Citat:
Ursprungligen postat av
niiicko
Hej alla!
Det verkar finnas oerhört många duktiga Fifaspelare här. Jag måste bara fråga er varför jag har sån extrem otur i detta spel. Jag vill börja med att säga att jag är 30 år plus. Jag har god självinsikt och är mogen. Jag har inga problem att erkänna för mig själv, och andra, att jag är dålig på vissa saker.
När det kommer till fifa så är jag inte speciellt dålig. Jag gör väldigt många saker bra. De mål jag gör är ofta väldigt taktiska och jag har verkligen spelat mig fram till situationen. Motståndarna behöver dock inte mycket för att göra mål. Ofta är det flera ihopslag med mina backar. Det kan va skott som täcks och trillar ner på fötterna på deras fristående spelare. Många har ett enormt skott som dom drar på en bra bit utanför straffområdet rakt upp i krysset. Långskott som jag inte ens ser när jag kollar på "proffs" som streamar.
Nu tänker ni att jag är gnällig och kass=). Men jag har försökt att se nyktert på varje match senaste tiden. Såklart förlorar jag rättvist många gånger men det är oerhört ofta som motståndaren slumpar dit hälften av sina mål medans jag i princip aldrig får ett mål gratis.
Jag tror inte riktigt på det här med Handicap då jag själv oftast har ett sämre lag än dom jag möter.
jag är i ungefär samma position som du. Jag vinner ungefär lika mycket som jag förlorar var uppe i div 2, spelat weekend league vunnit 20 förlorat 20.
Problemet med fifa är just det att EA försöker göra tröskeln väldigt marginell mellan bra spelare och nybörjare... dvs de vill att många som spelar ibland också ska känna att det är lönt att de spelar vilket skapar problem.
Bevisligen finns det spelare som vinner mycket mer än mig och är bättre än mig, men den stora massan är faktiskt i typ records 10 vinster, 5 oavgjorda 10 förluster typ.