2016-12-15, 15:09
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Testade en ny tårta igår och blev vansinnigt nöjd. Bästa raka 30mm jag haft. Blir en sådan som start på nyår också. Väldigt välkomponerad. Min egen film fick oskärpa tyvärr.

https://youtu.be/MExWsMSE0Bs

Ser finfin ut! Var hookade du den?

Citat:
Ursprungligen postat av zeewpz
Tjena,

Nu efter en veckas tänkande och efter att extreme fireworks även dem släppt deras fyrverkeriblad så börjar jag tvivla på att Sveas Mega Rocket Assortment är värt pengarna. Vilken raketsats skulle ni säga är den mest prisvärda där du får flest raketer och även kvalité för pengarna?

Tillgängliga återförsäljare är, Hanssons, Svea, Hammargrens, Linders och Extreme Fireworks.

På återseende.

Svår fråga.. Pengar får du punga ut med oavsett. Men försök undvika Linders. Dom har några guldkorn, men hade aldrig köpt raketsatser från dom utan att veta vad jag får först.

Hammargrens raketer brukar vara väldigt trevliga, men kostar ju en del.
Citera
2016-12-15, 16:41
Medlem
JACKPOT FÖR 199!!!! faaan vad jag ska köpa den!! riktiga minnen det där!

Någon som testat swordsfire? Funderar på att ta den istället för avantgarde
Citera
2016-12-15, 18:49
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Blev lite sugen på Gravity tårtan, ska se om man hittar krut och kaliber på den.
Krutvikten ligger på 830 gram. Tror jag ska fyra av den samtidigt som Kevinskold tänder sin ruttna Hammargrens 500 kronors Swords of fire som inte ens har 300 gram
Citera
2016-12-15, 18:59
Medlem
Citat:
Krutvikten ligger på 830 gram. Tror jag ska fyra av den samtidigt som Kevinskold tänder sin ruttna Hammargrens 500 kronors Swords of fire som inte ens har 300 gram

Sitta på nätet och vara uppkäftig går bra va?
Citera
2016-12-15, 19:05
Medlem
Vet inte om någon har länkat tidigare men här är nya Thunder Storm hos bonnen. 25-skotts tårta med guldeffekter. 282 gram för 245 kr.
Citera
2016-12-15, 19:06
Medlem
mrbooms avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Sitta på nätet och vara uppkäftig går bra va?

men allvarligt gillar du Swords of fire så köp den på Harald Nyborg för 200 spänn mindre istället kallas Chateau La Serre där .
Citera
2016-12-15, 20:02
Bannlyst
Citat:
men allvarligt gillar du Swords of fire så köp den på Harald Nyborg för 200 spänn mindre istället kallas Chateau La Serre där .

Deras Provence finns väl under annat namn också, sköt en sådan förra året, helt OK "familjefyrverkeri", tänkte om samma går att fynda billigare från utlandet.
Citera
2016-12-15, 20:14
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Deras Provence finns väl under annat namn också, sköt en sådan förra året, helt OK "familjefyrverkeri", tänkte om samma går att fynda billigare från utlandet.

Det pratade vi om i tråden i går. Trodde det var Real Steel men blev rättad av att det tydligen är Power Box, men den har ju bara 83 skott så jag blev osäker nu..
Citera
2016-12-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Ser finfin ut! Var hookade du den?

Svår fråga.. Pengar får du punga ut med oavsett. Men försök undvika Linders. Dom har några guldkorn, men hade aldrig köpt raketsatser från dom utan att veta vad jag får först.

Hammargrens raketer brukar vara väldigt trevliga, men kostar ju en del.

Ja men så är det ju, självklart kommer det att läggas en del pengar på raketsatsen/raketsatserna men tänkte checka om någon hade en aning om det är något som är lite mer prisvärd än något annan så man inte bara kastar pengarn i sjön helt och hållet så att säga. Tack för svar ändå, men hittills lutar det nog ändå mot extremefireworks eller Sveas.
Citera
2016-12-15, 21:12
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeewpz
Ja men så är det ju, självklart kommer det att läggas en del pengar på raketsatsen/raketsatserna men tänkte checka om någon hade en aning om det är något som är lite mer prisvärd än något annan så man inte bara kastar pengarn i sjön helt och hållet så att säga. Tack för svar ändå, men hittills lutar det nog ändå mot extremefireworks eller Sveas.

Gillar Extremes. Enda nackdelen är att för mycket Extreme kan bli kaka på kaka. Deras Vega exempelvis är ju liten, men sjukt bra: https://www.youtube.com/watch?v=2JLwhhq7UZY

Men testa någon av deras satser, dom är bra
Citera
2016-12-15, 21:25
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Nice med 830g vet du kalibern på den?
Aja blir iallafall köp av kaliber och bombextreme samt 4mine.
Jävlar inte mycket kvar nu alltså.
Citera
2016-12-15, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det pratade vi om i tråden i går. Trodde det var Real Steel men blev rättad av att det tydligen är Power Box, men den har ju bara 83 skott så jag blev osäker nu..

Vid närmare eftertanke verkar osäkerheten helt befogad!

Power Box kanske är CHATEAU CHEVEL BLANC? Då stämmer 83 & 83 iaf. Kikade noggrannare och försökte hålla räkning på skotten, Provence stegrar i tempo och antal skott mot slutet jämfört m power Box.

Men jag tror ändå att real steel är chateau du granbos.

Om det nu är så här (för jag är då inte säker), vilken i pipsvängen är Provence?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in