2016-12-16, 22:18
Medlem
[quote=AlexandraIda|59321708]
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej hans popularitet lär ju inte minska och han trivs säkert som fisken i vattnet med all uppmärksamhet, han vill ju synas och har därför gått från den ena dokusåpan till den andra. Nej jag tror Jennifer är dels för gammal och sen har hon nog inte det yttre som Charlie heller dras till. Det ska nog vara tjejer som Lina Illar eller My Martens om han får bestämma.

Hennes schema är ju fullt....han bor i Östersund.....han kommer nog inte bosätta
sig där nej .....det var inte hans tanke heller från början....bara att få synas

Inga bra förutsättningar om man säger så 😉 Var ju mest kufar som sökte till henne så vem skulle hon välja om inte Charlie. Han var ju den som framstod som mest normal.

Nej hennes förutsättningar att göra ett bra val var ju inte direkt optimalt . Ja riktiga kufar där på slottet som hade sökt till Jennifer, var det inte en något lustig kille i Hawaii skjorta?! Och en väldigt lång kille med långsmalt ansikte som knappt sa nåt?!

Å andra sidan säger det ju en del om Jennifer då hon hade valt ut dem

Jo kanske, men även han var ju en nitlott om man säger så.

Citat:
Ursprungligen postat av 237
Lämna det till en 90-talist att missförstå det mest självklara av koncept.

Alla har redan påpekat allting du missat och behöver veta. Bonde söker fru. Det heter inte taxichaffis söker fru, eller croupier söker fru. Bonde är denna showens grej. Utan gård, inget tema.

Och som alla påpekat, man lämnar inte bara en bondgård sådär, eller ens ett företag. Särskilt inte bara för att en 90-talist förätit sig på jämställdhets-tema i plugget.

LÄS vad de andra skriver människa.

Ja där var det inte många rätt alls, jisses vilket liv igår

Nej allt du säger stämmer och det är så BSF ska vara och inget annat. Tror inte 90-talisten dyker upp här igen om jag säger så .

Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Läste något på Guldvingens Facebook där en person frågade om han "vann" i Bonde söker fru. Han svarade glatt att "jag var den som var ensam kvar ja" och en smilegubbe. Känns verkligen som han ser det mer som en tävling än att hitta kärleken. Inte för att vara elak, men Jennifer är inte snygg eller attraktiv. Hon är även helt olik honom personligen. Charlie kan få en mycket snyggare tjej i hans egen ålder. Nu är ju inte utsidan allt men en hel del.

Jag är förvånad att han ens åkte tillbaka till hennes gård, för det verkade han ju göra, men han kunde väl inte bara dra med en gång. Såg nu på vinjetten när Linda kom dit och det såg ut som han var där då i alla fall, men det klipps ju hej vilt det vet man. Nu såg det ut som om Sigrid och Pål också var kära fortfarande, även Per och Carola.

Det märkliga är ju att Erik ångrar sin medverkan och det gör man ju knappast om man hittat kärleken via programmet och på Facebook-gruppen står det att Linnea bor på hans gård. Det är ett väldans fjäskande för Linnea i den slutna Bonde-gruppen och hon går in och svarar på i stort sett varenda kommentar som berör henne. Ja, även för dom andra "bönderna" med för den delen. Lite patetiskt att dom hyllas som Gudar för att dom söker kärlek i TV, inget enda negativt får skrivas om någon av dom.

Och konsekvenserna Linda pratat om har ju inte direkt visat sig än. Dom hade ju inte ens behövt dra upp Eriks och Sigrids knull-natt.

Skönt att denna säsong snart är över så man slipper se Sigrid Bergåkra, alias "blommor och bins" nuna varenda dag i kvällspressen och på tidningsomslagen. Hon är säkert jättenöjd.

Ja att Charlie uttalar sig så visar ju att han var dr för att vinna och inget annat. Jennifer ser väl okej ut men är ju inget för en kille som Charlie som vet att han ser bra ut och vet att han kan få tjejer som ser ljusår bättre ut. Tror det mest är ytan som styr Charlie till tjejer...men för att få synas ett tag så är det ju värt att leka kär i en äldre ensam mamma ett tag .

Men det är ju säkerligen bara för att Lindas återbesök ska bli bra, han drog säkert dagen efter,. Var ju likadant med Johanna som var med samma säsong som Pär-Ola, hennes slutdejt var ju där när Linda kom men det var ju oklart ifall de ens var ihop kunde man läsa sen och dem gick ju helt skilda vägar sen. Så man gör en liten föreställning till för Lindas skull....

Håller med, dem där konsekvenserna har man fortfarande inte sett så gissar på att det var dösnack från Lindas sida för att skapa nyfikenhet. Har svårt att tro att det skulle komma massor med konsekvenser i uppföljningsprogrammet?!

Amen to that , ska bli underbart att slippa se Sigrid mer i rutan och på löpet.....men vem vet, hon kanske återkommer i rutan om man bestämmer sig för att göra en ny version av 80-tals programmet "Fräcka fredag" eller 90-tals programmet "Tutti Frutti"....Sigrid skulle ju göra sig bra som programledare då ....
Senast redigerad av Moll-E 2016-12-23 kl. 18:38. Anledning: Samma som tidigare: missar "citera flera"-funktionen
Citera
2016-12-16, 22:29
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Nej, det hon sa var väl "Är roligt att fler än jag kan inse vilken fin kille du är", efter att Charlie fått blommogram från någon annan tjej....så hon inser sig väl blåst men försöker ta det med ro och inser väl kanske att hon och Charlie inte var på samma nivå i livet.......

Jag läste det ja, men till skillnad från dig tolkar jag det precis det som står, jag hoppas att jag får göra det? Liksom du får lägga dina tolkningar i det hon skrev, dock så är dessa inte trovärdiga enligt mig, ser ingen bitterhet i det hon skriver alls! Jag tror inte hon känner sig blåst alls faktiskt!
Så vi tycker/tror olika!
Citera
2016-12-16, 23:45
Medlem
NiccoJs avatar
En humorskatt som rekomenderas är bsf på play med tvillingarna Dieden. De går i lagårn eller åker på visning av senaste årsmodeller gödselspridare och tror sig kunna hitta kvinnan i sitt liv där.
De kan kvinnor i teorin...
Citera
2016-12-16, 23:54
Medlem
IQpizzasallads avatar
Fattar inte vad folk har emot Jennifer i tråden? Så vackra ögon att det är inte sant! Däremot för hetsig kan jag skriva under på.
(Daniel hade sin chans PRECIS när hon stod ute å förklarade att han troligtvis var finast av alla) Tar man inte chansen där, här jag svårt att se when ever ....
Citera
2016-12-17, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
En humorskatt som rekomenderas är bsf på play med tvillingarna Dieden. De går i lagårn eller åker på visning av senaste årsmodeller gödselspridare och tror sig kunna hitta kvinnan i sitt liv där.
De kan kvinnor i teorin...

Ja det händer inte så mycket på damfronten i BSF-kärlek åt alla. Nils hade ju nån dam som det verkade bli bra med men sen sket det sig som jag fattade det, Jocke verkar aldrig komma till skott p.g.a. alla sina krav och att han aldrig känner klicket med någon av tjejerna, Tvillingarna har ju inte gjort mycket för att finna rätt tjej om man säger så. Det enda dem gjort som i deras värld skulle föra dem närmare en relation var att gå fram till två främmande tjejer på ett café och lämna sitt nummer

Den enda som verkar funnit kärlek är ju Andreas som hittade Hanna i brevhögen

Dessa bönder hade verkligen behövt hjälp att finna kärlek och borde vart med i det riktiga programmet istället för de 4 som blev valda.
Citera
2016-12-17, 00:37
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Fattar inte vad folk har emot Jennifer i tråden? Så vackra ögon att det är inte sant! Däremot för hetsig kan jag skriva under på.
(Daniel hade sin chans PRECIS när hon stod ute å förklarade att han troligtvis var finast av alla) Tar man inte chansen där, här jag svårt att se when ever ....

David hade inte nånsin nån chans. Jennifer var aldrig attraherad av honom, hon försökte intala sig själv till att vara attraherad men signalerna hon sände ut sa raka motsatsen hela vägen. Detta plockar givetvis David upp omedvetet och kan naturligtvis inte ta några initiativ då. Närhet kommer naturligt när båda parter är fysiskt attraherade av varann. Här var det bara David som var attraherad.
Jennifer har psykiska problem, det fattade jag redan vid första avsnittet. Hon lät David lida pga detta och gav honom falska förhoppningar med saker hon sade. Visserligen borde han fattat att hon var ointresserad eftersom hon signalerade det så tydligt, men är man osäker och mesig som David så kan man kanske bli förvirrad när hon säger saker men signalerar andra.

https://www.facebook.com/david.olsson.92?fref=ts

Vän med både Jennifer och Charlie
David, jag nominerar dig härmed till Swedish Cuck-Awards 2016!
Citera
2016-12-17, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad

Jennifer är för kontrollerande, ska testa killarna hela tiden, verkar ganska så blåst med tanke på vilken man hon slutligen valde. Har ingen charm enligt mig och är för mycket moraltant.

Fanns ingen Daniel på hennes gård, däremot en kille som hette David och han var blyg och inbunden pga tidigare erfarenheter i relationer,. Tror han hade blommat ur med inga kameror och hade varit ett klart bättre val än playern hon valde.....men det är min åsikt.
Citera
2016-12-17, 00:49
Medlem
wendy1s avatar
Linnea är skriven hos Erik, så de är sambo, så där vet vi redan hur det slutade, inte spännande på ons...Sigrids "miljonär" verkar vara en sparsam "miljonär". Hans nyaste bil är från 2002...
Citera
2016-12-17, 03:14
Medlem
Citat:
Jennifer är för kontrollerande, ska testa killarna hela tiden, verkar ganska så blåst med tanke på vilken man hon slutligen valde. Har ingen charm enligt mig och är för mycket moraltant.

Fanns ingen Daniel på hennes gård, däremot en kille som hette David och han var blyg och inbunden pga tidigare erfarenheter i relationer,. Tror han hade blommat ur med inga kameror och hade varit ett klart bättre val än playern hon valde.....men det är min åsikt.

Ja, Jennifer är en ung batikhäxa; moralpredikningar, dåligt underbyggda analyser, psykologiska test, brist på självdistans och framförallt en total avsaknad av femininitet.

Måste säga att jag är imponerad av Charlie som ens pallade med att kyssa henne.
Citera
2016-12-17, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Linnea är skriven hos Erik, så de är sambo, så där vet vi redan hur det slutade, inte spännande på ons...Sigrids "miljonär" verkar vara en sparsam "miljonär". Hans nyaste bil är från 2002...

pål kanske väljer att lägga pengar på annat än bilar.....en del tycker ju att det är skit samma vilken bil dem har och unnar sig annan lyx.

Citat:
Ursprungligen postat av avec
Ja, Jennifer är en ung batikhäxa; moralpredikningar, dåligt underbyggda analyser, psykologiska test, brist på självdistans och framförallt en total avsaknad av femininitet.

Måste säga att jag är imponerad av Charlie som ens pallade med att kyssa henne.

Du fick med hela Jennifers tråkiga personlighet där tycker jag .

Samma här...han gjorde det ju säkert för "man ska göra det" inför kameran. Skulle inte tro att Charlie känner någon attraktion alls.
Senast redigerad av Moll-E 2016-12-23 kl. 18:42. Anledning: Samma som tidigare: missar "citera flera"-funktionen
Citera
2016-12-17, 04:45
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:

Och det håller jag med dig om i din åsikt. Att David (!!) förmodligen hade kommit fram bättre, utan att ha en kamera framför fejan när han sökte hitta nån mening att säga till denna sökandes fjälla. MEN hon hade förmodligen tagit ett annat beslut om han kysst henne på festen, om han visat lite själskraft, det syntes enligt mig tydligt! Blyg får man vara men man måste kunna läsa in signalerna ifrån en annan människa framför dig! Om inte så börjar vi prata en bokstavskombination...
Citera
2016-12-17, 07:09
Medlem
Citat:
[

Nej hennes förutsättningar att göra ett bra val var ju inte direkt optimalt . Ja riktiga kufar där på slottet som hade sökt till Jennifer, var det inte en något lustig kille i Hawaii skjorta?! Och en väldigt lång kille med långsmalt ansikte som knappt sa nåt?!

Å andra sidan säger det ju en del om
Jennifer då hon hade valt ut dem

Jo kanske, men även han var ju en nitlott om man säger så.

Jag minns bara att alla hennes utvalda var rätt udda. Redan då kändes det tveksamt om hon verkligen skulle träffa den rätta. I och med att hon kände som hon gjorde så hade det ju inte funkat om hon valt David istället. Även om han var mer seriös och verkade intresserad av livet på landet så räckte det inte hela vägen. Var rätt självklart att hon skulle välja Charlie eftersom han är så snygg 😉 och sådant är ju viktigt.
Senast redigerad av AlexandraIda 2016-12-17 kl. 07:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in