2016-12-15, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetejhurfan
Fotbolls spel måste vara det sämsta som har gjorts till spelkonsoler. Du måste lära dig och acceptera att dom spelarna som datorn är och du inte styr just förtillfället gör lite hur somhelst.. motståndaren kan passa spelaren framför till nästan fri väg och spelaren som skall försvara som står en aning bort kan bara promenera sakta åt andra hållet tills man väljer spelaren och skall försöka hinna ikapp.. löjligt.. vi är i 2017 och datorer styr hela världen, vi kan ta oss till månen och till mars ( även om MSN inte gjort det ännu )men göra ett sammansvetsat spel berör det vara svårt för stor företagen.. visst kan man lära sig och läsa datan och göra det bästa av situationen.. men.. att man ska behöva göra det när vi är så pass långt i teknologin.. tråkigt..

Skönt att det finns riktiga spel som cod med mera..

En besviken ( riktig fotbollspelare )

Tror du trollar menmen. Du borde väl lära dig spela spelet helt och hållet innan du gnäller. Finns ju så att man kan pressa med den gubben som är närmast bollhållaren även om du inte har valt just den specifika gubben att styra.
Citera
2016-12-15, 20:23
Medlem
kniv0chgaffels avatar
Är inte kraven på kvalet till weekend league att man måste ha alla spelare från en och samma klubb? Har en trupp nu med spelare bara från leverkusen men det står lik förbannat att jag ändå inte når upp till kraven...
Citera
2016-12-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kniv0chgaffel
Är inte kraven på kvalet till weekend league att man måste ha alla spelare från en och samma klubb? Har en trupp nu med spelare bara från leverkusen men det står lik förbannat att jag ändå inte når upp till kraven...

Nej, det är inga krav denna helg.
Citera
2016-12-15, 20:53
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:

Inga krav i helgen dock max 2 från samma lag nu i kvalet
Citera
2016-12-15, 21:09
Medlem
kniv0chgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Inga krav i helgen dock max 2 från samma lag nu i kvalet
Jag har verligen bara spelare från leverkusen både på bänken och i startelvan men kan inte spela.. jättekonstigt
Citera
2016-12-15, 21:18
Medlem
benzins avatar
Citat:
Jag har verligen bara spelare från leverkusen både på bänken och i startelvan men kan inte spela.. jättekonstigt

Inte så konstigt att det inte funkar om du max får ha 2 från samma lag
Citera
2016-12-15, 21:27
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benzin

Hahaha tror det är nån som är lite trött eller vad tror du?
Citera
2016-12-15, 21:44
Medlem
Hej alla!

Det verkar finnas oerhört många duktiga Fifaspelare här. Jag måste bara fråga er varför jag har sån extrem otur i detta spel. Jag vill börja med att säga att jag är 30 år plus. Jag har god självinsikt och är mogen. Jag har inga problem att erkänna för mig själv, och andra, att jag är dålig på vissa saker.

När det kommer till fifa så är jag inte speciellt dålig. Jag gör väldigt många saker bra. De mål jag gör är ofta väldigt taktiska och jag har verkligen spelat mig fram till situationen. Motståndarna behöver dock inte mycket för att göra mål. Ofta är det flera ihopslag med mina backar. Det kan va skott som täcks och trillar ner på fötterna på deras fristående spelare. Många har ett enormt skott som dom drar på en bra bit utanför straffområdet rakt upp i krysset. Långskott som jag inte ens ser när jag kollar på "proffs" som streamar.

Nu tänker ni att jag är gnällig och kass=). Men jag har försökt att se nyktert på varje match senaste tiden. Såklart förlorar jag rättvist många gånger men det är oerhört ofta som motståndaren slumpar dit hälften av sina mål medans jag i princip aldrig får ett mål gratis.

Jag tror inte riktigt på det här med Handicap då jag själv oftast har ett sämre lag än dom jag möter.
Citera
2016-12-15, 21:45
Medlem
kniv0chgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benzin

Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Hahaha tror det är nån som är lite trött eller vad tror du?

Citera
2016-12-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetejhurfan
Fotbolls spel måste vara det sämsta som har gjorts till spelkonsoler. Du måste lära dig och acceptera att dom spelarna som datorn är och du inte styr just förtillfället gör lite hur somhelst.. motståndaren kan passa spelaren framför till nästan fri väg och spelaren som skall försvara som står en aning bort kan bara promenera sakta åt andra hållet tills man väljer spelaren och skall försöka hinna ikapp.. löjligt.. vi är i 2017 och datorer styr hela världen, vi kan ta oss till månen och till mars ( även om MSN inte gjort det ännu )men göra ett sammansvetsat spel berör det vara svårt för stor företagen.. visst kan man lära sig och läsa datan och göra det bästa av situationen.. men.. att man ska behöva göra det när vi är så pass långt i teknologin.. tråkigt..

Skönt att det finns riktiga spel som cod med mera..

En besviken ( riktig fotbollspelare )
Haha korkat inlägg. FIFA är idag så automatiserat att man knappt behöver försvara själv. Själv saknar man FIFA 06-ish perioden då typ allt var manuellt, så som riktig fotboll ska spelas. Idag kan din halvblinde farfar hålla in en knapp för att försvara....
Citera
2016-12-15, 22:29
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
MM uppe. Gjorde de två från PL rätt billigt. Gick typ 1k plus :/
Citera
2016-12-15, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niiicko
Hej alla!

Det verkar finnas oerhört många duktiga Fifaspelare här. Jag måste bara fråga er varför jag har sån extrem otur i detta spel. Jag vill börja med att säga att jag är 30 år plus. Jag har god självinsikt och är mogen. Jag har inga problem att erkänna för mig själv, och andra, att jag är dålig på vissa saker.

När det kommer till fifa så är jag inte speciellt dålig. Jag gör väldigt många saker bra. De mål jag gör är ofta väldigt taktiska och jag har verkligen spelat mig fram till situationen. Motståndarna behöver dock inte mycket för att göra mål. Ofta är det flera ihopslag med mina backar. Det kan va skott som täcks och trillar ner på fötterna på deras fristående spelare. Många har ett enormt skott som dom drar på en bra bit utanför straffområdet rakt upp i krysset. Långskott som jag inte ens ser när jag kollar på "proffs" som streamar.

Nu tänker ni att jag är gnällig och kass=). Men jag har försökt att se nyktert på varje match senaste tiden. Såklart förlorar jag rättvist många gånger men det är oerhört ofta som motståndaren slumpar dit hälften av sina mål medans jag i princip aldrig får ett mål gratis.

Jag tror inte riktigt på det här med Handicap då jag själv oftast har ett sämre lag än dom jag möter.

jag är i ungefär samma position som du. Jag vinner ungefär lika mycket som jag förlorar var uppe i div 2, spelat weekend league vunnit 20 förlorat 20.

Problemet med fifa är just det att EA försöker göra tröskeln väldigt marginell mellan bra spelare och nybörjare... dvs de vill att många som spelar ibland också ska känna att det är lönt att de spelar vilket skapar problem.

Bevisligen finns det spelare som vinner mycket mer än mig och är bättre än mig, men den stora massan är faktiskt i typ records 10 vinster, 5 oavgjorda 10 förluster typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in