Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-16, 08:33
  #1
Medlem
kentathemans avatar
har ett problem med datorn och kan ej lösa det. Satt och kollade runt på youtube och helt plötsligt från ingenstans så frös hela datan, fick blue screen och jag stängde av den och nu när jag ska starta den igen så står det ingen signal på skärmen.

Själva datorn i sig startar, alla fläktar rullar på osv, men ingen bild på skärmen. Bilden är bara helt svart så står det ingen signal. Kan inte ens komma in i BIOS.

Har klockat processorn från 3,5 till 4,6ghz för ca 1 månad sedan och det har fungerat hur bra som helst så det borde inte vara någonting med processorn och göra. Jag har suttit och spelat battlefield 1 på ultra och gta och haft massa program igång samtidigt och det har fungerat hur bra som helst, processorn låg på 60 grader som mest så jag tvekar på att det är fel på processorn.

Har även provat bytit skärm och provat olika sladdar så det är också uteslutet. Har provat kopplat in bildsladden i både grafikkortet och moderkortet. Har även provat plockat ur alla ram minnen och blåst rent dem och satt tbx. Har tagit ur grafikkortet gjort rent och satt tillbaks. Har även tagit ur dehär cmos batteriet och satt tbx de å inget funkar...

Hoppas att det finns någon kunnig här inne som kan rädda mig,
peace...
Citera
2016-12-16, 08:50
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Händer samma sak om du startar datorn utan grafikkortet i och skärmen kopplad till moderkortet ?
Citera
2016-12-16, 10:39
  #3
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Nästa gång du får en blåskärm så kan det vara bra att veta att det är ett felmeddelande, så att läsa felmeddelandet kan sedan bidra till att identifiera orsaken till problemet och därmed hitta en lösning!

Men en fråga? Ser du BIOS-bilden fladdra förbi, eller är allt helt dött från samma millisekund som du tryckt på power-knappen??

Om du kan komma åt BIOS så kolla att nätagget ger korrekta spänningar och kolla att hårddisken identifieras korrekt!
Citera
2016-12-16, 11:18
  #4
Medlem
kentathemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Nästa gång du får en blåskärm så kan det vara bra att veta att det är ett felmeddelande, så att läsa felmeddelandet kan sedan bidra till att identifiera orsaken till problemet och därmed hitta en lösning!

Men en fråga? Ser du BIOS-bilden fladdra förbi, eller är allt helt dött från samma millisekund som du tryckt på power-knappen??

Om du kan komma åt BIOS så kolla att nätagget ger korrekta spänningar och kolla att hårddisken identifieras korrekt!

nej ser ingen BIOS bild ingenting. Det är bara helt svart på skärmen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback