2016-12-15, 21:50
  #8881
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tror definitivt att Jennifer hade fått det bättre med David, han var äkta bakom sin blyghet, det finns ju inte mycket äkte i Charlie.

Äkta? Vad var det med honom som var så "äkta"? Att hans mentala känslomässiga ålder gör han blixtförälskad i första tjej som visar honom uppmärksamhet? Han var ju så fruktansvärt tråkig. Jennifer hade förmodligen blivit lika deprimerad som David om hon varit i ett förhållande med honom. Han framstod ju som nästintill mentalt efterbliven.

Hade nog inte blivit många skratt i det där förhållandet. Jennifer hade sagt något roligt och David på sin höjt lett lite smått. David sög livslusten ur mig, och då såg jag bara "karln" via TV-rutan. Att leva i ett förhållande med honom måste vara fruktansvärt.
Citera
2016-12-15, 21:51
  #8882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Fast hans eld är nog så fruktansvärt tråkig att man kräks. Hur kan man bara få för sig att säga att det "bästa" man någonsin gjort är att skicka ett brev till någon man träffat i ett par dagar bara? Vilken mental nivå har man då? En 15-årings?

Hur många vuxna kvinnor vill dejta en man med en mental ålder som en 15-åring?

Alla kan vara blyga, men David var inte bara blyg, han var extremt udda.

Vad är det som är så udda med David? Tycker att han till skillnad från Charlie verkade seriöst intresserad och det kändes som han var där av rätt anledning.
Citera
2016-12-15, 21:52
  #8883
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Fast hans eld är nog så fruktansvärt tråkig att man kräks. Hur kan man bara få för sig att säga att det "bästa" man någonsin gjort är att skicka ett brev till någon man träffat i ett par dagar bara? Vilken mental nivå har man då? En 15-årings?

Hur många vuxna kvinnor vill dejta en man med en mental ålder som en 15-åring?

Alla kan vara blyga, men David var inte bara blyg, han var extremt udda.

Möjligtvis, men förminska honom inte! Kom ihåg att detta är tv, och att han enbart framställs så som producenterna vill att han skall framstå.

Han verkar ha ett gott hjärta, men är smärtsamt blyg. Vad skall han göra? Han söker sig till programmet och kommer med.

Sen då?, skulle känslorna bara försvinna då? Nej, men man kan lätt se att det finns någon där bakom, tina upp isen bara. Den som kommer ut därifrån lär vara en rätt fn person med tanke på vad det krävdes för att bli nedfrust till att börja med.
Citera
2016-12-15, 21:54
  #8884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Äkta? Vad var det med honom som var så "äkta"? Att hans mentala känslomässiga ålder gör han blixtförälskad i första tjej som visar honom uppmärksamhet? Han var ju så fruktansvärt tråkig. Jennifer hade förmodligen blivit lika deprimerad som David om hon varit i ett förhållande med honom. Han framstod ju som nästintill mentalt efterbliven.

Hade nog inte blivit många skratt i det där förhållandet. Jennifer hade sagt något roligt och David på sin höjt lett lite smått. David sög livslusten ur mig, och då såg jag bara "karln" via TV-rutan. Att leva i ett förhållande med honom måste vara fruktansvärt.


Tycker verkligen inte David framstår som mentalt efterbliven, han hade sin mur p.g.a. saker han varit med om innan och det är nog många som har det så. Han hade säkerligen öppnat upp sig och visat andra sidor när kameran väl slocknade men den tiden kunde han ju inte få av Jennifer. Men visst, det är ju bättre att bli lämnad av en player som Charlie.......
Citera
2016-12-15, 21:55
  #8885
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Hela konceptet bygger på att brevskrivaren flyttar. Om han/hon inte kan tänka sig att flytta ska de inte skriva.

Om nu ändå någon gör det då har de gått in i programmet med en lögn och det blir naturligtvis väldigt svårt för en bonde att acceptera. Det går inte att starta en relation med en lögn. Därav blir det orimligt att ens överväga att bonden flyttar.

Eller så går brevskrivaren (som de allra flesta faktiskt gör) in med inställningen att de är intresserade av bonden (inte hans liv) och sen "får se hur det blir". Om bonden då träffar sin livs kärlek, och det visar sig sen att brevskrivaren (kan vara pga omständigheter som kommit under programmets gång) inte kan flytta till gården, då bör alternativet att bonden ska flytta åtminstone komma på tal. Jag kommer alltid anse att om man inte ens är villig att ändra sin situation när man dejtar, då dejtar man på fruktansvärt egoistiska villkor. Oavsett format. Oavsett koncept.

Finns dessutom inga koncept inom kärlek.
Citera
2016-12-15, 21:55
  #8886
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Äkta? Vad var det med honom som var så "äkta"? Att hans mentala känslomässiga ålder gör han blixtförälskad i första tjej som visar honom uppmärksamhet? Han var ju så fruktansvärt tråkig. Jennifer hade förmodligen blivit lika deprimerad som David om hon varit i ett förhållande med honom. Han framstod ju som nästintill mentalt efterbliven.

Hade nog inte blivit många skratt i det där förhållandet. Jennifer hade sagt något roligt och David på sin höjt lett lite smått. David
sög livslusten ur mig, och då såg jag bara "karln" via TV-rutan. Att leva i ett förhållande med honom måste vara fruktansvärt.

Det låter som du känner David och vet precis hur han är. Förstår inte varför du kallar honom för mentalt efterbliven. På vilket sätt skulle det vara fruktansvärt att vara tillsammans med honom?
Citera
2016-12-15, 21:57
  #8887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vad är det som är så udda med David? Tycker att han till skillnad från Charlie verkade seriöst intresserad och det kändes som han var där av rätt anledning.


Han var seriöst intresserad av Jennifer och hon sa själv att han var den av killarna som hade passat bäst in på gården. Tror hennes liv hade blivit annorlunda om hon valt honom istället för Charlie vars enda motiv var att synas en stund.
Citera
2016-12-15, 22:00
  #8888
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tycker verkligen inte David framstår som mentalt efterbliven, han hade sin mur p.g.a. saker han varit med om innan och det är nog många som har det så. Han hade säkerligen öppnat upp sig och visat andra sidor när kameran väl slocknade men den tiden kunde han ju inte få av Jennifer. Men visst, det är ju bättre att bli lämnad av en player som Charlie.......

Hellre bli lämnad av en player som Charlie än gå in i ett deprimerande förhållande med en mentalt efterbliven 15-åring i vuxen kropp.

Klarar man inte av att bli dumpad, och då bygger upp en så stor mur, då är man mentalt efterbliven. Alla blir dumpade/upplever olycklig kärlek någon gång i sina liv. Men alla går vidare. Livet fortsätter. Men alla bygger definitivt inte upp sådana extrema murar. Gör man det, då har man inte en fullt utvecklad, vuxen och normal mental styrka.
Citera
2016-12-15, 22:01
  #8889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja och det är nog väldigt svårt att ha koll på läget hela tiden som hon vill ha det. Och tror inte det sättet heller gillas av Charlie. Charlie var riktigt uttråkad och hade en spydig ton mot Jennifer på resan tyckte jag. Jo av dem hon hade var väl han mest "normal" i hennes ögon...Brandon var ju ett kapitel för sig, André kriminell, de andra på slottet minns jag inte ens. David hade varit rätt kort tror jag, men Jennifer kunde ju tydligen inte ge honom tid att visa det.

Vad var det för resa Charlie skulle iväg på? Han verkar i allfall vara tillbaka på gården. Undrar varför Jennifer haft sån otur? Hon verkar inte ha haft det lätt med tidigare relationer heller.
Citera
2016-12-15, 22:02
  #8890
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Eller så går brevskrivaren (som de allra flesta faktiskt gör) in med inställningen att de är intresserade av bonden (inte hans liv) och sen "får se hur det blir". Om bonden då träffar sin livs kärlek, och det visar sig sen att brevskrivaren (kan vara pga omständigheter som kommit under programmets gång) inte kan flytta till gården, då bör alternativet att bonden ska flytta åtminstone komma på tal. Jag kommer alltid anse att om man inte ens är villig att ändra sin situation när man dejtar, då dejtar man på fruktansvärt egoistiska villkor. Oavsett format. Oavsett koncept.

Finns dessutom inga koncept inom kärlek.


Brevskrivaren kan ha sitt eget liv, sin egen karriär, men ska baske mig flytta till gården tycker jag. Jaha så man behöver inte vara intresserad av sin partners liv?? Är man intresserad av personen så brukar man även visa intresse för personens liv....tror säkerligen bonden visar intresse både för brevskrivaren och dennes liv.
Citera
2016-12-15, 22:03
  #8891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Eller så går brevskrivaren (som de allra flesta faktiskt gör) in med inställningen att de är intresserade av bonden (inte hans liv) och sen "får se hur det blir". Om bonden då träffar sin livs kärlek, och det visar sig sen att brevskrivaren (kan vara pga omständigheter som kommit under programmets gång) inte kan flytta till gården, då bör alternativet att bonden ska flytta åtminstone komma på tal. Jag kommer alltid anse att om man inte ens är villig att ändra sin situation när man dejtar, då dejtar man på fruktansvärt egoistiska villkor. Oavsett format. Oavsett koncept.

Finns dessutom inga koncept inom kärlek.

Brevskrivaren kan alltid flytta om det nu är till en riktig bonde. För en riktig bonde kan livnära en familj. Om nu inte brevskrivaren vill flytta så är det ett kvitto på att brevskrivaren inte har känslorna på rätta stället och då gör bonden klokast i att bryta kontakten.
Citera
2016-12-15, 22:04
  #8892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Hellre bli lämnad av en player som Charlie än gå in i ett deprimerande förhållande med en mentalt efterbliven 15-åring i vuxen kropp.

Klarar man inte av att bli dumpad, och då bygger upp en så stor mur, då är man mentalt efterbliven. Alla blir dumpade/upplever olycklig kärlek någon gång i sina liv. Men alla går vidare. Livet fortsätter. Men alla bygger definitivt inte upp sådana extrema murar. Gör man det, då har man inte en fullt utvecklad, vuxen och normal mental styrka.


Alla hanterar ju såna saker olika....detta var Davids sätt att hantera det och har mött flera som gör det utan att för den skull vara mentalt efterblivna. Tycker han var mycket mer man än pajasen Charlie som går från den ena dokusåpan till den andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in