2016-12-16, 16:49
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mejdejmejdej
När kan vi räkna med en fastslagen dom, är det den 23:e allt ska vara "klart"?

22:a är sista dagen om de inte behöver extra tid. Normalt är det två veckor efter det som domen kommer. Nu blir det ju mitt i julhelgerna och det är många inblandade, så jag skulle inte bli förvånad om det tar till slutet på januari.
Citera
2016-12-16, 17:55
Medlem
mejdejmejdejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
22:a är sista dagen om de inte behöver extra tid. Normalt är det två veckor efter det som domen kommer. Nu blir det ju mitt i julhelgerna och det är många inblandade, så jag skulle inte bli förvånad om det tar till slutet på januari.

Tack för ditt svar!

Nåväl, den som väntar på något (förhoppningsvis) gott...
Citera
2016-12-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Håller fullständigt med dig i alla dessa känslouttryck, jag känner precis likadant.
Men att förstå, innebär nog inte att visa dessa mongos någon som helst slags förståelse för det de gjort, jag tror nog att den person du citerat far efter förståelse för hur detta kunde hända?? Därför en inviduell analys av alla inblandade skulle vara intressant, då det är en gruppdynamik som är helt oförstålig i detta sammanhang... jag har många gånger påpekat att att de är jagsvaga individer, och de behöver en "ledare".. och vem det är som är/varit ledare i detta gäng, hävdar jag fortfarande är BH... hon är den enda som haft någon som helst samröre med alla de andra individerna... på ett eller annat sätt, hon är den sista som kommer in i detta gäng också... en lömsk kvinnlig psykopat i mina ögon är vad hon är...

Precis. Jag tycker inte att det finnas några förmildrande omständigheter, mitt intresse handlar mer om den mänskliga naturen, individuellt och i grupp. Jag har jobbat som forskare i många år (inom helt annat ämne) så det sitter lite i ryggmärgen att vända och vrida och ifrågasätta. Jag slänger ut en teori och ser om jag får någon respons.

Tex var jag TIDIGARE inne på huruvida DM skulle dömas eller inte men det berodde på att jag trodde att hans förståndshandikapp var värre än det verkar vara. Igår kom info om hur han drivit fram ett sexuellt utnyttjande av Madde, och är han kapabel till det så är det sannolikt han (och inte EA som jag var inne på) som begärde pengarna. Och i så fall så fall förstod han precis vad som skulle hända.

Jag tror precis som du att BH var den drivande men kanske inte att hon är en psykopat. Men jag håller mina spekulationer för mig själv. Det verkar inte vara rätt riktigt rätt forum för den typen av diskussion
Senast redigerad av tagmaster 2016-12-16 kl. 19:11.
Citera
2016-12-16, 18:55
Medlem
PTHJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mejdejmejdej
När kan vi räkna med en fastslagen dom, är det den 23:e allt ska vara "klart"?
Jag tror att oavsett dom kommer den att överklagas. Men det blir definitivt en läsvärd dom då man kan läsa hur tingsrätten resonerat.
Citera
2016-12-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Ja, det är verkligen abnormt hur 11 människor tillsammans planerar ett mord. Hur ingen i någon minut av nyktert tillstånd förmådde att stoppa detta. Så grymt och nervärderande att bjuda med Madde i vetskapen om att man också ska plundra hennes hem och konton. Sno hennes nyinköpta dammsugare som dom själva varit med och inhandlat. I det här fallet får nog ligan räkna med att det saknas all förståelse eller förmildrande omständigheter. Så äckligt och simpelt brott att hela högen borde låsas in och gärna livstid. Alla har vi väl här rumlat runt och levt livet glada dagar. Vem skulle ens kommit på tanken att planera ett sånt här dåd? Som man bäddar får man ligga och jag kommer aldrig få någon förståelse vad som än skrivs. Inga olyckliga barndomar eller vad skit som helst biter i detta fall. Synd att man inte kan utvisa svenskar till nåt skitland.

Mycket bra skrivet. 👏

Tror det har daltats lite för mycket med det här gänget, curlats om ni vill. Därför förstod de inte konsekvenserna för dem själva. Konsekvenserna för Madde och hennes närstående struntade de helt i.

Hoppas det utdelas flera livstidsstraff. Vissa är för unga för sådana. Är de gamla nog att delta i ett mord är de gamla nog att sitta på livstid, vilket bör bli 30+ år. Det är inget synd om dem alls men de som daltat borde få en feting. Och ni som daltar här i tråden borde få några år ni med.

Möjligen undantaget PO och kanske någon annan som är allvarligt förståndshandikappad.
Citera
2016-12-16, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Mycket bra skrivet. 👏

Tror det har daltats lite för mycket med det här gänget, curlats om ni vill. Därför förstod de inte konsekvenserna för dem själva. Konsekvenserna för Madde och hennes närstående struntade de helt i.

Hoppas det utdelas flera livstidsstraff. Vissa är för unga för sådana. Är de gamla nog att delta i ett mord är de gamla nog att sitta på livstid, vilket bör bli 30+ år. Det är inget synd om dem alls men de som daltat borde få en feting. Och ni som daltar här i tråden borde få några år ni med.

Möjligen undantaget PO och kanske någon annan som är allvarligt förståndshandikappad.
Jag är inte lika "arg" som det verkar i texten längre då det lagt sig som det brukar göra. Mådde väldigt dåligt i början då man såg bilden på Madde strax innan och hur ångesten över att bli strypt måste ha upplevts. I vilket fall som helst är det en samling personer som inte ska gå lösa och har man gjort en sån här grej är man oberäknelig. Finns inga ursäkter som taskig barndom eller annat då vi skulle ha rätt att mörda lite till mans i så fall. Blir mest irriterad då förmodade släktingar eller naiva kärringar ska försöka försvara och förklara hur deras eventuella missfoster gått loss. Det bästa av allt är att dom åkte fast och att dom glada dagarna är över.
Citera
2016-12-17, 12:18
Medlem
Mthrfckr13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Håller fullständigt med dig i alla dessa känslouttryck, jag känner precis likadant.
Men att förstå, innebär nog inte att visa dessa mongos någon som helst slags förståelse för det de gjort, jag tror nog att den person du citerat far efter förståelse för hur detta kunde hända?? Därför en inviduell analys av alla inblandade skulle vara intressant, då det är en gruppdynamik som är helt oförstålig i detta sammanhang... jag har många gånger påpekat att att de är jagsvaga individer, och de behöver en "ledare".. och vem det är som är/varit ledare i detta gäng, hävdar jag fortfarande är BH... hon är den enda som haft någon som helst samröre med alla de andra individerna... på ett eller annat sätt, hon är den sista som kommer in i detta gäng också... en lömsk kvinnlig psykopat i mina ögon är vad hon är...

Hon är en lite barnrumpa som dominerar bland ett gäng muppar med IQ som ett gäng förskolebarn. Tror ingen av dessa idioter egentligen fattade vad dom höll på med egentligen. Han som ströp och högg med kniven däremot visste vad han gjorde. Han va den enda som va kapabel att utföra det hela. Resten av idioterna grät ju och höll för öronen i stort sett. Absurd utveckling av snack till handling. Hoppas dom ruttnar i helvetet. Har aldrig haft så mycket känslor för nåt mord. Det skjuts och slås sönder människor i stort sett dagligen men det här sätter sig i huvudet på mig så jag blir alldeles förtvivlad hur jävla dumma människor det finns bland oss i samhället.
Citera
2016-12-17, 12:35
Medlem
Fenotyps avatar
GW sa det bäst: "Ett gäng lokala lodisar har gjort det här..."
Citera
2016-12-17, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mthrfckr13
Hon är en lite barnrumpa som dominerar bland ett gäng muppar med IQ som ett gäng förskolebarn. Tror ingen av dessa idioter egentligen fattade vad dom höll på med egentligen. Han som ströp och högg med kniven däremot visste vad han gjorde. Han va den enda som va kapabel att utföra det hela. Resten av idioterna grät ju och höll för öronen i stort sett. Absurd utveckling av snack till handling. Hoppas dom ruttnar i helvetet. Har aldrig haft så mycket känslor för nåt mord. Det skjuts och slås sönder människor i stort sett dagligen men det här sätter sig i huvudet på mig så jag blir alldeles förtvivlad hur jävla dumma människor det finns bland oss i samhället.

Får jag ev ren nyfikenhet fråga vad det är med just detta fall som rör upp sådana känslor? Du är inte den första som skriver det, och därför blir jag så nyfiken vad det är som är så speciellt. För egen del tar jag illa vid mig när det är något jag personligen kan relatera till, som när barn blir mördade t.ex. Då man har barn själv. Eller du kanske känner nån inblandad i denna härva?
Citera
2016-12-17, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metamfetaminist
Får jag ev ren nyfikenhet fråga vad det är med just detta fall som rör upp sådana känslor? Du är inte den första som skriver det, och därför blir jag så nyfiken vad det är som är så speciellt. För egen del tar jag illa vid mig när det är något jag personligen kan relatera till, som när barn blir mördade t.ex. Då man har barn själv. Eller du kanske känner nån inblandad i denna härva?
Då ska jag ge dig min syn på saken och varför det berör starkt.
I fokus fanns en person som haft det jobbigt med sin identitet och genomgått en stor operation. Vad sånt innebär känslomässigt och allt som hör till kan nog bara berörda svara på. Med trasslig tillvaro och sökande efter någon form av stabilt liv hade nu Madde äntligen fått en lägenhet. Falska vänner skodde sig gärna och låtsades bry sig samt hjälpa till för att få egna favörer. När kränkningen av att låna pengar och utnyttjandet gick över styr ville Madde ha tillbaka vilket är rimligt i normala fall. Då börjar dessa låntagare planera ett bestialiskt mord och bjuder med offret för att skända och döda i grupp. Att sitta och sjunga samt upphetsade sms:a och ringa runt i rena glädjeyran under akten. När personen äntligen funnit en fast punkt och planerade sin tillvaro med att inreda sin lägenhet ser istället detta gäng till att plundra dödsboet, köpa skräpmat, droger och sprit för hennes kapital. Sen att idioterna trodde det skulle räcka med att säga hur dom skjutsat hem den "fulla" Madde och tro allt skulle bli som vanligt fast lite "rikare". Läs gärna igen om någonting var oklart. Riktigt vidrig historia och förmodligen kan det bli en film just för att det är så abnormt.
Citera
2016-12-17, 15:26
Medlem
TbbWs avatar
Jag är mest upprörd av att så många individer kan utföra en mord, så klantigt och rörigt UTAN att en enda av dem fått ens ett sting av samvete. Inte en enda rödflagg eller magkänsla att de kanske inte skulle göra något så omänskligt som att döda någon -Ingen av dessa 11!
Enda obehaget de kände var om de skulle bli upptäckta.

Jag har i min egen enfald trott att man hade krav även på socialbidragstagare. Låtsasjobb eller kurser. Men här har de fått pengar hela livet utan att prestera. Då har man ingen respekt för pengar eller andras tillhörigheter. BH fixar pengar från kåta killar via sms och från pappa om det kniper.
Alltså även Donken kostar pengar och droger kostar pengar hur kunde alla dessa få ihop till sina drogbehov?
Alla skaffar barn som de inte tar hand om. Bara göra nya när barnen omhändertas/tas om hand av annan vårdnadshavare.

Jag vet ensamstående mödrar som arbetar och sliter och ändå inte kommer upp i normen och måste be om hjälp. De kanske gör fel? De kanske ska strunta i att arbeta och jäkta till förskolan med andan i halsen för deras barn varit där längst och personalen står i hallen och stampar.
Jag kommer aldrig se på ett par arbetsbyxor på samma sätt efter bilderna på dessa pretenders.
Citera
2016-12-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Jag är mest upprörd av att så många individer kan utföra en mord, så klantigt och rörigt UTAN att en enda av dem fått ens ett sting av samvete. Inte en enda rödflagg eller magkänsla att de kanske inte skulle göra något så omänskligt som att döda någon -Ingen av dessa 11!
Enda obehaget de kände var om de skulle bli upptäckta.

Jag har i min egen enfald trott att man hade krav även på socialbidragstagare. Låtsasjobb eller kurser. Men här har de fått pengar hela livet utan att prestera. Då har man ingen respekt för pengar eller andras tillhörigheter. BH fixar pengar från kåta killar via sms och från pappa om det kniper.
Alltså även Donken kostar pengar och droger kostar pengar hur kunde alla dessa få ihop till sina drogbehov?
Alla skaffar barn som de inte tar hand om. Bara göra nya när barnen omhändertas/tas om hand av annan vårdnadshavare.

Jag vet ensamstående mödrar som arbetar och sliter och ändå inte kommer upp i normen och måste be om hjälp. De kanske gör fel? De kanske ska strunta i att arbeta och jäkta till förskolan med andan i halsen för deras barn varit där längst och personalen står i hallen och stampar.
Jag kommer aldrig se på ett par arbetsbyxor på samma sätt efter bilderna på dessa pretenders.
Det (av mig) fetade: Det fanns tidigare i tråden uppgifter, vilka beskrev flera av de inblandade som småtjuvar som frekvent ägnade sig åt småinbrott, främst nattetid, i trakterna.

Hur mycket tilltro man kan sätta till dessa uppgifter vet jag inte men aktar det inte för otroligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in