2016-12-15, 21:37
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Nej, men som sagt, inför kameran framstår Jennifer som lite "uptight" precis som du säger. Men när hon väl visar känslor så ser man hur varm och fin hon egentligen är.

Charlie var fel val, det håller jag med om, men samtidigt var David för blyg för att våga nå fram, han hade kunnat göra det, men han är för låst.

David är dock väldigt fin, och jag hoppas han finner någon, för det förtjänar verkligen sådana som han.

David är ju tråkigheten själv. Mer deprimerande människa får man leta efter...

Om man är 34 år men det "bästa man gjort" i hela sitt liv är att ha skrivit ett brev till en person man träffat i någon vecka. Vad är man då för en typ av människa? Antingen ljög han (vilket jag hoppas) och trodde att en sån kommentar skulle vara romantisk, vilket den inte är, snarare helt tvärtom, eller så talade han sanning och det var sant. Vilket bara är sjukt deprimerande och skrämmande.

Är som att en dementor från Harry Potter sugit ut "livslusten" ur David.

Men det finns väl någon för alla, så David lär väl hitta någon som står ut med den deprimerande aura som omgärdar honom.
Citera
2016-12-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Man kan väl älska sitt yrke och även älska sin partner, du verkar inte ha mycket koll på saker och ting ...man kan älska / vara kär/ dejta utan att för den skull vilja lämna sin gård, så det så

Och som en liten upplysning till dig....man kan nog inte dejta ett yrke.....

Verkligen dålig koll 😁Precis som att man inte vill ha kärlek bara för att man bor på en gård och inte är beredd att ge upp det livet. Man får se till att träffa någon som också vill leva och bo på det sättet.
Citera
2016-12-15, 21:40
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Man kan väl älska sitt yrke och även älska sin partner, du verkar inte ha mycket koll på saker och ting ...man kan älska / vara kär/ dejta utan att för den skull vilja lämna sin gård, så det så

Och som en liten upplysning till dig....man kan nog inte dejta ett yrke.....

Självklart kan man det! Men då var man nog inte så kär i alla fall, om omständigheterna är att brevskrivaren verkligen inte kan flytta till gården.

Återigen. Jag säger inte att bönderna ska flytta, men däremot borde det vara något som tas upp i diskussion, om det skulle vara så att en bonde och en brevskrivare blivit väldigt kära i varandra. Och inte bara möjligheterna att brevskrivaren ska flytta.
Citera
2016-12-15, 21:40
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
David är ju tråkigheten själv. Mer deprimerande människa får man leta efter...

Om man är 34 år men det "bästa man gjort" i hela sitt liv är att ha skrivit ett brev till en person man träffat i någon vecka. Vad är man då för en typ av människa? Antingen ljög han (vilket jag hoppas) och trodde att en sån kommentar skulle vara romantisk, vilket den inte är, snarare helt tvärtom, eller så talade han sanning och det var sant. Vilket bara är sjukt deprimerande och skrämmande.

Är som att en dementor från Harry Potter sugit ut "livslusten" ur David.

Men det finns väl någon för alla, så David lär väl hitta någon som står ut med den deprimerande aura som omgärdar honom.

Håller inte med dig.

Om Jennifer tagit med David på resan och sedan bakom kamerorna så hade han vaknat. Det finns en glöd i alla människor, men ibland syns inte den elden så tydligt. Jag har själv varit ännu mer blyg än honom, så jag vet.
Citera
2016-12-15, 21:41
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Verkligen dålig koll 😁Precis som att man inte vill ha kärlek bara för att man bor på en gård och inte är beredd att ge upp det livet. Man får se till att träffa någon som också vill leva och bo på det sättet.

Japp, det får man. Men man begränsar sitt kärleksval och går in i dejtandet med villkor som är ganska så egoistiska. "Jag ska inte ändra mig, bara den jag träffar ska det". Det kan funka. Det kan bli alldeles klockrent. Men jag tycker det är fel inställning att ha, när man letar efter kärlek. Så, nu släpper vi diskussionen
Citera
2016-12-15, 21:45
Medlem
Citat:
Håller inte med dig.

Om Jennifer tagit med David på resan och sedan bakom kamerorna så hade han vaknat. Det finns en glöd i alla människor, men ibland syns inte den elden så tydligt. Jag har själv varit ännu mer blyg än honom, så jag vet.

Tror definitivt att Jennifer hade fått det bättre med David, han var äkta bakom sin blyghet, det finns ju inte mycket äkte i Charlie.
Citera
2016-12-15, 21:46
Medlem
Citat:
Ja snälla släpp det där. Du märker ju att det inte leder någon vart att diskutera det där. Jag bor själv på en gård och för mig var det sjäkvklart att det var jag som skulle flytta. Det är ju en förutsättning att man bor på landet om man ska vara bonde.

Precis så är det
Citera
2016-12-15, 21:46
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Håller inte med dig.

Fast hans eld är nog så fruktansvärt tråkig att man kräks. Hur kan man bara få för sig att säga att det "bästa" man någonsin gjort är att skicka ett brev till någon man träffat i ett par dagar bara? Vilken mental nivå har man då? En 15-årings?

Hur många vuxna kvinnor vill dejta en man med en mental ålder som en 15-åring?

Alla kan vara blyga, men David var inte bara blyg, han var extremt udda.
Citera
2016-12-15, 21:47
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Tror definitivt att Jennifer hade fått det bättre med David, han var äkta bakom sin blyghet, det finns ju inte mycket äkte i Charlie.

Precis, men det är bara Jennifer och David's sorg. De två får lida för den sorg som Charlie åsamkat. Det är så lätt att förleda någon med sin ungdom och pådyvlade vishet. Då kommer man långt.
Citera
2016-12-15, 21:48
Medlem
Citat:
Håller inte med dig.

Förstår inte varför en person som är blyg skulle vara tråkig. Om David träffar någon som accepterar honom som han är så tror jag kommer att våga öppna upp och ta mer plats. Det kan ta tid innan man känner sig bekväm med en ny situation och det blir inte bättre om man hela tiden påpekar att personen är så blyg.
Citera
2016-12-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Självklart kan man det! Men då var man nog inte så kär i alla fall, om omständigheterna är att brevskrivaren verkligen inte kan flytta till gården.

Återigen. Jag säger inte att bönderna ska flytta, men däremot borde det vara något som tas upp i diskussion, om det skulle vara så att en bonde och en brevskrivare blivit väldigt kära i varandra. Och inte bara möjligheterna att brevskrivaren ska flytta.

Hela konceptet bygger på att brevskrivaren flyttar. Om han/hon inte kan tänka sig att flytta ska de inte skriva.

Om nu ändå någon gör det då har de gått in i programmet med en lögn och det blir naturligtvis väldigt svårt för en bonde att acceptera. Det går inte att starta en relation med en lögn. Därav blir det orimligt att ens överväga att bonden flyttar.
Citera
2016-12-15, 21:50
Medlem
Citat:
Jennifer säger ju själv att hon alltid vill ha koll på läget. Charlie såg mest uttråkad ut och han vet antagligen precis hur han ska bete sig för att det ska verka som att han är seriös. Känns som det mest var lite udda personer som sökte till Jennifer och av dem var nog Charlie den som skiljde sig från mängden.

Ja och det är nog väldigt svårt att ha koll på läget hela tiden som hon vill ha det. Och tror inte det sättet heller gillas av Charlie. Charlie var riktigt uttråkad och hade en spydig ton mot Jennifer på resan tyckte jag. Jo av dem hon hade var väl han mest "normal" i hennes ögon...Brandon var ju ett kapitel för sig, André kriminell, de andra på slottet minns jag inte ens. David hade varit rätt kort tror jag, men Jennifer kunde ju tydligen inte ge honom tid att visa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in