2016-12-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Han uttrycker mina åsikter, men inte har jag skrivit att han är någon auktoritet inom terrorism, vilket är det du tidigare har påstått och även nu gjort fast i form av "sakkunnig". Du är bra på att sätta ord i munnen på folk. Pundare.

Jag kan belägga allt jag anklagar Assad för, vilket du även har medgett. Till skillnad från dig tycker jag att man ska förkasta krigsförbrytare. Hela världssamfundet har kallat Assad för krigsförbrytare och anklagat honom för brott mot mänskligheten. Jag känner mig inte särskilt ensam om det. Det är snarare du och annat pack i tråden som står ensamma om det. Om du vill spela moralkortet kan du ställa dig i kö och samtidigt läsa om dina inlägg om hur du försvarar en blodtörstig diktator.
Som du försvarar blodtörstiga jihadister menar du? Eller du kanske likt din guru Anders Lindberg (som ju så väl uttrycker dina åsikter enligt dig) vill fortsätta vara naiv? Hursomhelst, du citerar honom inom den kontexten i diskussionen som om Anders Lindbergs åsikter ens är värda ett piss (och det kommer jag att fortsätta köra ned i halsen på dig för all evig framtid, tills dess att du uttrycker genuin ånger och BER om ursäkt till varenda läsare här på Flashback forum för att ha åberopat Anders Lindberg som trovärdig källa!).

"Hela världssamfundet"? Jag tror inte Ryssland, Iran, Irak, Kina, Slovakien, Österrike, Ungern, eller ens USAs näste president m.fl. instämmer, men du kanske bara räknar in Turkiet, Saudiarabien och Qatar i ditt "världssamfund"?

"Hycklare"??? "Lägga ord i munnen på folk"??? Gosse, du vet väl om att det ännu är långt kvar till 1:a april va?
Citera
2016-12-15, 22:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Instämmer. Dessa utskickade "journalister" lyder enbart människor med en högre ställning så att säga, Cecilia är säkerligen en av dessa och är påtvingad att komma med struntpratet hon kört på de senaste dagarna.

Saknar också en neutral grävande journalist i konflikten, problemet är att dessa oftast tystas ner av båda sidorna, speciellt terroristernas sida då dessa begår oerhört massa krigsbrott mot civila. Ingen vill ju liksom bli avslöjad med dess barbari som man håller på med.

Jag tycker mig dock märka en viss tillnyktring inom svenska media. Igår citerade de Robert Fisk på Studio Ett, och idag var rapporteringen om Aleppo mer nyanserad än tidigare.
Citera
2016-12-15, 22:45
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Som du försvarar blodtörstiga jihadister menar du? Eller du kanske likt din guru Anders Lindberg (som ju så väl uttrycker dina åsikter enligt dig) vill fortsätta vara naiv? Hursomhelst, du citerar honom inom den kontexten i diskussionen som om Anders Lindbergs åsikter ens är värda ett piss (och det kommer jag att fortsätta köra ned i halsen på dig för all evig framtid, tills dess att du uttrycker genuin ånger och BER om ursäkt till varenda läsare här på Flashback forum för att ha åberopat Anders Lindberg som trovärdig källa!).

"Hela världssamfundet"? Jag tror inte Ryssland, Iran, Irak, Kina, Slovakien, Österrike, Ungern, eller ens USAs näste president m.fl. instämmer, men du kanske bara räknar in Turkiet, Saudiarabien och Qatar i ditt "världssamfund"?

"Hycklare"??? "Lägga ord i munnen på folk"??? Gosse, du vet väl om att det ännu är långt kvar till 1:a april va?

Du glömde Indien, Brasilien och Sydafrika i din lista. Länder med många många invånare som står med den legitime presidenten Bashar Al-Assad.

http://gulfnews.com/news/mena/syria/india-throws-its-weight-behind-syria-s-al-assad-1.1883712
Senast redigerad av Cents4 2016-12-15 kl. 22:47.
Citera
2016-12-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Killen är en utav dom stora trollen på det här forumet, så slösa inte tid och energi på honom. Alla vet att han ljuger och bara skriver för att provocera. Skulle inte förvåna mig om han jobbar på Aftonbladet...
Mer än 90 % av hans inlägg är relaterade till Ryssland och Putin. Sannolikheten är stor att han arbetar inom media eller är politiker.

Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Instämmer. Dessa utskickade "journalister" lyder enbart människor med en högre ställning så att säga, Cecilia är säkerligen en av dessa och är påtvingad att komma med struntpratet hon kört på de senaste dagarna.

Saknar också en neutral grävande journalist i konflikten, problemet är att dessa oftast tystas ner av båda sidorna, speciellt terroristernas sida då dessa begår oerhört massa krigsbrott mot civila. Ingen vill ju liksom bli avslöjad med dess barbari som man håller på med.
Stämmer det att hon var i Aleppo någon gång? Finns det överhuvudtaget någon svensk utrikeskorrespondent i Syrien förutom salafist Cecilia? Senast någon av SVT journalister syntes i området var han i Mosul (Irak) och kommenterade om Aleppo. Känns inte direkt förtroendegivande!

Värst av alla är SOHR som pumpar ut "nyheter" om vad som sker i Syrien. Organisationen drivs av en person i England som skall ha ett nätverk av ca 230 informatörer. Han har själv inte varit i Syrien på 15 år och frågan är om någon överhuvudtaget kan bekräfta sanningshalten från hans källor. Om dom överhuvudtaget existerar. Dock hindrar det inte västvärldens media att sprida hans information.
Citera
2016-12-15, 23:05
Medlem
Citat:
Man kan slakta sitt folk för att pressa tillbaka befolkningen till lydnad och rädsla. Jag menade inte att hans mål är att utrota befolkningen till 0. Däremot har han ett intresse av att skapa outhärdliga förhållanden för civila i områden kontrollerade av rebellerna i syfte vinna tillbaka folket, med tvång. Det är en metod som har funnits i årtionden. Metoderna har däremot haft förödande konsekvenser för civila.
Och då menar du att den demokratiska västvärlden ska rycka in och rädda det syriska folket såsom de gjorde med Irak och Libyen?Vem gav väst rätten att blanda sig in i Syrien?västvärldens ledare gråter över Aleppos befrielse och hotar att ställa Assad inför rätta men det kan hända att ryssarna släpper en missil över Haagdomstolen av "misstag" och gör processen kort med frimurarpacket som samlats där.
Citera
2016-12-15, 23:21
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianit
Mer än 90 % av hans inlägg är relaterade till Ryssland och Putin. Sannolikheten är stor att han arbetar inom media eller är politiker.

Stämmer det att hon var i Aleppo någon gång? Finns det överhuvudtaget någon svensk utrikeskorrespondent i Syrien förutom salafist Cecilia? Senast någon av SVT journalister syntes i området var han i Mosul (Irak) och kommenterade om Aleppo. Känns inte direkt förtroendegivande!

Värst av alla är SOHR som pumpar ut "nyheter" om vad som sker i Syrien. Organisationen drivs av en person i England som skall ha ett nätverk av ca 230 informatörer. Han har själv inte varit i Syrien på 15 år och frågan är om någon överhuvudtaget kan bekräfta sanningshalten från hans källor. Om dom överhuvudtaget existerar. Dock hindrar det inte västvärldens media att sprida hans information.
Hon dök upp plötsligt i syrien i helgen och var då i damascus, sedan åkte hon bil till aleppo och kom fram i skymningen måndag eller tisdag kväll. Hela tiden refererande twitter inlägg från östra aleppo för oss i radiolyssnare, typ.
Citera
2016-12-15, 23:37
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:

Be om ursäkt? Du måste leva på en annan planet. Jag skrev inlägget om Anders Lindberg i ett självständigt och oberoende inlägg från dig, men din bristande läsförståelse medförde att du antog att den var riktad till dig och din diskussion. Det hade inget med dig att göra. Du försöker enträget att påstå att jag har använt honom som trovärdig källa. Han är varken en expert eller professor utan en opinionsbildare, och jag kommenterade hans artikel eftersom den uttryckte mina åsikter, vilket är vad en opinionsbildare gör. . Du kan fortsätta smutsa ner tråden med dina ogenomtänkta och bristande inlägg, men det ändrar inte på fakta.

Jag tror även du själv har medgett att Assadregimen inte kan utreda sig själva eftersom de är bovarna.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2016-12-15 kl. 23:46.
Citera
2016-12-15, 23:57
Medlem
Citat:
Be om ursäkt? Du måste leva på en annan planet. Jag skrev inlägget om Anders Lindberg i ett självständigt och oberoende inlägg från dig, men din bristande läsförståelse medförde att du antog att den var riktad till dig och din diskussion. Det hade inget med dig att göra. Du försöker enträget att påstå att jag har använt honom som trovärdig källa. Han är varken en expert eller professor utan en opinionsbildare, och jag kommenterade hans artikel eftersom den uttryckte mina åsikter, vilket är vad en opinionsbildare gör. . Du kan fortsätta smutsa ner tråden med dina ogenomtänkta och bristande inlägg, men det ändrar inte på fakta.

Jag tror även du själv har medgett Assadregimen inte kan utreda sig själva eftersom de själva är bovarna.

Suck, är det verkligen så kul att hålla på att förvrida sanningen? Hur gammal är du egentligen? Påstod aldrig att du riktat kommentaren specifikt åt mig, det var emellertid likväl framförd i en kontext där du ville ge kraft åt ditt påstående vis-ā-vis en annan debattör genom attt ta uppbackning från.... TADA!!! ANDERS LINDBERG! Som är större MSM-troll än självaste Alex Schulman (och det i sig är väl en sorts bedrift). Intressant att du nedgraderat din nestor till det förringande "opinionsbildare", han tillskrevs ju den "vördnansvärda" titeln "ledare" i ditt tidigare inlägg!!! Varför det? skäms du eller? Om så är fallet så är det väl bättre att du offentligt ber om ursäkt här i tråden för att du ens åberopat honom i ett icke-sarkastiskt sammanhang, så kan du slippa Lindberg-påminnelserna på köpet.

Kul att du använder orden "jag tror" för "tro", "känslor", "förhoppingar" och "drömmar" sammanfattar just vad samtliga av dina inlägg är i ett nötskal! Du kanske hellre vill posta i psykologiforumet för uttydning av dina fantasier och överlämna diskussionen i den här tråden till oss som ägnar oss åt fakta och djuplodande analys!
Senast redigerad av scrollock 2016-12-15 kl. 23:59.
Citera
2016-12-16, 00:01
Medlem
Erik Östs avatar
Kan vi vara överens att de sk. rebellerna varit i majoritet i Allepo men har mist makten till Assad nu.slut !

Alltså I min värld betyder det att alla "familjesnyfthistorier" kommer från rebellernas familjemedlemmar som tror att de ska bli slaktade och de som dansar på gatorna är Assad-anhängare!

Är det rätt uppfattat ? Fn va alla krånglar till det nu.slut !

.nu
Citera
2016-12-16, 00:10
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Suck, är det verkligen så kul att hålla på att förvrida sanningen? Hur gammal är du egentligen? Påstod aldrig att du riktat kommentaren specifikt åt mig, det var emellertid likväl framförd i en kontext där du ville ge kraft åt ditt påstående vis-ā-vis en annan debattör genom attt ta uppbackning från.... TADA!!! ANDERS LINDBERG! Som är större MSM-troll än självaste Alex Schulman (och det i sig är väl en sorts bedrift). Intressant att du nedgraderat din nestor till det förringande "opinionsbildare", han tillskrevs ju den "vördnansvärda" titeln "ledare" i ditt tidigare inlägg!!! Varför det? skäms du eller? Om så är fallet så är det väl bättre att du offentligt ber om ursäkt här i tråden för att du ens åberopat honom i ett icke-sarkastiskt sammanhang, så kan du slippa Lindberg-påminnelserna på köpet.

Kul att du använder orden "jag tror" för "tro", "känslor", "förhoppingar" och "drömmar" sammanfattar just vad samtliga av dina inlägg är i ett nötskal! Du kanske hellre vill posta i psykologiforumet för uttydning av dina fantasier och överlämna diskussionen i den här tråden till oss som ägnar oss åt fakta och djuplodande analys!
Du har fler emojs än bokstäver.

Jag citerar ingen när jag kommenterar Anders Lindgrens artikel, varför antar du då att det är till en annan debattör? Förklara dig.

Här är ditt inlägg:
Citat:
"Kär i Assadregimen"? Är du helt borta i huvudet eller har du inte läst ett enda av inläggen jag skrev? Jag har aldrig förnekat att fel förekommit hos regimen och jag har INTE stött Assad. Du har i ett tidigare inlägg även medgett att du inte anser att jag stödjer Assad, men åsiktsflexibiliteten är ju som bekant ett signum inom den lättkränkta extremvänstern du verkar tillhöra så du kanske kör med den taktiken nu? En förmaning dock, den strategin är inte direkt något som stärker trovärdigheten.

Däremot har jag framhärdat att samtliga alternativ som f.n. står till buds är värre.

Syriska regimen skakar ibland om de egna leden och åtalar även de som tillhör den "priviligerade eliten":

http://www.almasdarnews.com/article/the-syrian-government-cracks-down-on-corruption/

Frågan om rena "krigsbrott" kan dock av förklarliga skäl inte utredas av den egna staten, utan måste i så fall ske av ICC. Dock erkänner inte Syrien ICC.

http://sn4hr.org/wp-content/pdf/english/Why_Criminals_Are_Not_Prosecuted_in_Syria_en.pdf

Detta kan du kritisera, men då måste du samtidigt kritisera Israel som inte heller erkänner ICC, utan snarare är livräddda för den:

http://americanfreepress.net/israel-fears-prosecution-by-international-court/

Eller tycker du att krigsbrott är Israel förunnat men inte Syrien? Kanske tycker du att man ska "bjuda på ett undantag" om man påstår sig tillhöra "Guds utvalda folk"?

Spelar ingen roll om du gillar det eller inte, men det vanligaste är att man inleder en storoffensiv inför varje fredsförhandling (du kan se typexempel på detta från de flesta krigen runt om i världen). Detta är av taktiska skäl eftersom man vill skaffa sig manöverutrymme inför förhandlingarna. I detta fall skedde det på de syriska "rebellernas" bekostnad. Egentligen inget konstigare än så, men du kanske lever i en romatiserad Hollywood-föreställning om att krig är hedervärda och gentlemannamässiga, och är ungefär som att spela ett parti "Risk"?
I ditt inlägg hänvisar du till http://sn4hr.org/wp-content/pdf/english/Why_Criminals_Are_Not_Prosecuted_in_Syria_en.pdf I filen skriver man
Citat:
From the legal perspective, two crimes were committed. Firstly, this massacre amounts to a crime against humanity. The Syrian regime has been committing widespread and indiscriminate crimes against the Syrian people since 2011, according to Rome Statute.
Jag antar att du delar deras uppfattning eftersom du använder dom som källa.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2016-12-16 kl. 00:15.
Citera
2016-12-16, 00:13
Medlem
Citat:
Du har fler emojs än bokstäver.

Här är ditt inlägg: I ditt inlägg hänvisar du till http://sn4hr.org/wp-content/pdf/english/Why_Criminals_Are_Not_Prosecuted_in_Syria_en.pdf I filen skriver man Jag antar att du delar deras uppfattning eftersom du använder dom som källa.
Du har mer ordbajs än ord. Du basarar fortfarande dina inlägg på "känslor" och "Anders Lindberg" (ja, jag har inte hört någon ursäkt än! ). Dina kommetarer följde av en diskussion där Exxus m.fl. diskuterade Assad etc. Eller du kanske menar att du bara debatterat med dig själv och rösterna i ditt huvud hela tiden? I så fall så har jag redan tidigare hänvisat dig till psykologiforumet, och hoppas du följer det rådet!

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Kan vi vara överens att de sk. rebellerna varit i majoritet i Allepo men har mist makten till Assad nu.slut !

Alltså I min värld betyder det att alla "familjesnyfthistorier" kommer från rebellernas familjemedlemmar som tror att de ska bli slaktade och de som dansar på gatorna är Assad-anhängare!

Är det rätt uppfattat ? Fn va alla krånglar till det nu.slut !

.nu
Men det är värre än så. MSM-medierna vill få det till att Brita Hagi Hasan är "borgmästare" i östra Aleppo.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article24105628.ab

Trots att det handlar om "ordföranden" för områdets rebellråd, vilket Reuters återger mer korrekt.

http://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-idUSKCN0ZS211

Sputniknews avslöjar hela bluffen:

https://sputniknews.com/politics/201612081048321623-rebellious-mayor-aleppo/

Killen har alltså inte mer legitimitet än Kejsaren av Portugallien och har inte ens befunnit sig i Aleppo, utan i Turkiet!! Med sådana där små sliringar försöker MSM skänka mer legitimitet till terroristerna bland alla snyfthistorier samtidigt som man förtiger deras illdåd.
Senast redigerad av scrollock 2016-12-16 kl. 00:37.
Citera
2016-12-16, 00:16
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tycker mig dock märka en viss tillnyktring inom svenska media. Igår citerade de Robert Fisk på Studio Ett, och idag var rapporteringen om Aleppo mer nyanserad än tidigare.

Intressant ! Det trodde jag aldrig skulle kunna komma på tal i dagens menings/menlösa mediaflöde .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in