2017-01-06, 09:51
Medlem
Något nytt? Häktningstiden gick ju ut den 4/1...
Citera
2017-01-06, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frallan13
Något nytt? Häktningstiden gick ju ut den 4/1...

http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/mamman-fortsatt-haktad/
Citera
2017-01-06, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jollies
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/mamman-fortsatt-haktad/

Tack ska du ha. Hade missat det.
Citera
2017-01-06, 10:39
Medlem
Förlåt om jag missat något men när kommer åtal väckas? Och kommer rättegången hållas bakom lykta dörrar? Är nämligen intresserad av att närvara.
Citera
2017-01-06, 10:48
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Förlåt om jag missat något men när kommer åtal väckas? Och kommer rättegången hållas bakom lykta dörrar? Är nämligen intresserad av att närvara.
1. Ingen som vet än. 2. Troligtvis inte.
Citera
2017-01-06, 10:55
Medlem
Nu när hon är om häktad hur länge kan hon vara det?
Citera
2017-01-06, 10:58
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Nu när hon är om häktad hur länge kan hon vara det?
I stort sett hur länge som helst. Omhäktningsförhandlingarna sker varannan vecka.
Citera
2017-01-08, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
I stort sett hur länge som helst. Omhäktningsförhandlingarna sker varannan vecka.
Okej tack ☺
Citera
2017-01-08, 13:48
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex

Ja tyvärr hur länge som helst. Sverige är internationellt ökända för sina alldeles för långa
häktningstider. Okej, det är begripligt att labbresultat etcetera skall hinna bli färdigt (även
SKL har kritiserats för långa handläggningstider) men någonting är fel i organisationen
då folk sitter häktade vecka ut och vecka in.

En gubbe, misstänkt för narkotikasmuggling, satt häktad 850 dagar..

Ett fall som detta, där föräldrarna KAN vara oskyldiga (jag säger inte att de är det) där det måste
vara oerhört psykiskt påfrestande att sitta med restriktioner, borde prioriteras.
Senast redigerad av allegrageller 2017-01-08 kl. 13:53.
Citera
2017-01-08, 22:14
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Hörde idag att åtal kommer väckas om ca 1 månad
Citera
2017-01-08, 22:21
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ja tyvärr hur länge som helst. Sverige är internationellt ökända för sina alldeles för långa
häktningstider. Okej, det är begripligt att labbresultat etcetera skall hinna bli färdigt (även
SKL har kritiserats för långa handläggningstider) men någonting är fel i organisationen
då folk sitter häktade vecka ut och vecka in.

En gubbe, misstänkt för narkotikasmuggling, satt häktad 850 dagar..

Ett fall som detta, där föräldrarna KAN vara oskyldiga (jag säger inte att de är det) där det måste
vara oerhört psykiskt påfrestande att sitta med restriktioner, borde prioriteras.

Det värsta är, att vittnenas minnesbilder hinner börja blekas. Och påverkas av annat som de hör/läser/tänker. Även om de förhörts av polis, så kan de ju ändra sig i rättssalen.
Citera
2017-01-09, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det värsta är, att vittnenas minnesbilder hinner börja blekas. Och påverkas av annat som de hör/läser/tänker. Även om de förhörts av polis, så kan de ju ändra sig i rättssalen.

Absolut. Därför tycker jag det är bra att man lägger "Tystnadsförbud" under förutredningens gång.

Det är rättsäkerhet i sin prydno.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in