2016-12-15, 19:46
Medlem
Jan.Bruns avatar
Big papa sees you

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/...s_1561952c.jpg
Citera
2016-12-15, 21:25
Psykiatrin FRBLINDAR!!

Citat:
Ursprungligen postat av Jan.Brun
Big papa sees you

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/...s_1561952c.jpg

Uppsprrade gon: Emma Jangestig, Amanda Lind, Carolina Gynning, prinsessan Madeleine,
inga mig d veterligen "Psykopater"?
Men d detta, och hos samtliga dessa, "uppsprrade gon". Dessa ser snarast ut som fanatiker.
Men d fanatism inom vilket omrde?
Se nedan.

Eller dessa samtliga, eftersom d de r kvinnor, g p Psykofarmaka och drfr uppsprrade gon?
ven hon Anna Odell psykiskt ansedd sjuk OCH med uppsprrade gon.
Offer fr Psykiatrin alla och samtliga dessa, eller?
Det GR helt enkelt INTE att se p gonen/ i blicken huruvida ngn r Psykopat eller ej.
Dremot gr det att se var Psykiatrin ftt in sin fot och detta ocks.
I och bland vriga och detta OCKS gr det att se skillnad p ord och handling.
Det gller sledes alltid att ha blick fr psykopati och ha blick fr psykopatiska drag.
Citera
2016-12-16, 03:58
Medlem
ThisExiles avatar
Det krvs kanske mer n bara gonkontakt men jag kan se och knna av andra mnniskor och det har mer eller mindre lett till trubbel d jag r deras hot/motpol.
Jag knner den dr tomheten i glimten, det saknas ngot, tl inte deras blickar och jag blir lika cklad varje gng. Speciellt nr jag fr gonkontakt, "man bara ser att det saknas en sjl".
Dom undviker gonkontakt med mig fr dom ser nt i mina gon dom inte knner igen.
Ju mrkare gonfrg desto svrare tycker jag det r att se men blgda mnniskor lyser igen som kristaller, min chef, Fritzl, ts frsta svar p sin lrare.
Reinfeldt har en viss blick och grejen med sna mnniskor r att dom inte knner skam eller nger, mnskligheten saknas och dom mste manipulera sin omgivning, han som r klarvaken o tittar p honom fokuserat utan att bli distraherad s r det jvligt enkelt att identifiera en psykopat och mnniskor som inte r det borde trna mer p det. Kolla Sveriges regering, helt groteskt!
Citera
2016-12-16, 21:52
Medlem
Jan.Bruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Uppsprrade gon: Emma Jangestig, Amanda Lind, Carolina Gynning, prinsessan Madeleine,
inga mig d veterligen "Psykopater"?
Men d detta, och hos samtliga dessa, "uppsprrade gon". Dessa ser snarast ut som fanatiker.
Men d fanatism inom vilket omrde?
Se nedan.

Eller dessa samtliga, eftersom d de r kvinnor, g p Psykofarmaka och drfr uppsprrade gon?
ven hon Anna Odell psykiskt ansedd sjuk OCH med uppsprrade gon.
Offer fr Psykiatrin alla och samtliga dessa, eller?
Det GR helt enkelt INTE att se p gonen/ i blicken huruvida ngn r Psykopat eller ej.
Dremot gr det att se var Psykiatrin ftt in sin fot och detta ocks.
I och bland vriga och detta OCKS gr det att se skillnad p ord och handling.
Det gller sledes alltid att ha blick fr psykopati och ha blick fr psykopatiska drag.

Ja, just det. Ok.. Anna Odell. Naturligtvis. Tack fr tipset.

http://www.mexicoescultura.com/galer...ll_730x669.jpg

Klart hon r galen. Skulle passa lite med Anders Fogh.
Citera
2017-01-06, 22:58
Bannlyst
https://www.google.se/search?q=ian+l...IzvcG1qB01M%3A

Man behver inte vara...

Men om man vill hr vad experterna dger kan manlyssna p sven levanders sikt i frgan
Citera
2017-02-20, 16:04
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Okej omgivning allts, om vi spinner vidare s kan du ju ge mig en rimlig frklaring. Psykopati r nr den hgre frmre delen av frontalloben r inaktiv, delvis avskrmad, icke-fungerande. Detta pverkar en persons psyke, men hjrnan r s pass intelligent att den fungerar utan problem oavsett om ngon del r inaktiv.

Detta r gener, det gr inte att bli "friskt", den traditionella delen av empati finns inte dr, men det pverkar inte intelligensen ngonting. Allts kan en person skapa artificiella knslor (simpelt frklarat, det r mer komplex n s) den s kallade moralen, det r mjligt att f personen knna ngot som liknar vad normala har allt p grund av studerat beteende, ven om det r konstgjort. Detta r psykopati. Du blir inte botad, du r inte sjuk, du r speciell.

Sen tar vi din version och hobbypsykologens version.

En person fds fullt fungerande, en traumatisk omgivning och horribel uppvxt skapar en vilsen individ, hatet blir normalitet, i en sdan milj s lr sig barnet ingenting om rtt och fel, utan tar fr givet att alla r som den. Han blir en "psykopat" i era gon ven om han r helt friskt frutom hans psyke som blivit prglad av sin uppvxt, fostrad delvis. Han anammar psykopatiska drag helt enkelt.

D br han rimligen g att bota i i fallet att han kan knna knslor, KTA riktiga knslor som r bortglmda. Men p grund av sin uppvxt s bryr han sig inte lika mycket om empati ven om den delen r patent-liggande dr. Vilket skapar en sjlvisk och hatisk mnniska = Antisocial, men dem r frmgna att knna knslor, KTA knslor.
Kan vl kort o gott sga att jag ligger i grnslandet gllande ett helt gng diagnoser o strningar, bla. narc och kanske ven psykopati och det hr inlgget stmmer helt och hllet verens med min bild fast....

Generna har ocks en inverkan, men man kan ju ist se det som att frldern inte skickar vidare "sjukdomsgener", fr vad r egentligen sjukdomen vi talar om?

Sjukdomen eller tillstndet r ju de facto att samhllet har skapat en viss personlighetstyp, en onskad sdan och om frldern redan bar p ngn sjukdomsgen s har ju den genen antingen kommit till antingen genom den onaturliga civilisationen eller funnits dr sedan vi var.....homo habilis eller ngonting.

Dremot s r jag nog just nu frmst schizoid om ngonting, hade sjlv en gravt narcissistisk vrdnadshavare.

Dremot de hr....utbrotten det talas om, d man r ostoppbar och mer eller mindre kan gra vad som helst, de finns inom mig och det knns som att min tidigare lnga stubin skyddad av mitt falska ego har bytts ut emot en kort en iom att jag brjade ppna mig fr min omgivning.
Senast redigerad av AnalJesus 2017-02-20 kl. 16:07.
Citera
2017-02-20, 18:31
Medlem
AnalJesuss avatar
.
Senast redigerad av AnalJesus 2017-02-20 kl. 18:34.
Citera
2017-02-20, 19:32
Medlem
Blicken r vl mer autism-blick? Dremot finns det hgre risk fr folk med autism/aspergers att bet sig antisocial, fast dom kanske inte blir framgngsrika seriemrdare.
Citera
2017-02-20, 20:09
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Blicken r vl mer autism-blick? Dremot finns det hgre risk fr folk med autism/aspergers att bet sig antisocial, fast dom kanske inte blir framgngsrika seriemrdare.
Skert.

Jo de/vi blir nog med allra strsta skerhet det.

Sger sig sjlvt, personen utan empatistrning blir en smre seriemrdare.
Citera
2017-02-20, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalJesus
Skert.

Jo de/vi blir nog med allra strsta skerhet det.

Sger sig sjlvt, personen utan empatistrning blir en smre seriemrdare.

Folk med autism har en empatistrning, d dom kan brista ut och mrda/skada. Fast dessa mnniskor r inte bra p att planera mord, och dom kanske inte r hatiska hela tiden. Oftast r dom vilsna i sina egna liv. Ifall dom rkar mrda ngon s r det pga knslor i stunden och inte psykopati.

Nu sger jag inte att ngon med autism inte kan bli seriemrdare, fast dom skulle vara jtte dliga sdan. Inte pga knslor, men pga att dom skulle suga p all planering etc.
Citera
2017-02-20, 20:28
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Folk med autism har en empatistrning, d dom kan brista ut och mrda/skada. Fast dessa mnniskor r inte bra p att planera mord, och dom kanske inte r hatiska hela tiden. Oftast r dom vilsna i sina egna liv. Ifall dom rkar mrda ngon s r det pga knslor i stunden och inte psykopati.

Nu sger jag inte att ngon med autism inte kan bli seriemrdare, fast dom skulle vara jtte dliga sdan. Inte pga knslor, men pga att dom skulle suga p all planering etc.
True, aja jag har d nd nada intresse av att diskutera vem som skulle bli den bsta seriemrdaren....rtt sjuk sak att diskutera i denna trd tbh.

Men vill tillgga att inget r spikat i sten, ingen diagnos r den andra helt lik, diagnoserna verlappar varann vldigt ofta.
Citera
2017-02-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalJesus
True, aja jag har d nd nada intresse av att diskutera vem som skulle bli den bsta seriemrdaren....rtt sjuk sak att diskutera i denna trd tbh.

Men vill tillgga att inget r spikat i sten, ingen diagnos r den andra helt lik, diagnoserna verlappar varann vldigt ofta.

Jag frsker bara sga att blicken r vl en autism grej? Sjlv har jag en sdan blick och har autism. Undrar om ni andra med autism har liknande problem. Kan bero p att vi har svrare att titta andra i gonen, och fr att fokusera p det och tvinga vrda gon att titta i deras, kan vi se konstiga ut.

Men som du sa, s r vi alla olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in