2016-12-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det kvittar egentligen om P. har åkt till föräldrahemmet 3 gånger eller 12 gånger under kvällen/natten eller om han säger sig har ringt x-antal samtal osv. eftersom allt detta ändå har skett efter mordet. Han saknar ju alibi för den viktigaste tidpunkten, den halvtimme under vilket mordet på Eva skedde. Jag har själv utgått från att PAJ måste ha haft ett vattentätt alibi för att lyckas undgå att inte bli häktad för detta mord, och så kommer det fram nu att helt saknar alibi för tiden för mordet! För mig blir det här bara mer och mer ofattbart ju mer som kommer fram, vad har polisen sysslat med egentligen?

Ja det stämmer, hur man än vrider och vänder på saker och ting i fallet så framstår P som ytterst suspekt. Visst kan man tycka lite synd om BÖ, trots allt var det ju Gunnar Nilsson, Ulf Berntsen, Willy Svensk, Lennart Lindelöw, Kwast mfl som slarvade bort fallet. BÖ var ju förvisso förundersökningsledare ett tag men då hade ju de flesta spår kallnat. Att fortfarande hävda att man skött utredningen klanderfritt är dock tragiskt.
Citera
2016-12-15, 23:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
PAJ lär knappast haft fri tillgång till familjen Söderström's hus efter att det blev slut med Anneli, varför skulle han fortfarande ha en nyckel till föräldrarnas hus ett år efter att han och A. gått skilda vägar? Han kan väl knappast behövt en egen nyckel till föräldrahemmet bara för att han är kompis med Eva och är med i samma ridklubb som henne? dessutom bodde väl Eva på annan ort under detta år innan mordet skedde, så varför skulle P. ha tillgång till Eva och Anneli's föräldrars hus, han hade väl inget där att göra?
Jag har ingen aning själv om hur det låg till med den saken, men uppgifter som kommer från echoes brukar vara mycket tillförlitliga:
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
P kunde gå fritt i föräldrahemmet, även när de sov, antagligen därför han placerade besöken så sent på natten så att han hade en förklaring till varför ingen såg honom.
Citera
2016-12-15, 23:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
En vanlig anledning till att stoppa saker under mattan i en utredning kan vara att vissa uppgifter stör, och skapar en osäkerhet kring den bild man gärna vill bygga upp. Om man nu var helt inriktad på att sätta dit Sture för det här så kan det ha skapat en blindhet eller ett ointresse för allt som talade för att Mr.P var skyldig.

Det du nämner här är precis vad jag tror hände. Det är ju bara att kolla in första Mittnytt sändningen 3 dagar efter mordet, polisen är ju helt på det klara redan då hur mordet har gått till, vilken typ av GM som har gjort detta och att dom söker en mördare som passar in i den bilden, och det lär knappast ha blivit bättre när van der Kwast och co blandade sig i leken.
Citera
2016-12-16, 00:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag har ingen aning själv om hur det låg till med den saken, men uppgifter som kommer från echoes brukar vara mycket tillförlitliga:

Ja jag betvivlar givetvis inte 'echoes' uppgifter, jag vet att dom stämmer, men 'echoes' verkar inte ha 100%-ig koll på under vilken tidsperiod som P. hade "fritt tillträde" till familjen Söderström's hus, det är bara det jag vill lyfta fram. För om P. inte kunde gå in i föräldrahemmet i samband med sina bilturer under mordkvällen/natten så blir ju omständigheterna betydligt mer besvärande för honom precis som du själv nämnde. Och hur det verkligen ligger till med den här saken, huruvida P. hade "fritt tillträde" till Eva's föräldrahem vid tidpunkten för mordet eller inte, bör väl vara ganska lätt att ta reda på. Om inte 'echoes' känner sig manad att göra det med tanke på att det var han som först tog upp det här med att P. kunde komma och gå som han ville, så kan jag annars ta reda på det själv.
Citera
2016-12-16, 00:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag har inga bra svar på det här, det är väl mer att jag är skeptisk. Jag kan bara spekulera. Att han inte såg (eller inte minns) cykeln skulle t.ex. kunna förklaras av att han inte letade efter Eva ute i terrängen, eller i dikena. Jag tänker mig här att han trodde att hon var med en kille någonstans, och inte att hon skulle ha råkat ut för någonting. En cykel halvvägs i diket blir kanske något man lägger mindre vikt vid, och därför inte lägger på minnet i en sådan situation. Det andra törs jag inte spekulera om. Jag vet bara av erfarenhet att det kan dyka upp ny info som vänder upp och ner på de teorier man har. Det gäller både Sundsvallspolisen och oss på Flashback,

Fast han uppgav ju till Polisen att han kände "oro" för att något kanske hade hänt Eva. Och om dom nu nyss hade blivit ett par varför skulle Eva träffa någon annan strax före midnatt när hon skulle upp redan vid 6 morgonen därpå för att hinna göra sig i ordning, äta frukost och vara på plats kl. 07.00 när man ska börja lasta och köra hästarna? Vad jag har hört så var Eva en mycket seriös "hästtjej" och skulle knappast hålla på och strula runt halva natten med nån mystisk kille när hon hade den här viktiga flytten att sköta. Att PAJ misstänker den här typen av saker verkar inte riktigt "normalt" (ja 'habet' får ursäkta), det här känns mer som paranoia från PAJ's sida. Och även om vi skulle leka med tanken att Eva faktiskt hade en "hemlig date" inbokad denna regniga kväll med sin "toyboy" som hon förmodligen då även hade tänkt tillbringa natten med så innebar väl det knappast någon fara för hennes egen del...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2016-12-16 kl. 00:45.
Citera
2016-12-16, 00:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Fast han uppgav ju till Polisen att han kände "oro" för att något kanske hade hänt Eva. Och om dom nu nyss hade blivit ett par varför skulle Eva träffa någon annan strax före midnatt när hon skulle upp redan vid 6 morgonen därpå för att hinna göra sig i ordning, äta frukost och vara på plats kl. 07.00 när man ska börja lasta och köra hästarna? Vad jag har hört så var Eva en mycket seriös "hästtjej" och skulle knappast hålla på och strula runt halva natten med nån mystisk kille när hon hade den här viktiga flytten att sköta. Att PAJ misstänker den här typen av saker verkar inte riktigt "normalt" (ja 'habet' får ursäkta), det här känns mer som paranoia från PAJ's sida. Och även om vi skulle leka med tanke att Eva faktiskt hade en "hemlig date" denna regniga kväll med en "toyboy" som hon förmodligen då även hade tänkt tillbringa natten med så innebar väl det knappast någon fara för hennes egen del...

Om det nu var det som oroade honom, det kan väl vart något annat? Varifrån kommer uppgift om att hon hade annat förhållande på gång?
Citera
2016-12-16, 00:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är ju ganska intressant, för isåfall kan det ju finnas någon annan som inte var nöjd med att hon träffade PAJ? (en sådan omständighet kan lika rikta bort från honom som mot honom tänker jag).
Citat:
Och även om vi skulle leka med tanken att Eva faktiskt hade en "hemlig date" denna regniga kväll med sin "toyboy" som hon förmodligen då även hade tänkt tillbringa natten med så innebar väl det knappast någon fara för hennes egen del...
Citat:
Varifrån kommer uppgift om att hon hade annat förhållande på gång?
Jag tror att uppgiften kommer från FBI-programmet. Var det Mr.M han kallades?
Senast redigerad av Draifos 2016-12-16 kl. 00:55.
Citera
2016-12-16, 00:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Om det nu var det som oroade honom, det kan väl vart något annat? Varifrån kommer uppgift om att hon hade annat förhållande på gång?

Bra fråga, jag vågar inte svara på det då jag inte är helt säker på omständigheterna. Men det ska finnas ytterligare en person med i polisutredningen, en manlig bekant till Eva. Jag har för mig att han omnämndes som Mr. M eller något liknande, är osäker på bokstaven.
Jag har för mig att Mr. M även nämndes i tv-programmet med BÅ och MS.

Jag får be att 'echoes' svarar på den här frågan för han har bättre koll på den här personen.
Citera
2016-12-16, 01:19
Medlem
Citat:
Bra fråga, jag vågar inte svara på det då jag inte är helt säker på omständigheterna. Men det ska finnas ytterligare en person med i polisutredningen, en manlig bekant till Eva. Jag har för mig att han omnämndes som Mr. M eller något liknande, är osäker på bokstaven.
Jag har för mig att Mr. M även nämndes i tv-programmet med BÅ och MS.

Jag får be att 'echoes' svarar på den här frågan för han har bättre koll på den här personen.

Det verkar lite märkligt. Också det att PAJ inte heller verkat som särskilt känd som pojkvän till Eva när det hände, utan som väldigt "nytt". Fast han verkar känt båda systrarna hyfsat länge.
Citera
2016-12-16, 04:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Fast å andra sidan kanske man "missar" uppenbara saker om man letar efter något specifikt.
Letar man efter något efter en smal grusväg borde han ha sett cykeln och undrat över den.
Men han såg ingen cykel... Varför?
Citat:
Jo, sett den borde han ju ha gjort. Frågan kanske snarare är om Mr.P skulle ha brytt sig om att lägga en cykel på minnet, om han nu var väldigt svartsjuk och upprörd när han passerade där.
Eftersom andra fick väja för cykeln så har han säkert sett den om han hade kört där.
Min teori är att han inte "såg" cykeln för det var den han använde för att komma ikapp Eva och mördade henne. Sen hämtade han den osynliga cykeln med sin bil, alternativt slängde cykeln i älven, innan han smög hem på gångstigen utan att någon såg honom.
Citat:
Ja, om cykeln låg så pass illa till att han har behövt väja för den så blir ju naturligtvis hans egen version (att han inte ens minns att han har sett någon cykel) mindre trovärdig.
PAJs trovärdighet är för länge sen helt obefintlig! Alla i lilla Kramfors vet vid det här laget hur det ligger till så börja jobba nu polisen!!!
Citera
2016-12-16, 04:17
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det kvittar egentligen om P. har åkt till föräldrahemmet 3 gånger eller 12 gånger under kvällen/natten eller om han säger sig har ringt x-antal samtal osv. eftersom allt detta ändå har skett efter mordet. Han saknar ju alibi för den viktigaste tidpunkten, den halvtimme under vilket mordet på Eva skedde. Jag har själv utgått från att PAJ måste ha haft ett vattentätt alibi för att lyckas undgå att inte bli häktad för detta mord, och så kommer det fram nu att helt saknar alibi för tiden för mordet! För mig blir det här bara mer och mer ofattbart ju mer som kommer fram, vad har polisen sysslat med egentligen?
Polisen bestämde väl redan dagen efter att det var Sture som var mördaren och la allt sitt krut där och då kunde PAJ slinka under radarn.
Otroligt klumpigt polisarbete som gör mig mer och mer förvånad. Klantarslen
Citera
2016-12-16, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Letar man efter något efter en smal grusväg borde han ha sett cykeln och undrat över den.
Men han såg ingen cykel... Varför?

Eftersom andra fick väja för cykeln så har han säkert sett den om han hade kört där.
Min teori är att han inte "såg" cykeln för det var den han använde för att komma ikapp Eva och mördade henne. Sen hämtade han den osynliga cykeln med sin bil, alternativt slängde cykeln i älven, innan han smög hem på gångstigen utan att någon såg honom.

PAJs trovärdighet är för länge sen helt obefintlig! Alla i lilla Kramfors vet vid det här laget hur det ligger till så börja jobba nu polisen!!!

Vems cykel var det egentligen? Eftersom jag antar att den är del i att "cykelmannen" misstänktes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in