2016-12-15, 21:37
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
(FB) Konflikten i Syrien

Men så kommer du att snyfta "ööhhh men jag sa inte "expert" nej men tacka fan för det! Du använder honom likväl I detta ändaml, han "fångar ju upp" det du skrivit. Jo tack, han kör ju med samma lealösa argument som du, eftersom de är grundade på "känslor" och inte fakta, som andra som debatterar här.

Gällande ISIS och Palmyra, så kanske du inte läste tilltäckligt noga (inte första gången för all del men ändå). Jag skrev "avsiktligen förstör staden", dvs. att dess existens går emot deras förvridna ideologi. Har SAA eller Rysslanbd sagt att Palmyra måste förintas? Visa gärna på källa i så fall där ideologin kring dessa utvecklas. Men det kan du ju förstås inte...
Han uttrycker mina åsikter, men inte har jag skrivit att han är någon auktoritet inom terrorism, vilket är det du tidigare har påstått och även nu gjort fast i form av "sakkunnig". Du är bra på att sätta ord i munnen på folk. Pundare.

Jag kan belägga allt jag anklagar Assad för, vilket du även har medgett. Till skillnad från dig tycker jag att man ska förkasta krigsförbrytare. Hela världssamfundet har kallat Assad för krigsförbrytare och anklagat honom för brott mot mänskligheten. Jag känner mig inte särskilt ensam om det. Det är snarare du och annat pack i tråden som står ensamma om det. Om du vill spela moralkortet kan du ställa dig i kö och samtidigt läsa om dina inlägg om hur du försvarar en blodtörstig diktator.
Citera
2016-12-15, 21:37
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Har en känsla av att vi i väst även denna gång får sopa upp efter Rysslands härjningar i Syrien. Varken Assad eller Putin har ju något egenintresse i att bygga upp landet. För Ryssland är basen det överskuggande viktigaste och för Assad att klamra sig fast vid makten han inte är vald till. Den syriska befolkningen må vara rädda för IS mer än mer fruktar man regimen och ryssarna och deras barbari.
Visserligen är det många år framåt i tiden innan Syrien kan fungera som stat, om någonsin. Bara Putin kan ha kvar sin nickedocka Assad vid makten så är ju han nöjd eftersom utan Syrien så är Ryssland helt ute ur regionen. Skulle Trump nu klämma åt Iran så lär konflikten fortsätta eftersom svartmullorna är Syriens och Rysslands allierade i konflikten och tillika en mordregim.

Det där är riktigt skitsnack. Kan du snälla förklara för mig vilka rebellgrupper som skulle kunna styra landet bättre än Assad? FSA har redan gått om interna stridigheter mellan olika jihadistgrupper och de sekulära som finns kvar. Att de tillsammans skulle kunna styra hela landet? Aldrig.

Utveckla gärna hur syriska befolkningen fruktar Assad mer än IS.
Till och med på aktuellt intervjuade de syrier i Aleppo som var glada att Assad var tillbaka. Visst, pressfriheten är inte 100%, men folk kan återgå till ett vanligt liv. Men givetvis finns det också folk som inte vill ha tillbaka honom.

https://www.youtube.com/watch?v=HNU2j9eFC_8 - Dessa verkar inte rädda.

Edit: Du skriver att väst än en gång får städa upp efter Ryssland. Dessvärre har ingen städat upp Iraq och Libyen efter västs senaste härjningar. Där gick man från diktaturer till anarki och IS-fästen. Samma sak kommer att ske i Syrien om Assad skulle störtas. USA blir av med en marijonet till Ryssland. Men priset får folket i Syrien betala-> anarki mellan rebellgrupper och radikal islamism. Lite äldre exempel är Afghanistan där Al-qaida bildades.
Senast redigerad av Gabrio 2016-12-15 kl. 21:42.
Citera
2016-12-15, 21:43
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Det kulturhistoriska världsarvet i Aleppo var redan förstörd av dina kära terrorister innan ens SAA hann påbörja sin offensiv, så vem är det som ljuger nu? Hycklare.
Assadregimen har bombat staden sen början av inbördeskriget. Har du levt under en sten?
Citera
2016-12-15, 21:55
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Nej, det är väl som kriget i forna Jugoslavien, där dödades det väl inga serber... samma gamla snedvridna rapportering.
Fast när det gäller fd Jugoslavien så visar röda korset , UNHCR rapporter att 85% av dom döda civila var icke-serber. Så ditt argument om vad som är snedvridet eller inte fallerar helt. Fd FN soldat.
Citera
2016-12-15, 21:57
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Assadregimen har bombat staden sen början av inbördeskriget. Har du levt under en sten?

Var väl mer dina kära terrorister som plundrade historiska museum i Aleppo som sedan såldes till köpare i Turkiet.
Citera
2016-12-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Det där är riktigt skitsnack. Kan du snälla förklara för mig vilka rebellgrupper som skulle kunna styra landet bättre än Assad? FSA har redan gått om interna stridigheter mellan olika jihadistgrupper och de sekulära som finns kvar. Att de tillsammans skulle kunna styra hela landet? Aldrig.

Utveckla gärna hur syriska befolkningen fruktar Assad mer än IS.
Till och med på aktuellt intervjuade de syrier i Aleppo som var glada att Assad var tillbaka. Visst, pressfriheten är inte 100%, men folk kan återgå till ett vanligt liv. Men givetvis finns det också folk som inte vill ha tillbaka honom.

https://www.youtube.com/watch?v=HNU2j9eFC_8 - Dessa verkar inte rädda.

Edit: Du skriver att väst än en gång får städa upp efter Ryssland. Dessvärre har ingen städat upp Iraq och Libyen efter västs senaste härjningar. Där gick man från diktaturer till anarki och IS-fästen. Samma sak kommer att ske i Syrien om Assad skulle störtas. USA blir av med en marijonet till Ryssland. Men priset får folket i Syrien betala-> anarki mellan rebellgrupper och radikal islamism. Lite äldre exempel är Afghanistan där Al-qaida bildades.

Killen är en utav dom stora trollen på det här forumet, så slösa inte tid och energi på honom. Alla vet att han ljuger och bara skriver för att provocera. Skulle inte förvåna mig om han jobbar på Aftonbladet...
Citera
2016-12-15, 22:02
Medlem
Jofs avatar
Vad ska ske för att detta ska ta slut? Vanligen tar krig slut för att endera parten förlorar.
I inbördeskrig brukar processen till förlust/vinst ta längre tid.

Ibland dras omgivningen in i striderna, eller blandar sig i dom. Som i Syrien. Det förlänger konflikterna.

Vi i Sverige BL A sopar upp efter kontrahenterna genom att ta hand om deras flyktingar.
Det vi och andra då gör gör är att underlätta för idioterna att fortsätta sin meningslösa kamp. Vi gör det när vi skickar vapen, tar hand om flyktingar, skickar nödproviant, etc).
Vi gör oss till MEDBEROENDE i vapenmissbruket. För att låna ett begrepp från missbruksteori. Vi göder konflikterna.

Alternativ. FN går in och avväpnar alla parterna är för kostsamt personellt och ekonomiskt. (Förutsatt att enighet om det skulle kunna uppnås.)
Men det alternativet väljer vi inte. Vi låter dom döda varandra.

Allt tjat om eldupphör, bestämda varningar, nödproviant, beskyllningar och motbeskyllningar är i detta perspektiv enbart TRAMS.
Citera
2016-12-15, 22:05
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Fast när det gäller fd Jugoslavien så visar röda korset , UNHCR rapporter att 85% av dom döda civila var icke-serber. Så ditt argument om vad som är snedvridet eller inte fallerar helt. Fd FN soldat.

Jag menar bara att det var inte mycket som nämndes om massakrer mot serbiska bönder t ex.
Citera
2016-12-15, 22:06
Medlem
Stones avatar
Har ni sett denna?

http://www.liveleak.com/view?i=631_1481787202

Den passar inte i "(FB) Filmer från oroligheterna i Syrien, Libyen, Bahrain, Egypten o.s.v /mod"

Passar bättre här.
Citera
2016-12-15, 22:06
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:

Känner mig dummare efter att ha lyssnat på det där. Så mycket rappakalja som kommer ut ur hennes käft så att det nästintill blir skrattretande. Hoppas innerligt att det det var sista gången man hörde från den ragatan.

Jag kan tänka mig att merparten av svenska journalister är fullmatade med rappakalja redan på journalisthögskolan men det är det enda försvar jag har för svenska kåren.

Riktiga grävande journalister har vi inte längre , det finns fortfarande ett fåtal utländska jag litar på , som verkligen går till roten med det onda omvärldsläget och kom nu inte farande med Janne Josefsson det är inte det jag talar om. ( Inte ens han spelar i samma division i vad jag menar med grävande journalist.)

Undrar varför?

Antingen är dom skitskraja för de som har den verkliga makten här på jorden ,nu ska jag va snäll , dvs storfinansen.
Eller så är de som dig och mig och har inte alla fakta om orsaker , sammanhang och verkan på bordet som de som regisserat hela Syrienkriget.

Jag tror det senare men med det försvarar jag inte Uddèns rappakalja för hon kunde lika gärna stanna hemma och helt enkelt bara hålla käften istf att tro att hon gör oss nån tjänst !
Citera
2016-12-15, 22:14
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Var väl mer dina kära terrorister som plundrade historiska museum i Aleppo som sedan såldes till köpare i Turkiet.
Plundring har säkert skett, men förstörelse har både Assadregimen och rebellerna gjort, så att försöka spela beklämd över det lurar ingen, och detta är riktad till dåren som använde det som en förevändning i Palmyra.
Citera
2016-12-15, 22:16
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag kan tänka mig att merparten av svenska journalister är fullmatade med rappakalja redan på journalisthögskolan men det är det enda försvar jag har för svenska kåren.

Riktiga grävande journalister har vi inte längre , det finns fortfarande ett fåtal utländska jag litar på , som verkligen går till roten med det onda omvärldsläget och kom nu inte farande med Janne Josefsson det är inte det jag talar om. ( Inte ens han spelar i samma division i vad jag menar med grävande journalist.)

Undrar varför?

Antingen är dom skitskraja för de som har den verkliga makten här på jorden ,nu ska jag va snäll , dvs storfinansen.
Eller så är de som dig och mig och har inte alla fakta om orsaker , sammanhang och verkan på bordet som de som regisserat hela Syrienkriget.

Jag tror det senare men med det försvarar jag inte Uddèns rappakalja för hon kunde lika gärna stanna hemma och helt enkelt bara hålla käften istf att tro att hon gör oss nån tjänst !

Instämmer. Dessa utskickade "journalister" lyder enbart människor med en högre ställning så att säga, Cecilia är säkerligen en av dessa och är påtvingad att komma med struntpratet hon kört på de senaste dagarna.

Saknar också en neutral grävande journalist i konflikten, problemet är att dessa oftast tystas ner av båda sidorna, speciellt terroristernas sida då dessa begår oerhört massa krigsbrott mot civila. Ingen vill ju liksom bli avslöjad med dess barbari som man håller på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in