Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-17, 12:45
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Då kan jag förklara: en fladdrig teori om "arabiska våren".

De tror på sina fladdriga teorier där på amerikanska utrikesdepartementet.

Detta var väl inte särskilt svårt va?
Nä, och ja jo vi kommer ihåg den floppen, och jag har plikttroget tagit alla lägen jag fått för att påminna den nya klassen av bombhungriga imperialister d.v.s miljöpartister och liberaler över soppan man hjälpt till att skapa efter Bush.
Men tror du själv på det?? Som sagt så är det ett mysterium, jag tror att SsSssssooros som är Obamas bitch, är var kaninhålet startar och slutar vid.
Senast redigerad av heis 2016-12-17 kl. 12:49.
2016-12-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Men tror du själv på det?? Som sagt så är det ett mysterium, jag tror att SsSssssooros som är Obamas bitch, är var kaninhålet startar och slutar vid.

Tror jag på vad exakt i detalj?

Ja, det och mycket annat är ett stort mysterium för dig. För dig. För dig. För dig. Inte för mig,

Jag tror inte att Obama är Soros bitch. Du förstår, att allting är ett mysterium för dig innebär att du börjar leta efter förklaringar. Typ Soros. Eller för "alt-right": juden.
2016-12-17, 13:01
Medlem
Visst är det tragikomiskt, <nu fär väljarna det dom röstasde emot, en regering bestående av väletablerade miljardärer med noll politisk erfarenhet och bl.a med en agenda att försämra för den amerikanska arbetaren och berika sig själva och sina företag. Största blåsningen i USA:s historia troligen. Skurkgäng sa någon tabloid. Trump t.om förnekar vad FBI och CIA rapporterar om ryska hackerattacker, alltså rent horribelt synsätt som kan sätta USA i fara. Investmentbanken Golden Sachs har i alla fall dragit en vinstlott i Trump så helt ute och cyklar är han kanske inte. Och twittrandet kan han inte hålla sig ifrån. Som Michelle Obama sa "det behövs en vuxen i Vita <huset".
Senast redigerad av Lucas49 2016-12-17 kl. 13:04.
2016-12-17, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Visst är det tragikomiskt, <nu fär väljarna det dom röstasde emot, en regering bestående av väletablerade miljardärer med noll politisk erfarenhet och bl.a med en agenda att försämra för den amerikanska arbetaren och berika sig själva och sina företag. Största blåsningen i USA:s historia troligen. Skurkgäng sa någon tabloid. Trump t.om förnekar vad FBI och CIA rapporterar om ryska hackerattacker, alltså rent horribelt synsätt som kan sätta USA i fara. Investeringabanken Golden Sachs har i alla fall dragit en vinstlott i Trump så helt ute och cyklar är han kanske inte.

Politisk erfarenhet?

Just det väljarna inte ville ha din åsna varför tror du de röstade på Trump.
2016-12-17, 13:05
Medlem
Citat:
Visst är det tragikomiskt, <nu fär väljarna det dom röstasde emot, en regering bestående av väletablerade miljardärer med noll politisk erfarenhet och bl.a med en agenda att försämra för den amerikanska arbetaren och berika sig själva och sina företag. Största blåsningen i USA:s historia troligen. Skurkgäng sa någon tabloid.

Vi får se. Jag tror att de kommer att åstadkomma en hel del bra saker.

Citat:
Trump t.om förnekar vad FBI och CIA rapporterar om ryska hackerattacker, alltså rent horribelt synsätt som kan sätta USA i fara. Investmentbanken Golden Sachs har i alla fall dragit en vinstlott i Trump så helt ute och cyklar är han kanske inte. Och twittrandet kan han inte hålla sig ifrån. Som Michelle Obama sa "det behövs en vuxen i Vita <huset".

Det gör han inte. De har nämligen inte sagt något konkret som går att förneka. Twittrande gör han ett bra jobb med så att han skulle "hålla sig ifrån" det är nonsens.
2016-12-17, 13:06
Medlem
heiss avatar
Citat:
Tror jag på vad exakt i detalj?

Ja, det och mycket annat är ett stort mysterium för dig. För dig. För dig. För dig. Inte för mig,

Jag tror inte att Obama är Soros bitch. Du förstår, att allting är ett mysterium för dig innebär att du börjar leta efter förklaringar. Typ Soros. Eller för "alt-right": juden.
Makes no sense. Arabiska våren har passerat till historien, och skedde ungefär då Breivik ballade ur.
Låter knappt som en acceptabel ståndpunkt för att klaga på grannens bygglov, än mindre till förklaring när ATGM-raketer skjuter turkarnas pansarvagnar och helikoptrar, som också tillhör NATO...
Givetvis är det ett mysterium p.g.a det massiva underskott av logik och moralisk princip.

https://www.youtube.com/watch?v=ddNl-ehRc58
Bernie-cronies tar pillret.
Senast redigerad av heis 2016-12-17 kl. 13:11.
2016-12-17, 13:10
Medlem
Citat:
Makes no sense. Arabiska våren har passerat till historien, och skedde ungefär då Breivik ballade ur.

Anser du. Obama och folk på amerikanska utrikesdepartementent håller inte med dig. Det är viktigt att du förstår det. Även om de sedan har ändrat åsikt lite så är det svårt för dem att ändra politik för det skulle innebära att de erkänner för sig själva och för alla att de hadef fel. Utöver att det är svårt att radikalt lägga om politik.

Förstår du hur det funkar?

Citat:
Låter knappt som en acceptabel ståndpunkt för att klaga på grannens bygglov, än mindre till förklaring när ATGM-raketer skjuter turkarnas pansarvagnar och helikoptrar, som också tillhör NATO...

De bryr sig inte om vad du tycker är acceptabelt eller oacceptabelt.

Citat:
Givetvis är det ett mysterium p.g.a det massiva underskott av logik och moralisk princip.

Ett mysterium för dig. Inte för mig.
2016-12-17, 13:36
Medlem
heiss avatar
Citat:
Jag tror inte att Obama är Soros bitch
Hade det förvånat dig?
Citat:
Anser du. Obama och folk på amerikanska utrikesdepartementent håller inte med dig. Det är viktigt att du förstår det. Även om de sedan har ändrat åsikt lite så är det svårt för dem att ändra politik för det skulle innebära att de erkänner för sig själva och för alla att de hadef fel. Utöver att det är svårt att radikalt lägga om politik.

Förstår du hur det funkar?

De bryr sig inte om vad du tycker är acceptabelt eller oacceptabelt.

Ett mysterium för dig. Inte för mig.
Jag förstår att det är smeten de själva har satt sig i, men varken jag, du eller hans twerkande dotter förstår rationaliteten, eller själva avsaknaden av rationalitet, bakom det han säger och gör.
Vore det radikalt för honom att bara låta bli, vara frånvarande till sitt jobb eller sitta på flyget till Hawaii i de lägen hans ord och handlingar gjorde skillnad.
Jag hade däremot rätt i allt, automatiskt då Farage långt före sin tid har haft rätt policy, som man trodde var självklarheter, från första början i EU-parlamentet.
Och jag hatar det, kan narcissist-vesslan bli satt på plats, någon gång, under hans 8 års mayhem??
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6590508
Citat:
– Ryssarna kan inte förändra oss eller försvaga oss. De är ett mindre land. De är ett vekare land, sade han.

Tidigare under talet hade han tydligt pekat ut Ryssland för att ha hackat sig in till bland annat Demokraternas mejlserver i somras. Under dryga minuten utbrast Obama i flera verbala attacker mot Ryssland.

– Deras ekonomi producerar ingenting som någon vill köpa förutom olja, gas och vapen. De förnyar inte. Men de kan påverka oss om vi blir vilsna i vilka vi är. De kan påverka oss om vi lämnar våra värden, sade Obama i talet.

Han menade även att det inte bara är USA som Ryssland vill försvaga.

– Putin kan försvaga oss precis som han försöker försvaga Europa om vi börjar köpa föreställningar att det är okej att skrämma pressen eller låsa in oliktänkande, eller diskriminera människor på grund av vad de tror och hur de ser ut, sade Obama.
SSSsssSSss
Senast redigerad av heis 2016-12-17 kl. 13:53.
2016-12-17, 15:04
Medlem
E.Merckxs avatar
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump

China steals United States Navy research drone in international waters - rips it out of water and takes it to China in unprecedented act.

Undra vad Obama skall göra nu?
2016-12-17, 15:28
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Politisk erfarenhet?

Just det väljarna inte ville ha din åsna varför tror du de röstade på Trump.
3 miljoner fler av dem ville ju det...
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Varför undrar du det, människan sitter ju kvar i mindre än två veckor? Frågan är väl snarare vad Donald har tänkt sig att göra? Har han någon plan, för en gångs skull?
Senast redigerad av zergrush 2016-12-17 kl. 15:31.
2016-12-17, 15:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump

China steals United States Navy research drone in international waters - rips it out of water and takes it to China in unprecedented act.

Old news are old, det pratades redan om det igår och det är direkt kopplat till Kinas varning den 13 December som var direkt kopplat till Trumps samtal till Taiwan.
2016-12-17, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
3 miljoner fler av dem ville ju det...
Varför undrar du det, människan sitter ju kvar i mindre än två veckor? Frågan är väl snarare vad Donald har tänkt sig att göra? Har han någon plan, för en gångs skull?

Kan lova dig att Mexikanerna i CA inte röstade på att presidenten ska ha politisk erfarenhet.

Eller trodde du att det var från Ohio hennes ledning på 3 miljoner kom från.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in