2016-12-17, 21:54
Medlem
Tigerskotts avatar
Jag är lite sugen på Stars On Mars från Festival alternativt Gravity men det känns lite som att det är 50/50 om dom ska fungera alternativt göra en väldigt besviken även om dom gör det

Det positiva är att den nya filmningen är mycket bättre och produkterna är troligtvis från en annan tillverkare...eller vad tror ni?
Citera
2016-12-17, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Detta måste du köpt på hans VIP-kväll

Accepten är från vipkvällen och monster samt några bomber
Citera
2016-12-18, 07:46
Medlem
Väldigt dåligt med fyrverkerier ute än så länge brukar vara lite mer livat annars så här års.
Hur är det hos er smälls det något än?
Kul att test-skjuta lite innan nyår ju.
Citera
2016-12-18, 08:43
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrpained
Väldigt dåligt med fyrverkerier ute än så länge brukar vara lite mer livat annars så här års.
Hur är det hos er smälls det något än?
Kul att test-skjuta lite innan nyår ju.

Nej här är det stilla och får gärna förbli så. Finns ingen anledning att mata hundtanterna. Är ju småsmällandet i december som ger bensin till förbudsdebatten och gör att kedjor som Bauhaus lägger ner försäljningen.
Citera
2016-12-18, 09:36
Medlem
Imorgon kommer det bli lite påfyllning i fyrverkeriförrådet. Ska nämligen till Jem & Fix då dom börjar sälja imorgon. Ska handla en fyrverkerisats grand cru XO och en skallerorm. Brukar dom ha något erbjudande, typ ''handla för 500 och få nånting på köpet?''
Citera
2016-12-18, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Jag har nog listat ut min final. Jag funderar på 3 st wild and crazy i vinkel. Vad tror ni om det? Hur skall jag bygga rampen?

Jag har klåpat ihop vinklar på detta vis:

http://imgur.com/8lZp3bU

http://imgur.com/JTehEy1

Finns säkert andra och fiffigare sätt, men detta har funkat fint för mig, känns stabilt, säkert och funktionellt. Vinkeljärnen kan lätt justeras för olika typer av tårtor och när vinklarna inte används tar de inte upp för stor plats. Upplever att vinkeln varit lagom för spridningen i luften. Men som sagt, verkligen inget facit....bilden är tagen under dagen på förra nyår då jag placerade ut för att kolla plats för avfyrningssystemet och kopplings-/stubineringsmöjligheter. I skarpt läge surrar jag även tårtorna på vinkeln med kvalitetsgaffa.
Citera
2016-12-18, 13:59
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av si04

Finns säkert andra och fiffigare sätt, men detta har funkat fint för mig, känns stabilt, säkert och funktionellt. Vinkeljärnen kan lätt justeras för olika typer av tårtor och när vinklarna inte används tar de inte upp för stor plats. Upplever att vinkeln varit lagom för spridningen i luften. Men som sagt, verkligen inget facit....bilden är tagen under dagen på förra nyår då jag placerade ut för att kolla plats för avfyrningssystemet och kopplings-/stubineringsmöjligheter. I skarpt läge surrar jag även tårtorna på vinkeln med kvalitetsgaffa.

Vinkeljärn, där sa du nåt.. Fnulat på hur jag ska vinkla mina

Vilken vinkel ska man ha på 30mm, tro?
Citera
2016-12-18, 14:18
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av si04

Tjusigt och säkert! Så man sparad 1000 spänn på att inte köpa en twins
Citera
2016-12-18, 14:42
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Tjusigt och säkert! Så man sparad 1000 spänn på att inte köpa en twins

Jojo, det där arrangemanget med eltändning hade inte gått av för hackor
Citera
2016-12-18, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Vinkeljärn, där sa du nåt.. Fnulat på hur jag ska vinkla mina

Vilken vinkel ska man ha på 30mm, tro?

Ingen aning, lagom?

Det man kan tänka på är ju att 30mm krevaden blir större, men å andra sidan generellt går högre vilket gör att skotten fysiskt hamnar längre från varandra i luften. Sedan kan man ju jobba med placeringen av vinklarna med, längre ifrån varandra = bredare = mindre gröt.

Kul att snickra! Kul att slentrianskjuta tårtor för att se om projektet blev lyckat!
Citera
2016-12-18, 15:03
Medlem
VemSaDets avatar
Ni som köpt letsdeal erbjudandet har ni genomfört köpet på vikingfireworks hemsida?
jag har gjort det, valde att plocka upp vid tele2 okq8, men har inte fått något adress.
Har mejlat viking utan svar.
Citera
2016-12-18, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Jojo, det där arrangemanget med eltändning hade inte gått av för hackor

Blev rätt ok men hann inte koppla in alla 3" & en sexa klickade.... blir lite samma upplägg iår, men förhoppningsvis färdigkopplat och med bättre timing.

Edit* var första året m eltändning, var lite feg så öpperlappde inte perfekt och så hamnade jag precis utanför räckvidden m kontrollen lagom till bomberna.... men så kan det bli när man är rookie! Bara att lära sig av.

I år blir det kortare och intensivare, Paris i vinkel kryddat m 3" och 6", kanske lite strobbar, kometer, nån mine, 10x30 mm W och stora romerska ljus som uppvärmning
Senast redigerad av si04 2016-12-18 kl. 16:32. Anledning: Ett tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in