Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Så ja han hade fri tillgång till huset på natten, det är ju därför han använder resorna dit som ett led i "sökandet" efter Eva, ingen kan ju kontrollera det eftersom han inte behövde knacka på. Telefonsamtalen dit är samma sak, föräldrarna kunde normalt inte höra telefonen när de sov, P behöver bara förklara att de troligen sov när han ringde. Otroligt listigt.
Här faller en hel del av det jag tyckte pekade mot att Mr.P är skyldig. Det jag tyckte var skumt var just det här med att Mr.P skulle ha åkt tre gånger upp till huset utan att ens knacka på och kolla om Eva var hemma. Om det nu var så att han hade fri tillgång till huset på natten så är väl den enkla förklaringen att han gick in och konstaterade att hon inte var hemma, och så for han en sväng igen och letade osv. osv.
Samma med telefonsamtalen. Här tänkte jag att Mr.P ljög om att han hade ringt, eftersom föräldrarna skulle ha vaknat av ringsignalen. Om det nu var så att föräldrarna normalt inte kunde höra telefonen när de sov så faller det här också.
Sedan det här med att han var orolig och for runt och letade efter Eva, det har jag hela tiden tänkt mig att det var för att han var orolig för henne. Och det är väl också vad han själv har uppgett. Ett annat alternativ är ju att han trodde att hon var med en kille, och att det i själva verket var därför han nojade (kanske lite pinsamt för honom att medge). Det finns ju också uppgifter om att han var väldigt svartsjuk.
Men hunden då? Bara den som kände Laban kunde ju komma tillräckligt nära för att avliva honom med ett stick i nacken. Tja, skulle det nu komma fram uppgifter om att hunden hade en del revben insparkade, då skulle jag faktiskt inte bli förvånad.
Jag håller med habet här. Visst tyder mycket av det som har kommit fram här i tråden på att Mr.P kan vara skyldig, men något som är ännu mer uppenbart är att vi behöver vara mer självkritiska här.