2016-12-15, 19:46
Medlem
Jan.Bruns avatar
Big papa sees you

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/...s_1561952c.jpg
Citera
2016-12-15, 21:25
Psykiatrin FÖRBLINDAR!!

Citat:
Ursprungligen postat av Jan.Brun
Big papa sees you

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/...s_1561952c.jpg

Uppspärrade ögon: Emma Jangestig, Amanda Lind, Carolina Gynning, prinsessan Madeleine,
inga mig då veterligen "Psykopater"?
Men då detta, och hos samtliga dessa, "uppspärrade ögon". Dessa ser snarast ut som fanatiker.
Men då fanatism inom vilket område?
Se nedan.

Eller dessa samtliga, eftersom då de är kvinnor, gå på Psykofarmaka och därför uppspärrade ögon?
Även hon Anna Odell psykiskt ansedd sjuk OCH med uppspärrade ögon.
Offer för Psykiatrin alla och samtliga dessa, eller?
Det GÅR helt enkelt INTE att se på ögonen/ i blicken huruvida ngn är Psykopat eller ej.
Däremot går det att se var Psykiatrin fått in sin fot och detta också.
I och bland övriga och detta OCKSÅ går det att se skillnad på ord och handling.
Det gäller således alltid att ha blick för psykopati och ha blick för psykopatiska drag.
Citera
2016-12-16, 03:58
Medlem
ThisExiles avatar
Det krävs kanske mer än bara ögonkontakt men jag kan se och känna av andra människor och det har mer eller mindre lett till trubbel då jag är deras hot/motpol.
Jag känner den där tomheten i glimten, det saknas något, tål inte deras blickar och jag blir lika äcklad varje gång. Speciellt när jag får ögonkontakt, "man bara ser att det saknas en själ".
Dom undviker ögonkontakt med mig för dom ser nåt i mina ögon dom inte känner igen.
Ju mörkare ögonfärg desto svårare tycker jag det är att se men blåögda människor lyser igen som kristaller, min chef, Fritzl, ts första svar på sin lärare.
Reinfeldt har en viss blick och grejen med såna människor är att dom inte känner skam eller ånger, mänskligheten saknas och dom måste manipulera sin omgivning, han som är klarvaken o tittar på honom fokuserat utan att bli distraherad så är det jävligt enkelt att identifiera en psykopat och människor som inte är det borde träna mer på det. Kolla Sveriges regering, helt groteskt!
Citera
2016-12-16, 21:52
Medlem
Jan.Bruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Uppspärrade ögon: Emma Jangestig, Amanda Lind, Carolina Gynning, prinsessan Madeleine,
inga mig då veterligen "Psykopater"?
Men då detta, och hos samtliga dessa, "uppspärrade ögon". Dessa ser snarast ut som fanatiker.
Men då fanatism inom vilket område?
Se nedan.

Eller dessa samtliga, eftersom då de är kvinnor, gå på Psykofarmaka och därför uppspärrade ögon?
Även hon Anna Odell psykiskt ansedd sjuk OCH med uppspärrade ögon.
Offer för Psykiatrin alla och samtliga dessa, eller?
Det GÅR helt enkelt INTE att se på ögonen/ i blicken huruvida ngn är Psykopat eller ej.
Däremot går det att se var Psykiatrin fått in sin fot och detta också.
I och bland övriga och detta OCKSÅ går det att se skillnad på ord och handling.
Det gäller således alltid att ha blick för psykopati och ha blick för psykopatiska drag.

Ja, just det. Ok.. Anna Odell. Naturligtvis. Tack för tipset.

http://www.mexicoescultura.com/galer...ll_730x669.jpg

Klart hon är galen. Skulle passa lite med Anders Fogh.
Citera
2017-01-06, 22:58
Bannlyst
https://www.google.se/search?q=ian+l...IzvcG1qB01M%3A

Man behöver inte vara...

Men om man vill hör vad experterna däger kan manlyssna på sven levanders åsikt i frågan
Citera
2017-02-20, 16:04
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Okej omgivning alltså, om vi spinner vidare så kan du ju ge mig en rimlig förklaring. Psykopati är när den högre främre delen av frontalloben är inaktiv, delvis avskärmad, icke-fungerande. Detta påverkar en persons psyke, men hjärnan är så pass intelligent att den fungerar utan problem oavsett om någon del är inaktiv.

Detta är gener, det går inte att bli "friskt", den traditionella delen av empati finns inte där, men det påverkar inte intelligensen någonting. Alltså kan en person skapa artificiella känslor (simpelt förklarat, det är mer komplex än så) den så kallade moralen, det är möjligt att få personen känna något som liknar vad normala har allt på grund av studerat beteende, även om det är konstgjort. Detta är psykopati. Du blir inte botad, du är inte sjuk, du är speciell.

Sen tar vi din version och hobbypsykologens version.

En person föds fullt fungerande, en traumatisk omgivning och horribel uppväxt skapar en vilsen individ, hatet blir normalitet, i en sådan miljö så lär sig barnet ingenting om rätt och fel, utan tar för givet att alla är som den. Han blir en "psykopat" i era ögon även om han är helt friskt förutom hans psyke som blivit präglad av sin uppväxt, fostrad delvis. Han anammar psykopatiska drag helt enkelt.

Då bör han rimligen gå att bota i i fallet att han kan känna känslor, ÄKTA riktiga känslor som är bortglömda. Men på grund av sin uppväxt så bryr han sig inte lika mycket om empati även om den delen är patent-liggande där. Vilket skapar en självisk och hatisk människa = Antisocial, men dem är förmögna att känna känslor, ÄKTA känslor.
Kan väl kort o gott säga att jag ligger i gränslandet gällande ett helt gäng diagnoser o störningar, bla. narc och kanske även psykopati och det här inlägget stämmer helt och hållet överens med min bild fast....

Generna har också en inverkan, men man kan ju ist se det som att föräldern inte skickar vidare "sjukdomsgener", för vad är egentligen sjukdomen vi talar om?

Sjukdomen eller tillståndet är ju de facto att samhället har skapat en viss personlighetstyp, en oönskad sådan och om föräldern redan bar på ngn sjukdomsgen så har ju den genen antingen kommit till antingen genom den onaturliga civilisationen eller funnits där sedan vi var.....homo habilis eller någonting.

Däremot så är jag nog just nu främst schizoid om någonting, hade själv en gravt narcissistisk vårdnadshavare.

Däremot de här....utbrotten det talas om, då man är ostoppbar och mer eller mindre kan göra vad som helst, de finns inom mig och det känns som att min tidigare långa stubin skyddad av mitt falska ego har bytts ut emot en kort en iom att jag började öppna mig för min omgivning.
Senast redigerad av AnalJesus 2017-02-20 kl. 16:07.
Citera
2017-02-20, 18:31
Medlem
AnalJesuss avatar
.
Senast redigerad av AnalJesus 2017-02-20 kl. 18:34.
Citera
2017-02-20, 19:32
Medlem
Blicken är väl mer autism-blick? Däremot finns det högre risk för folk med autism/aspergers att beté sig antisocial, fast dom kanske inte blir framgångsrika seriemördare.
Citera
2017-02-20, 20:09
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Blicken är väl mer autism-blick? Däremot finns det högre risk för folk med autism/aspergers att beté sig antisocial, fast dom kanske inte blir framgångsrika seriemördare.
Säkert.

Jo de/vi blir nog med allra största säkerhet det.

Säger sig självt, personen utan empatistörning blir en sämre seriemördare.
Citera
2017-02-20, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalJesus
Säkert.

Jo de/vi blir nog med allra största säkerhet det.

Säger sig självt, personen utan empatistörning blir en sämre seriemördare.

Folk med autism har en empatistörning, då dom kan brista ut och mörda/skada. Fast dessa människor är inte bra på att planera mord, och dom kanske inte är hatiska hela tiden. Oftast är dom vilsna i sina egna liv. Ifall dom råkar mörda någon så är det pga känslor i stunden och inte psykopati.

Nu säger jag inte att någon med autism inte kan bli seriemördare, fast dom skulle vara jätte dåliga sådan. Inte pga känslor, men pga att dom skulle suga på all planering etc.
Citera
2017-02-20, 20:28
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Folk med autism har en empatistörning, då dom kan brista ut och mörda/skada. Fast dessa människor är inte bra på att planera mord, och dom kanske inte är hatiska hela tiden. Oftast är dom vilsna i sina egna liv. Ifall dom råkar mörda någon så är det pga känslor i stunden och inte psykopati.

Nu säger jag inte att någon med autism inte kan bli seriemördare, fast dom skulle vara jätte dåliga sådan. Inte pga känslor, men pga att dom skulle suga på all planering etc.
True, aja jag har då ändå nada intresse av att diskutera vem som skulle bli den bästa seriemördaren....rätt sjuk sak att diskutera i denna tråd tbh.

Men vill tillägga att inget är spikat i sten, ingen diagnos är den andra helt lik, diagnoserna överlappar varann väldigt ofta.
Citera
2017-02-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalJesus
True, aja jag har då ändå nada intresse av att diskutera vem som skulle bli den bästa seriemördaren....rätt sjuk sak att diskutera i denna tråd tbh.

Men vill tillägga att inget är spikat i sten, ingen diagnos är den andra helt lik, diagnoserna överlappar varann väldigt ofta.

Jag försöker bara säga att blicken är väl en autism grej? Själv har jag en sådan blick och har autism. Undrar om ni andra med autism har liknande problem. Kan bero på att vi har svårare att titta andra i ögonen, och för att fokusera på det och tvinga vårda ögon att titta i deras, kan vi se konstiga ut.

Men som du sa, så är vi alla olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in