Väldigt intressanta nyheter från gotnews.com idag.
Först och främst, alla som är intresserade av Trumps administration borde följa Gotnews. Det är en alternativmedia som hatas av MSM ungefär lika mycket som Fria Tider, men de verkar vara de enda som har pålitliga källor i Trumps administration av all media just nu. Jag har följt dem i ett år och de var de som hade överlägset bäst källor när det gällde ministerutnämningar.
Citat:
Senators Lindsey Graham and John McCain blocked President-elect Donald J. Trump’s first pick for Secretary of Homeland Security Kris Kobach over Kobach’s opposition to amnesty for illegal aliens, according to a highly-placed source familiar with the transition process.
The source told GotNews that anti-immigration Kansas Secretary of State Kris Kobach was Trump’s first pick for the head of the Department of Homeland Security, but that he eventually had to go with General John Kelly for the position because Graham and McCain swore to block Kobach’s confirmation in the Senate.
http://gotnews.com/breaking-senjohnmccain-lindseygrahamsc-blocked-realdonaldtrumps-1st-dhs-pick-kriskobach1787-amnesty/
Detta är väldigt positiva nyheter för det visar att Trump verkligen ville ha Kobach men var tvungen att välja en annan. Detta lugnar mig en hel del, för jag misstänkte att Trump ansåg att Kobach var för radikal för honom, men så verkar det alltså inte ha varit.