Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-17, 21:02
Medlem
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 6 timför 6 timmar sedan
China steals United States Navy research drone in international waters - rips it out of water and takes it to China in unprecedented act.

China has agreed to return the US underwater drone that it seized in international waters earlier this week, according to the Pentagon.
2016-12-17, 21:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Tycker du inte Trump ska få ta emot samtal från Taiwan?

Jag anser att han borde ha varit fullt medveten om att även något så simpelt som ett telefonsamtal med Taiwan och sedan att prata om det på twitter skapar ringar på vattnet, Kina är som sagt extremt paranoida när det kommer till Taiwan det går inte att komma undan.

Att han pratade med Taiwan och även hans tjat om att han skulle bli tuffare mot Kina osv är det som har lett till att Kina började visa sina muskler, i absolut värsta fall så kommer han att få enorma problem med Kina de kommande fyra åren till en sådan nivå att det kan leda till oroligheter i stilla havet.

Vi lär förhoppningsvis aldrig se några aktiva konflikter mellan länderna men jag tror att Kina kommer att bli hans första och största prövning som visar om han är en stark ledare eller om han tvingas och backa för att han har tagit sig för mycket vatten över huvudet.
2016-12-17, 21:44
Medlem
Ska bli intressant att se vad som händer. Trumps utrikespolitik gillar jag. Bättre relationer med Ryssland är bra för världen och att inte stödja rebeller i Syrien som man inte ens vet vilka de är. Jag är optimistiskt om en Trumpadministration.
2016-12-17, 21:45
Avslutad
Jag tror Donald trump blir en bra diktator, eftersom diktatorer är bra på lösningar i kriser. Men när krisen är löst. kommer han behöva avgå. Ett exempel på det här i praktiken är när hitler botade arbetslösheten. diktaturen ska bara finnas under krisen. Vem blir president efter honom? ett bra förslag skulle vara Gary johnsson.
2016-12-17, 22:02
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag anser att han borde ha varit fullt medveten om att även något så simpelt som ett telefonsamtal med Taiwan och sedan att prata om det på twitter skapar ringar på vattnet, Kina är som sagt extremt paranoida när det kommer till Taiwan det går inte att komma undan.

Att han pratade med Taiwan och även hans tjat om att han skulle bli tuffare mot Kina osv är det som har lett till att Kina började visa sina muskler, i absolut värsta fall så kommer han att få enorma problem med Kina de kommande fyra åren till en sådan nivå att det kan leda till oroligheter i stilla havet.

Vi lär förhoppningsvis aldrig se några aktiva konflikter mellan länderna men jag tror att Kina kommer att bli hans första och största prövning som visar om han är en stark ledare eller om han tvingas och backa för att han har tagit sig för mycket vatten över huvudet.
Vad tycker du Trump borde gjort då?
2016-12-17, 22:11
Avslutad
För att lösa världens kris måste Donald sätta in trupper i mellanöstern, eller be eu att göra det. Han är överbefälhavare och har all militären på sin sida. världen kommer få ännu större kris om det inte tas hand om nu.
2016-12-17, 22:30
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballekalle8
ett bra förslag skulle vara Gary johnsson.
Huh.. har du en motivering om varför han vore bra förslag som prez?

Citat:
För att lösa världens kris måste Donald sätta in trupper i mellanöstern, eller be eu att göra det. Han är överbefälhavare och har all militären på sin sida. världen kommer få ännu större kris om det inte tas hand om nu.
Hade du velat se soldater från USA/Europa tillbaka i Mellanöstern, oavsett våra ohållbara statsskulder men även riskera liv och lem, för att göra vadå egentligen??
Senast redigerad av heis 2016-12-17 kl. 22:44.
2016-12-17, 22:40
Avslutad
Han är en vettig person som har förbättrat mycket som guvernör i sin stat. Jag är en sådan person som går på verkstad före prat. Han gjorde en fantastisk skol reform i sin stat. Usa skulle behöva en. jag har gått på high school där, det är fan skit.
2016-12-17, 22:41
Avslutad
1. döda assad. 2. döda IS(daesh)
2016-12-17, 22:45
Medlem
heiss avatar
Citat:
1. döda assad.
Jaha, varför då?
2016-12-17, 22:50
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
1. döda assad. 2. döda IS(daesh)
Ryssarna har försökt hitta kompetena ersättare till assad, men risken är att någon korrupt pascha under assad böir upphöjd vid hans frånfälle.
2016-12-18, 00:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Vad tycker du Trump borde gjort då?

Han kunde ha börjat med att inte ha skrivit om det på twitter, han hade kunnat tänkt en extra gång och funderat på kopplingen mellan länderna och hur det skulle komma att påverka relationen mellan USA och Kina innan han tog emot samtalet, om han är redo att boxas med Kina och är medveten om vilka typer av styrkeprövningar de kommer att köra med så ska han faktiskt ha beröm om faktiskt lyckas få Kina och backa.

Men det är endast något framtiden kan avgöra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in