Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Jag tror inte att Obama är Soros bitch
Hade det förvånat dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Anser du. Obama och folk på amerikanska utrikesdepartementent håller inte med dig. Det är viktigt att du förstår det. Även om de sedan har ändrat åsikt lite så är det svårt för dem att ändra politik för det skulle innebära att de erkänner för sig själva och för alla att de hadef fel. Utöver att det är svårt att radikalt lägga om politik.
Förstår du hur det funkar?
De bryr sig inte om vad du tycker är acceptabelt eller oacceptabelt.
Ett mysterium för dig. Inte för mig.
Jag förstår att det är smeten de själva har satt sig i, men varken jag, du eller hans twerkande dotter förstår rationaliteten, eller själva avsaknaden av rationalitet, bakom det han säger och gör.
Vore det radikalt för honom att bara låta bli, vara frånvarande till sitt jobb eller sitta på flyget till Hawaii i de lägen hans ord och handlingar gjorde skillnad.
Jag hade däremot rätt i allt, automatiskt då Farage långt före sin tid har haft rätt policy, som man trodde var självklarheter, från första början i EU-parlamentet.
Och jag hatar det, kan narcissist-vesslan bli satt på plats, någon gång, under hans 8 års mayhem??
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6590508
Citat:
– Ryssarna kan inte förändra oss eller försvaga oss. De är ett mindre land. De är ett vekare land, sade han.
Tidigare under talet hade han tydligt pekat ut Ryssland för att ha hackat sig in till bland annat Demokraternas mejlserver i somras. Under dryga minuten utbrast Obama i flera verbala attacker mot Ryssland.
– Deras ekonomi producerar ingenting som någon vill köpa förutom olja, gas och vapen. De förnyar inte. Men de kan påverka oss om vi blir vilsna i vilka vi är. De kan påverka oss om vi lämnar våra värden, sade Obama i talet.
Han menade även att det inte bara är USA som Ryssland vill försvaga.
– Putin kan försvaga oss precis som han försöker försvaga Europa om vi börjar köpa föreställningar att det är okej att skrämma pressen eller låsa in oliktänkande, eller diskriminera människor på grund av vad de tror och hur de ser ut, sade Obama.
SSSsssSSss