2016-12-15, 22:07
Medlem
Säger bara att Thunder absolut är värd 750:- http://www.jemfix.se/bombtaartor-bombbatteri__20799/chablis-premier-cru_9035248

Den ska jag haffa!
Citera
2016-12-15, 22:09
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av si04
Vid närmare eftertanke verkar osäkerheten helt befogad!

Power Box kanske är CHATEAU CHEVEL BLANC? Då stämmer 83 & 83 iaf. Kikade noggrannare och försökte hålla räkning på skotten, Provence stegrar i tempo och antal skott mot slutet jämfört m power Box.

Men jag tror ändå att real steel är chateau du granbos.

Om det nu är så här (för jag är då inte säker), vilken i pipsvängen är Provence?

Vilken är Provence då?
Citera
2016-12-15, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Krutvikten ligger på 830 gram. Tror jag ska fyra av den samtidigt som Kevinskold tänder sin ruttna Hammargrens 500 kronors Swords of fire som inte ens har 300 gram
Du får tänka på pris, skott, vikt... visserligen så är gravity riktigt fin (tänkte själv pröva den), men att pissa på swords of fire är kanske inte helt rätt... Tycker att med den krutvikten som den har så håller den oväntat bra kvalitet (om den är som på filmen m.m.). Tycker att hammargrens håller hög kvalitet i de flesta av sina produkter, saken är ju bara priset som inte håller måttet... Iaf för oss som är lite insatta!
Citera
2016-12-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Gillar Extremes. Enda nackdelen är att för mycket Extreme kan bli kaka på kaka. Deras Vega exempelvis är ju liten, men sjukt bra: https://www.youtube.com/watch?v=2JLwhhq7UZY

Men testa någon av deras satser, dom är bra

Har faktiskt inte kollat upp någon video tidigare på raketerna, bra video hade faktiskt mycket lägre förväntningar om hur stor Vega var, blev väldigt förvånad.
I och med att den där skall vara den minsta raketen i "Uranus" satsen blir det nog att investera i en sådan. Aldrig köpt från extreme förut så blir nog lite roligt med lite variation också. Tack för tipsen men som raketsatser så blir det nog en "Uranus" och även en "Mars" från extreme fireworks. Sedan blir det att köpa en raptor och någon till lite billigare tårta till tolvslaget. Tack för hjälpen!
Citera
2016-12-15, 23:54
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeewpz
Har faktiskt inte kollat upp någon video tidigare på raketerna, bra video hade faktiskt mycket lägre förväntningar om hur stor Vega var, blev väldigt förvånad.
I och med att den där skall vara den minsta raketen i "Uranus" satsen blir det nog att investera i en sådan. Aldrig köpt från extreme förut så blir nog lite roligt med lite variation också. Tack för tipsen men som raketsatser så blir det nog en "Uranus" och även en "Mars" från extreme fireworks. Sedan blir det att köpa en raptor och någon till lite billigare tårta till tolvslaget. Tack för hjälpen!

Alltid kul att blanda, så jag skulle kört på en "Uranus" och en "24 Karat". 24 Karat: https://www.youtube.com/watch?v=2ODCY0iTGJk
Citera
2016-12-16, 00:01
Medlem
pyro860s avatar
Hur är Kick Off från Fyrverkerimästarna på 69 skott? Ser rätt rörig ut på film?

Fan att jag inte köpte 46 skottaren hos bonnen för ett tag sedan, han hade ställt ut lite resttårtor i butiken. Den ångrar jag att jag inte köpte för några år sedan. Ser sjukt grann ut!

Tips på andra tårtor btw? Några man borde köra samtidigt osv?
Citera
2016-12-16, 00:31
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeewpz

Uranus satsen hade jag förra året och jag blev riktigt besviken på de små raketerna, fjuttig smäll och ingen bra krevad dock var de stora raketerna bättre men ingen sats jag hade köpt igen.
Citera
2016-12-16, 00:34
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Hur är Kick Off från Fyrverkerimästarna på 69 skott? Ser rätt rörig ut på film?

Den hade jag förra året en riktigt besvikelse små krevader och fjuttiga smällar. Ingen tårta jag kan rekommendera.
Citera
2016-12-16, 00:44
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Den hade jag förra året en riktigt besvikelse små krevader och fjuttiga smällar. Ingen tårta jag kan rekommendera.

Den känns lite så. Undrar vad man ska ha mer alltså.. Tänkte göra ett snyggt arrangemang men har fått lite dåligt med inspiration.
Citera
2016-12-16, 09:05
Medlem
ExNihiloNihilFits avatar
God morgon fyrverkerientusiaster! Dagen är kommen, tragiskt att jag personligen inte kan komma till Billesholm då jag skriver matematiktentamen Det är tur att mina föräldrar är lika "fyrverkeri-galna" som mig

Jag skrev upp en liten lista på smått & gott till dem.

4x Bomb 50 mm (Royal party)

4x Kaskadbomb 45 mm (Royal party)

28x Krevad airbomb (Erbjudande bara i år)

1x Linders Stjärnbomb 50

5x Knallraket (små, 120 kr)

1x Thunder king (13 st/ask)

4x Thunder king (10kr/ask)

(1200 kr)

Är ytterst medveten om att 28x krevad airbomb må vara optimistiskt, men man vet ju aldrig. Det enda problemet med Cobra airbomb och dylik från Krevad är att man blir avtrubbad. Vanliga airbombs blir alldeles för klena
Citera
2016-12-16, 09:32
Medlem
Harrybs avatar
Ja då var man klar med årets inköp och det känns inte alls bra att vara det redan nu. Har spenderat närmare 25k i år, dock har jag köpt väldigt mycket shells. Och alla dom kommer ju inte att skjutas i år.

Men jag är ganska säker på att det kommer något spontanköp i mellandagarna då man är runt och kollar på massa provskjutningar 😣
Citera
2016-12-16, 09:50
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExNihiloNihilFit
Är ytterst medveten om att 28x krevad airbomb må vara optimistiskt, men man vet ju aldrig. Det enda problemet med Cobra airbomb och dylik från Krevad är att man blir avtrubbad. Vanliga airbombs blir alldeles för klena

Är dom där vid öppning och ingen nallat sedan jag såg lådan sist så får du dina 28

Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Ja då var man klar med årets inköp och det känns inte alls bra att vara det redan nu. Har spenderat närmare 25k i år, dock har jag köpt väldigt mycket shells. Och alla dom kommer ju inte att skjutas i år.

Men jag är ganska säker på att det kommer något spontanköp i mellandagarna då man är runt och kollar på massa provskjutningar 😣

Du får skriva ner en lista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in