2016-12-18, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Dessa var i en militärallians, inte en unifiering. Jag utgick ifrån att du förstod skillnaden. Vill tillägga att Nusra inte var med alliansen i Aleppo.
Lindbergdrömmarn - För SAAs del är det ingen skillnad. Spelar ingen roll om det är en befälhavare som skriker "Allah Akbar!" åt sina underhuggare eller om det är flera, budskapet vad dem anbelangar är det samma. Att "rebellernas" supportrar skyltar med olika porträtt, eller bara ett, i begravningståget när deras respektive ledare kolat vippen är nog knappast något som bekommer SAA nämnvärt.

Kan faktiskt vara en fördel om rebellerna officiellt går i släptåg med Al Qaida, eftersom Trump när han tillträder kommer bli än mer motiverad att låta sina bombplan släppa av några extra bomber i det nästet också på väg tillbaka från Raqqa.
Citera
2016-12-18, 00:24
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Dessa var i en militärallians, inte en unifiering. Jag utgick ifrån att du förstod skillnaden. Vill tillägga att Nusra inte var med alliansen i Aleppo.

Nu lär de strida sida vid sida precis som de gjorde likt i Aleppo. Du får kalla det vad du vill, mig veterligen är det ingen större skillnad så som du försöker få det till. Som om det vore en fasansfull unifiering som inte går att stoppa.

Min poäng kvarstår, två flugor i en smäll för det ryska flygvapnet.
Citera
2016-12-18, 00:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nu var det inte *all* västmedia jag kritiserade, utan jag använder det som ett paraplybegrepp och brukar ofta lägga till "MSM" eftersomde flesta MSM medierna ägs av samma aktörer eller åtminstone dem med likartad agenda, därför är det inte konstigt att de ofta vinklar och tycker lika i de flesta frågor (kolla t.ex. på Brexit omröstningen, FARC-avtalet, USA-valet, diskussionen huruvida svensk polisen ska gå ut med signalement på misstänkta brottslingar etc.). Självklart finns det mer balanserad media också som INTE är anknuten till vare sig Assad eller rysk media. John Pilger brukar skriva rätt vettigt, även Seamus Milne, Robert Fisk och Patrick Cockburn m.fl.

Att hela världen skrattar när man skickar en lögnare från Syrien som FN sändebud med en bild från Irakkriget och vill visa att Assad hjälper civila i Aleppo.
Flera länder diskuterar frågan om att banna falska mediauppgifter, och det innebär dödsstöten för all denna desinformation som den ryska trollfabriken framställer tillsammans med regimstyrd media så som RT, Sputnik osv.
Citera
2016-12-18, 00:27
Medlem
Enligt Le Figaro vill 58% av fransmännen se Assad kvar vid makten:

http://en.abna24.com/service/middle-east-west-asia/archive/2016/12/17/798813/story.html
Citera
2016-12-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Att hela världen skrattar när man skickar en lögnare från Syrien som FN sändebud med en bild från Irakkriget och vill visa att Assad hjälper civila i Aleppo.
Flera länder diskuterar frågan om att banna falska mediauppgifter, och det innebär dödsstöten för all denna desinformation som den ryska trollfabriken framställer tillsammans med regimstyrd media så som RT, Sputnik osv.
Vem har sagt något om RT och Sputnik mm.? Jag citerade respekterade västjournalister som frilansat hos de största MSM medierna i många decennier. Sprider de allihopa "falska nyheter"? Knappast troligt. Det gör däremot Anders Lindberg och hans gelikar på Aftonbladet och liknande sajeter som blandar ihop "känslor" med "fakta". Skulle vi verkligen, på riktigt, bannlysa "falska" nyheter skulle nog 90% av den rapportering du läst om Aleppo och "motståndarna" falla bort.
Citera
2016-12-18, 00:33
Medlem
Cents4s avatar
Citat:

Stämmer det där så lär Aftonbladet tillsammans med SVT vara högst upp på listan.

Lite roligt är det ändå när trådens idiot, kallad för Moosky tror på fullaste allvar att man ska stänga ner RT för gott.
Citera
2016-12-18, 00:35
Medlem
Detta är Assads motståndare och vad de har gemensamt, endast i olika flaggor: https://mobile.twitter.com/Souria4Syrians/status/665364796498427905

Vill man backa upp dessa som västerlänning då måste man vara färdig i skallen.
Citera
2016-12-18, 00:36
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vem har sagt något om RT och Sputnik mm.? Jag citerade respekterade västjournalister som frilansat hos de största MSM medierna i många decennier. Sprider de allihopa "falska nyheter"? Knappast troligt. Det gör däremot Anders Lindberg och hans gelikar på Aftonbladet och liknande sajeter som blandar ihop "känslor" med "fakta". Skulle vi verkligen, på riktigt, bannlysa "falska" nyheter skulle nog 90% av den rapportering du läst om Aleppo och "motståndarna" falla bort.

Du citerar ju Irans regimstyrda media från Le Figaro som om det vore en sanning gällande Assad.
Det är nog så att du blandar ihop diktaturer med väst och synen på civila som bombas, och vad som anses vara terrorister, och där kan nog inte ens rätt faktauppgifter ställa om vissas inställning till kriget i Syrien. Benämner man Pravdanyheter som den ryska björnen så är det ju skrattretande och lite roligt samtidigt. Västerlänningar sitter och hejar på diktaturer som Ryssland, Iran och Syriens Assad.
Citera
2016-12-18, 00:37
Medlem
Stephen Cohen pulveriserar HRW:s Ken Roth, kommer 3 minuter in i klippet:

Citat:
Walid
‏@walid970721
Watch HRW's Ken "Barrel Bomb" Roth, a known Al-Qaeda apologist, spew his lies about #Syria & then get creamed by Prof.Stephen Cohen #Aleppo
https://twitter.com/walid970721/status/809389350630760450?lang=sv
Citera
2016-12-18, 00:43
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Skrev jag stänga ner? OM du lär dig att läsa så kanske det går in lite info, och om inte så kan jag inte hjälpa dig mer än så här. RT och Sputnik är ju skrattmedia åtlöjen osv. Alla vet att det styrs av regimen och inte får skriva fritt, och på order framställer falska artiklar. Ingen vettig som följer kriget i Syrien hänvisar till Pravda trollfabriken. Hahhaha.

Ska jag citera ditt inlägg igen din korkade idiot?

"Flera länder diskuterar frågan om att banna falska mediauppgifter, och det innebär dödsstöten för all denna desinformation som den ryska trollfabriken framställer tillsammans med regimstyrd media så som RT, Sputnik osv."

Har markerat det fetstilta så att du förstår dina egna ord lite bättre, för du verkar vara lite efter. Om detta inte betyder att stänga ner med andra ord, vad fan betyder det ditt korkade fanskap? Förklara för mig.

Sanningen kommer alltid att vara troll för alla anti-ryssar, men gissa vad. Vi är här för att stanna, så det är bara att vänja sig.
Citera
2016-12-18, 00:45
Avslutad
lösningen på konflikten är trupper ifrån eu och usa. Måste skickas omedelbart! titta på irak där har det blivit stabilt efter sadam och gulfkriget.
Citera
2016-12-18, 00:51
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Ska jag citera ditt inlägg igen din korkade idiot?

"Flera länder diskuterar frågan om att banna falska mediauppgifter, och det innebär dödsstöten för all denna desinformation som den ryska trollfabriken framställer tillsammans med regimstyrd media så som RT, Sputnik osv."

Har markerat det fetstilta så att du förstår dina egna ord lite bättre, för du verkar vara lite efter. Om detta inte betyder att stänga ner med andra ord, vad fan betyder det ditt korkade fanskap? Förklara för mig.

Sanningen kommer alltid att vara troll för alla anti-ryssar, men gissa vad. Vi är här för att stanna, så det är bara att vänja sig.
Det behöver nödvändigtvis inte betyda stänga ner hemsidor. Facebook har talat om ett system som filtrerar bort falska artiklar på sociala medier. Man kommer kunna anmäla en artikel som "fejk" vilket kommer medföra en granskning av artikelns äkthet. Du borde ta dina dampdämpande-piller och lugna ner dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in