgrundsfakta är mer relevant.
Jag tycker dessutom det är elakt att ta fram utvecklingsstörning som en faktor för att begå mord. Jag känner många utvecklingsstörda, eller intellektuellt funktionsnedsatta som jag föredrar att kalla det, som är väldigt mycket vettigare än dessa personer. Att veta skillnad mellan rätt och fel och att ha empatisk förmåga har inte så mycket med IQ att göra.

Tänker mera dålig etablering i samhället, bristande socialt nätverk, empatistörning, svaga familjestrukturer, bristande kosekvenstänk och initiativförmåga. Dessutom alldeles för mycket oskyddat sex, alkohol och droger.

Men lägg av nu, titta på bilden. Om jag jämför den med "cp-klasserna" i mina gamla skolkataloger så skulle man inte kunna skilja dom åt.

mm jag känner också ett par utvecklingsstörda, vad är din poäng? du låter som att någon har sparkat dig i fittan.
Citera
2016-12-19, 02:58
Medlem
sfrges avatar
Citat:

Deras ålder verkar nästan obestämbar när man ser bilderna.
Benita skulle kunna vara min dotter åldersmässigt men ser helt skum ut.
Citera
2016-12-19, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Deras ålder verkar nästan obestämbar när man ser bilderna.
Benita skulle kunna vara min dotter åldersmässigt men ser helt skum ut.
'
Frågan är hur gamla bilderna är, P-O ser ut som en överviktig 17åring och inte som 46 på den bilden.
Citera
2016-12-19, 06:59
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mejdejmejdej
Tack för ditt svar!

Nåväl, den som väntar på något (förhoppningsvis) gott...
¨

Jag fick ett PM som mycket riktigt påpekade att det är ett helt gäng som nog ska genomgå rättspsykiatrisk undersökning innan domen faller. Undersökningen tar en månad så det blir en förskjutning på minst det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in