Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-12-16, 20:40
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag håller med dig, i detta fallet.

16 åring som retas med 14 åring för att tjata till sig sex har jag haft kompisar ("svenska") som gjort, och jag har haft tjejkompisar som råkat ut för det. So what, inte hela världen. "Våldtäkt" skulle jag inte kalla det. Finns värre saker än att en 16-åring tjatar till sig sex från en 14-åring.

Den som tror på att Sverige är ett oskyldigt land är naiv. Fråga era kvinnliga bekanter.

Som jag ser det finns det riktiga våldtäkter - det är när någon blir tagen med VÅLD.
Och så finns det "svenska" våldtäkter som kan vara lite vad som helst, typ som detta.

Ja. En 16-åring som "tjatade" sig till sex av min 14-åriga dotter efter att ha trakasserat henne och mobbat henne hade råkat ut för nåt "värre".

Det här stolpskottet är felkonstruerad, möjligen empatistörd, lätt lågbegåvad och kommer sannolikt att belasta samhället ekonomiskt, socialt och estetiskt.

Man kan väl summera existensen som i stort sett överflödig. Dessutom får hans kriminella aktiviteter dig att rusa till hans försvar och göra bort dig också. Det är tragiskt.
Citera
2016-12-16, 20:42
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothot
Nej, jag är verkligen inte pedofil, och personen om han bor i lund är med största sannolikhet född i lund med.

Vi talar om en integrerad invandrare personen identifierar sig mer som svensk, det är atypiskt för en så ung kille från låt oss säga typ Afghanistan att gå i skolan och mobba andra.
Man kan inte mobba någon om man är precis hitkommen.

Personen är nog mer "svensk" än invandrare och beter sig nog väldigt "svenskt" (äter sill och säkert gris med), jag känner till staden och stadsdelarna.
Känner inte GM men jag känner Lund och människor i allmänhet.

Allt talar för att i just detta fallet kunde förövaren lika gärna vara en "Etniskt Svensk"...
Ställ er nu frågan skulle ni hänga ut en "Etnisk Svensk" såhär om han bara var 16?

Jag tror inte det.
Detta rotar sig i främlingsfientlighet och jag tänker inte "köpa det".
Visst hade ni fokuserat på själva hemskheten i akten "att våldta" då hade jag nog inte varit lika skeptisk till ert egentliga engagemang.

De tjejer jag känner som blivit våldtagna har blivit detta vid yngre ålder 13-14 på fester med äldre killar och de har varit SVENSKA, men man anmäler inte och går omkring och skadar sig själv på ett eller annat sätt, man dricker för mycket och sen kanske samma sak händer!

Alla i denna konversationen som viftar flaggan så jävla mycket, jag är mer rädd för att ni våldtar min dotter än vad jag skulle vara generellt emot en "nyinvandrad"...

Personligen spelar det ingen roll. Jag hade föraktat honom lika mycket om han hetter Per-Anders Svenningson, var uppfödd på bacon och rovor och spelade hockey och hade traktorpulling som hobby.
Citera
2016-12-16, 22:31
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothot
Nej, jag är verkligen inte pedofil, och personen om han bor i lund är med största sannolikhet född i lund med.

Vi talar om en integrerad invandrare personen identifierar sig mer som svensk, det är atypiskt för en så ung kille från låt oss säga typ Afghanistan att gå i skolan och mobba andra.
Man kan inte mobba någon om man är precis hitkommen.

Personen är nog mer "svensk" än invandrare och beter sig nog väldigt "svenskt" (äter sill och säkert gris med), jag känner till staden och stadsdelarna.
Känner inte GM men jag känner Lund och människor i allmänhet.

Allt talar för att i just detta fallet kunde förövaren lika gärna vara en "Etniskt Svensk"...
Ställ er nu frågan skulle ni hänga ut en "Etnisk Svensk" såhär om han bara var 16?

Jag tror inte det.
Detta rotar sig i främlingsfientlighet och jag tänker inte "köpa det".
Visst hade ni fokuserat på själva hemskheten i akten "att våldta" då hade jag nog inte varit lika skeptisk till ert egentliga engagemang.

De tjejer jag känner som blivit våldtagna har blivit detta vid yngre ålder 13-14 på fester med äldre killar och de har varit SVENSKA, men man anmäler inte och går omkring och skadar sig själv på ett eller annat sätt, man dricker för mycket och sen kanske samma sak händer!

Alla i denna konversationen som viftar flaggan så jävla mycket, jag är mer rädd för att ni våldtar min dotter än vad jag skulle vara generellt emot en "nyinvandrad"...

Jag tycker också det är hårt att hänga ut en 16-årig ostraffad kille för att han haft sex med en två år yngre tjej som tidigare haft ett frivilligt förhållande med hans kompis. Kompisen som dessutom mobbat och förnedrat tjejen, straffas dock inte då han inte är straffmyndig. Det är inte säkert att GM tänkt på att det som kompisen gör är lagligt medan om han gör samma sak blir det olagligt då han är äldre. GM kommer nu få dubbla straff, både via domen och via offentlig uthängning på Flashback, alltmedan hans kompis går fri.
Citera
2016-12-17, 03:08
Medlem
Vilka jävla förlorare ni alla är , en kvinna som har sex med utlänningar kan dra åt helvete , spelar ingen roll vilken ålder hon är i eller vad de påstår att utlänningarna gjort, hon hade fortfarande sex utan att göra motstånd eller på något sätt ofrivilligt. Allt ni kommer med är ursäkter för hennes beteende.
Citera
2016-12-17, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nja, på vilket sätt då? Hon väljer att knulla för att inte få dåligt rykte, vad är tanken med detta? Varför anmälde hon inte dessa äckel INNAN de våldförde sig på henne? Enligt svensk, skruvad, lag har hon säkerligen blivit våldtagen trots att hon gått med på detta. Det är åldern som gör att detta är en våldtäkt.

Eftersom hon är 14 är hon i lagens mening inte mogen att samtycka till sex. Lägg då till att hon lider av psykisk ohälsa och förmodligen lever i en socialt utsatt tillvaro (hon ringde sin kontaktperson före hon ringde sin mamma). Den ringa åldern+det psykiska skicket talar emot att hon är kapabel till att fatta genomtänkta beslut kring sin sexualitet. Vad som hände i skogen och på toaletten styrker väl det påståendet. Med en högre grad av mental mognad och konsekvenstänk hade hon förstått att det är en dålig idé att motvilligt låta sig bli team-taggad av en samlad IQ på 120.

Även om man bortser från ålder, mognad och samtycke är det orimligt att flickan uppriktigt samtyckte till sexet. Hade hon däremot varit 15+ hade rekvisiten för våldtäkt inte uppfyllts, och de skulle antagligen dömts för grovt sexuellt tvång.
Senast redigerad av Flyingtart 2016-12-17 kl. 05:20.
Citera
2016-12-17, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joellindberg
Vilka jävla förlorare ni alla är , en kvinna som har sex med utlänningar kan dra åt helvete , spelar ingen roll vilken ålder hon är i eller vad de påstår att utlänningarna gjort, hon hade fortfarande sex utan att göra motstånd eller på något sätt ofrivilligt. Allt ni kommer med är ursäkter för hennes beteende.

Bara en äkta idiot förväntar sig att en pressad 14-åring agerar helt rationellt.
Något måste vara fel i huvudet på en person som oironiskt skambelägger ett barn för gruppvåldtäkten hen utsatts för.
Inget tyder på att hon av drevs till det av egen vilja. Hon hotades med förnedring, kände sig tvungen att genomlida det, och här sitter du och fäster vikt vid hemmasnickrade vanföreställningar om "dygd".

Det är trots allt viktigt att tänka på rasygienen när man väljer sin våldtäktsman.

Du måste tamefan vara idiotins motsvarighet till Newton. Lysande, fast tvärt om liksom.
Senast redigerad av Flyingtart 2016-12-17 kl. 05:21.
Citera
2016-12-17, 05:52
Medlem
BAB7s avatar
För det första kan ni sluta med att hänga ut killens namn, era små horungar!

Och sen så har han knappast gjort sig skyldig till något speciellt grovt brott, han knullade med brud som inte gjorde motstånd, dessutom var dom i ungefär samma ålder, som vanligt överdriver ni situationen bara för att det var ett flyktingbarn inblandat.

Sådana här trådar äcklar mig och gör bara att jag hatar svenskar ännu mer.

Och ett tips till er alla, ni tjänar inget på att hänga ut folk så här, ni bidrar till polarisering mellan grupper, bara så att ni vet!
Citera
2016-12-17, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jag tycker också det är hårt att hänga ut en 16-årig ostraffad kille för att han haft sex med en två år yngre tjej som tidigare haft ett frivilligt förhållande med hans kompis. Kompisen som dessutom mobbat och förnedrat tjejen, straffas dock inte då han inte är straffmyndig. Det är inte säkert att GM tänkt på att det som kompisen gör är lagligt medan om han gör samma sak blir det olagligt då han är äldre. GM kommer nu få dubbla straff, både via domen och via offentlig uthängning på Flashback, alltmedan hans kompis går fri.
Skönt att folk tänker...
Liksom, man blir kallad peddo för att man använder hjärnan lite och pusslar ihop "bitar".
Citera
2016-12-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
För det första kan ni sluta med att hänga ut killens namn, era små horungar!

Och sen så har han knappast gjort sig skyldig till något speciellt grovt brott, han knullade med brud som inte gjorde motstånd, dessutom var dom i ungefär samma ålder, som vanligt överdriver ni situationen bara för att det var ett flyktingbarn inblandat.

Sådana här trådar äcklar mig och gör bara att jag hatar svenskar ännu mer.

Och ett tips till er alla, ni tjänar inget på att hänga ut folk så här, ni bidrar till polarisering mellan grupper, bara så att ni vet!
Hallå, jag är helt emot att han hängs ut.
Men kalla INTE folk för horungar och säg att du hatar Svenskar, för DET bidrar till polarisering det med!
"Sådana här trådar äcklar mig och gör bara att jag hatar svenskar ännu mer."

Jag ärInvandrare, i "svenskars" ögon, men bland mina kompisar är jag mer svensk än en riktig "svennebanan".
Jag känner mig svensk, och det är skönt att kunna kalla mig svensk.
Jag har egentligen hela mitt kognitiva liv identifierat mig som svensk, men blivit förvirrad då alla jämt frågar "Var kommer du ifrån?", det tog mig tid att "hitta mig själv", men kan tänka mig att det tar längre för personer att "hitta sig själv", om man bor segregerat.
Svårigheten med att hitta sin identitet är stor, för mig var vändpunkten att verkligen börja kalla mig för svensk!
Citera
2016-12-17, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joellindberg
Hon är ju ett BO.
Det är klart att man försvarar henne...
Nu tycker jag att man ska försvara alla i denna situationen, och det gör man bäst genom att alla som varit delaktiga i situationen får prata med varandra.

Det jag kommit fram till genom årens lopp är att man måste våga prata om saker.
Man ska inte döma på förhand.

Jag hoppas inte att man förstorar detta till den grad att hon känner sig som värsta offret och att han känner sig som värsta våldtäktsmannen, då man börjar identifiera sig med hur man känner sig.
Citera
2016-12-17, 13:40
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Om killen inte fattar att det är fel det han gjort, bör han få hjälp att fatta att det är en dålig idé att göra så här genom "shaming". Alltså att han får ett sämre liv genom att alla vet att han är en sån som gör andra illa. Och därför diskriminerar honom.

De här samhällstjänsterna han döms till påverkar inte hans inställning ett skit. Om han däremot får hjälp att fatta genom att hans liv påverkas negativt genom att hängas ut på Flashback, kanske han fattar i alla fall att det kan vara en dålig idé att hota till sig avsugningar.

Häng ut honom, så att han kan bli ordentligt diskriminerad.
Citera
2016-12-17, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Du verkar inte riktigt förstå att man är straffad om man är dömd. Nästa gång han blir åtalad för ett brott kommer man nu att läsa upp hans tidigare domar. Detta kommer påverka utfallet av nästa dom osv. Våldtäkt är ett allvarligt brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in