2016-12-17, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickiPicki
Ja hon kan ju inte ha öppnat den igen.. Sitter där hon sitter med fulla restriktioner..
Nja...så enkelt det inte....tro inte på allt du hör...polisen sitter och kollar Facebook och nu även här inne...spårar ip om det är något dom tycker är intressant. Så några här lär få det hett om öronen när dom är klara. Dom som skrivit namn och dylikt har blivit anmälda så då kommer det fram med namn på dom och deras problem börjar. Fanns väl b.l.a Selma 1234 som visste mer än polisen och åklagare som ska vara intressant har jag hört....men bara vad jag hörde så kan vara falskt.
Citera
2016-12-17, 11:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
Nja...så enkelt det inte....tro inte på allt du hör...polisen sitter och kollar Facebook och nu även här inne...spårar ip om det är något dom tycker är intressant. Så några här lär få det hett om öronen när dom är klara. Dom som skrivit namn och dylikt har blivit anmälda så då kommer det fram med namn på dom och deras problem börjar. Fanns väl b.l.a Selma 1234 som visste mer än polisen och åklagare som ska vara intressant har jag hört....men bara vad jag hörde så kan vara falskt.

Flashback utlovar ju hundraprocentig anonymitet - att de inte loggar något. Och då kan polisen inte komma åt några Ip-nummer. Det litar jag på.
Citera
2016-12-17, 11:52
Medlem
fermions avatar
Citat:
Vad är det här för hotfullt skit? Fanns en annan "sellep" som du i tråden förut. Menar du att dom som golat här inne ska tas eller vad?
Citera
2016-12-17, 13:15
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Flashback utlovar ju hundraprocentig anonymitet - att de inte loggar något. Och då kan polisen inte komma åt några Ip-nummer. Det litar jag på.

Hm, när Polisen går igenom en persons mobil och dator så hittar de ju allt som finns där. Har du så att du alltid är inloggad på en sida så kommer de ju in, eller hur!?

Har du antecknat vad du har för nick eller har du samma nick kan de ju läsa på t.ex flashback.

Men polisen får inte ut IPN bara på frågan "Vad har nicket xxx för IPN?

Tänk på det
Citera
2016-12-17, 14:22
Medlem
Citat:
Nu får du läsa texten jag kopierade in tidigare, om hur FAS ofta feldiagnosticeras som ADHD av vården. Finns för övrigt hur många diskussioner om detta som helst, om man googlar.

Ja, barnen med FAS kan ju ha skador på inre organ också. Men det jag skrev var att det inte behöver synas i ansiktet om modern haft en måttlig alkoholkonsumtion. Hjärnan och nervsystemet tar stryk (vilket kan orsaka både en lindrig utvecklingsstörning och ADHD-liknande symptom) vid en mycket mindre alkoholkonsumtion hos modern, än vad som krävs för att barnet ska få de typiska förändringarna i ansiktet. (Som nästan alla läkare känner till, så de barnen feldiagnosticeras inte.) Mycket beror också på vilken dag/vecka av graviditeten som mamman super till.

Jag kommer inte ihåg varför vi kom in på ADHD, jag svarade på någonting. Om det är viktigt för dig får du väl läsa tillbaka. Annars är det väl ganska troligt att de här båda föräldrarna har någon störning, som orsakar aggressionsutbrott, svårigheter att behärska sig, bristande konsekvenstänk, dåligt tålamod (t.ex. med ett spädbarn som gråter och skriker) o.s.v.. Det är ju inte friskt att slå ett litet barn i det läget, och i synnerhet inte sitt eget biologiska barn.

Var får du det ifrån att föräldrarna slagit barnet?
Citera
2016-12-17, 14:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Hm, när Polisen går igenom en persons mobil och dator så hittar de ju allt som finns där. Har du så att du alltid är inloggad på en sida så kommer de ju in, eller hur!?

Har du antecknat vad du har för nick eller har du samma nick kan de ju läsa på t.ex flashback.

Men polisen får inte ut IPN bara på frågan "Vad har nicket xxx för IPN?

Tänk på det

Jo, men för att veta vems dator de ska gå igenom, så måste de ju få nys om personen på något annat sätt i så fall. Ingen är ju så dum att den skriver här under sitt riktiga namn.
Citera
2016-12-17, 14:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elliotte
Var får du det ifrån att föräldrarna slagit barnet?

Åklagaren har sagt att barnet misshandlats från dag 4 tills det dog. OK att "misshandla" skulle kunna involvera något annat än slå, t.ex. skaka eller kasta in i väggen. Men det är petitesser i sammanhanget.
Citera
2016-12-17, 15:04
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Jo, men för att veta vems dator de ska gå igenom, så måste de ju få nys om personen på något annat sätt i så fall. Ingen är ju så dum att den skriver här under sitt riktiga namn.

Men det var ju det jag skrev!

Din sista mening tänker jag inte ens besvara! Tänk på fb:s regler!
Citera
2016-12-17, 16:12
Medlem
Citat:
Men förstår faktiskt inte vad du menar?
Och du skriver om andra personer på Flashback eller missförstår jag?
Hur har det att göra med om mammans Facebook är öppnad igen om hon sitter häktad med restriktioner?
Citera
2016-12-17, 17:04
Medlem
Citat:
"hett om öronen"?
Naturligtvis är de alltid intresserade av faktiska vittnen, som del av utredningen, och har man något att tillföra som kan hjälpa sätta dit mördaren/mördarna (eller för den delen fria de misstänkta) så bör man höra av sig till dem.

Än så länge sitter inte polisen och jagar folk för vad de säger online, om inte brott begås såsom att uttala dödshot eller så. "blivit anmälda" lol. Det här är inte facebook där man kan ge andra problem bara för att man tycker att det de säger är irriterande.

Det här är en mordutredning och jag tror vi kan utgå från att den sköts professionellt.
Citera
2016-12-17, 18:20
Medlem
Citat:
Åklagaren har sagt att barnet misshandlats från dag 4 tills det dog. OK att "misshandla" skulle kunna involvera något annat än slå, t.ex. skaka eller kasta in i väggen. Men det är petitesser i sammanhanget.

Det, tycker jag inte att det är petitesser! Jaha, dag 4? Var står det då?
Citera
2016-12-17, 18:29
Medlem
Citat:

Det kanske även kan innebära annat, barnet kanske blivit grovt försummat på annat vis! Jag läste att barnet utsatts för synnerligen grov misshandel sen hon var bara någon dag gammal. Och att mordet skedde 5-9 september. Kan ju hända att misshandeln inte handlar om våld som du hela tiden hävdar. Vad vet jag, tids nog kommer väl allt fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in