Citat:
Ursprungligen postat av
knepplenning
Håller fullständigt med dig i alla dessa känslouttryck, jag känner precis likadant.
Men att förstå, innebär nog inte att visa dessa mongos någon som helst slags förståelse för det de gjort, jag tror nog att den person du citerat far efter förståelse för hur detta kunde hända?? Därför en inviduell analys av alla inblandade skulle vara intressant, då det är en gruppdynamik som är helt oförstålig i detta sammanhang... jag har många gånger påpekat att att de är jagsvaga individer, och de behöver en "ledare".. och vem det är som är/varit ledare i detta gäng, hävdar jag fortfarande är BH... hon är den enda som haft någon som helst samröre med alla de andra individerna... på ett eller annat sätt, hon är den sista som kommer in i detta gäng också... en lömsk kvinnlig psykopat i mina ögon är vad hon är...
Precis. Jag tycker inte att det finnas några förmildrande omständigheter, mitt intresse handlar mer om den mänskliga naturen, individuellt och i grupp. Jag har jobbat som forskare i många år (inom helt annat ämne) så det sitter lite i ryggmärgen att vända och vrida och ifrågasätta. Jag slänger ut en teori och ser om jag får någon respons.
Tex var jag TIDIGARE inne på huruvida DM skulle dömas eller inte men det berodde på att jag trodde att hans förståndshandikapp var värre än det verkar vara. Igår kom info om hur han drivit fram ett sexuellt utnyttjande av Madde, och är han kapabel till det så är det sannolikt han (och inte EA som jag var inne på) som begärde pengarna. Och i så fall så fall förstod han precis vad som skulle hända.
Jag tror precis som du att BH var den drivande men kanske inte att hon är en psykopat. Men jag håller mina spekulationer för mig själv. Det verkar inte vara rätt riktigt rätt forum för den typen av diskussion