Citat:
Ursprungligen postat av
Absolutinte800
Fast nä, du fick detta om bakfoten.
Han sa givetvis inte att regeringscheferna själva suttit i kepsar med Trump motiv.
Däremot hävdade Trump att regeringscheferna blev mycket imponerade av att se så många entusiastiska amerikaner med kepsar och t-shirtar under valnatten.
Intressant med Carrier i Indianapolis förresten. Efter att Trump pratat med VD:n valde Carrier att behålla sin fabrik i Indianapolis. Denna hade redan planerats att flytta till Mexico. Detta gjorde att cirka 1000 jobb fick stanna i USA. Emellertid skall 2-300 jobb ändå flytta.
Jag lyssnade på det igen och tycker det är svårtolkat det han säger. Han säger följande:
And over the last to weeks, since our wiktory, i´ve spoken to many foreign leaders. And I will tell you, they have such respect for us. They all tell me how this was amazing. They all tell me how they sat in there magnificent rooms in different countries through out the world. These are the leaders, primeministers, presidents. All off them.
How the sat in there magnificent rooms watching in wonderment, and hearing how people came to vote, that didn´t vote in 20 years. People came to vote, that hadn´t vote before. And they had Trump shirts on, and they had make america hats on and they had buttons pouring off. And they thought it was amazing. And honostly, one of them told me I really respect the United states again, because what happend.
https://www.youtube.com/watch?v=PzxpLaJQb5k#t=10m28s
I det kursiva här ovan så säger Trump att ledarna satt i sina magnifika rum och tittade hänfört på, hörande att folk gick och röstade, sådana som inte röstat på 20 år. Folk gick och röstade, sådana som inte röstat tidigare. De hade Trump T-shirts på sig, och kepsar med loggan make america great again, och valknappar som trillade av. De tyckte det var fantastiskt. Helt ärligt, så sa en av dem till mig att denne återigen respekterar USA efter vad som har hänt.
Jag säger inte att det inte kan vara som du säger, men eftersom han talar "off the script" eller hur man säger det så blir det svårtolkat det han säger. Ta t.e.x. meningen de tyckte de var fantastiskt, som kommer efter meningen de hade Trump T-shirts på sig, och kepsar med loggan make america great again, och valknappar som trillade av. Vilka var det som tyckte det var fantastiskt? Var de dem med Trump attiraljerna på sig, eller ledarna som satt i sina magnifika rum? Kan det varit så att någon eller några ledare som Trump talat med efter sin vinst faktiskt satt med en Trump kep, eller Trump T-shirt på sig under valnatten.
Det skulle inte förvåna mig om någon av de ledare han talade med efter sin valvinst berättade för Trump att de hade en Trump keps eller liknande på sig under valnatten den 8 november 2016.