Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Håller med.
Ja, nu vill jag se följande stafettlag: Haag - Stina - Wikén/Rydqvist - Dyvik (om nu inte Nordström har kommit i praktslag). Egentligen skulle jag vilja ha Stina på sista men jag ser inte så många alternativ på de klassiska sträckorna.
- - -
Ryska laget till La Clusaz:
Evgeniy Belov, Stanislav Volzhentsev, Jevgenij Dementiev. Alexander Legkov, Andrei Melnichenko, Sergei Ustyugov, Alex Chervotkin och Yermil Vokuev.
Kvinnor : Yulia Belorukova, Alisia Zhambalova, Pauline Kalsina, Natalia Nepryaeva, Anastasia Sedova, Jelena Soboleva, Julia Tchekaleva och Darya Vedenina.
Vokuev och Vedenina enbart söndagens stafett. Har spekulerats att Legkov och Ustiugov inte skulle vara med La Clusaz men nu verkar de vara med.
Vore intressant att se Haag på en förstasträcka, skulle Ebba fortsätta köra på och utvecklas, så är det ju framför allt denna sträcka som kan bli aktuell i ett VM för Haag..
Kalla & Stina bör normalt vara givna, skulle Ebba ta hand om tredje, så får väl resten (Ida, Falk, Haag, Sofia, Dyvik, Wikén, Sundling m.fl.) rikta in sig på att tävla om en förstasträcka..