2016-12-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Precis min tanke, Charlie har blåst Jennifer rejält och hon är mer korkad än någon annan kvinna som medverkat i programmet. Instämmer....Charlies minspel var ju..."vad fan har du med det att göra, jag har ingen jävla redovisningsskyldighet till dig....du är redan Passé för min del"

Han ville bara bort. Såg mest besvärad ut.
Citera
2016-12-15, 11:40
Medlem
Citat:
Nej men jag är helt med dig och skulle också tröttna om jag inte hade något gemensamt med min partner. Har haft det så och då gått, nu har jag en partner som jag delar massor med intressen med och allt är bra, så visst är det en viktig del.

Men kanske kan det vara så, dem "nöjer sig" med varandra och det som är för dem anser sig vara i den åldern då man inte orkar "jaga" längre och det gemensamma är middagen och TV-stunden.

Ja verkligen oväntat att Charlie inte dök upp förrän efter 1½ månad.... , är förvånad att han dök upp på hennes gård igen alls....

Exakt hur vet ni att Per och Carola inte har nåt gemensamt?
Citera
2016-12-15, 11:54
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Varningssignalerna när det gäller Pål och Sigrid har ju redan börjat , Pål sa ju att han var väldigt kär i Sigrid och svarade att hon var förtjust i honom...en viss skillnad där...sen säger hon till Linda att hon är "lite förtjust" när det gäller Pål. Är ju en fin omskrivning av, "känner inte alls lika mycket som Pål, men vill inte heller att han ska få kalla fötter och dra". Nej hennes krav är inte rimliga och hon lär få leta länge efter att Pål blivit avpolletterad

Ja hon skulle tagit David, kanske inte lika mycket vackert att titta på men någon som hade äkta avsikter med henne och som hade stannat på gården. Tror hon kommer med någon besviken utläggning med inslag av lite snyftningar, "jag trodde ju verkligen...snyft...men jag dras ju till fel män....hade hoppats...snyft".... , när /om det sker så tycker jag inte synd om henne alls
Är väl inte det enklaste och roligaste om man inte känner att man är intresserad ett dugg, av någon?
Ska man välja någon att bli ihop med bara för att den är bättre för en, det tror jag inte de allra flesta här hade gjort?
Inte jag i alla fall! Att ha intim kontakt med någon man inte känner ett dugg för funkar inte!
Kompis men inte pojkvän.
Varför skulle hon beklaga sig föresten? Det tvivlar jag på, av de killarna som var kvar, valde hon den som hon kände mest för vad är så konstigt med det? Inte säkert att hon var så seriös och träffa någon heller, tyckte hon pratade mycket om att finna förälskelse, än om det skulle hålla eller inte såg hon nyktert på verkade det som?
Senast redigerad av rubin22 2016-12-15 kl. 12:00.
Citera
2016-12-15, 12:00
Medlem
Jennifer verkar ju så kär och lycklig så kanske kan det funka mellan henne och Charlie trots allt Sigrid och Pål verkar trivas väldigt bra tillsammans så vem vet, de kanske är helt rätt för varandra Efter gårdagens avsnitt så ser det ju ljust ut för alla paren men det visar sig ju om det är så perfekt som det framstod i tv.
Citera
2016-12-15, 12:01
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Intressant det där att så många dissar David. Tyckte ändå att han verkade ha potential och kunde värmas upp, dessutom verkade han ju riktigt hjälpsam på gården. Tror bara han blev lite stel med alla kameror i ansiktet och hans problem blev ju att han aldrig riktigt öppnade upp för Jennifer. Dessutom undrar jag om Jennifer verkligen gav David en chans, var mer som om hon försökte och när hon inte fick den responsen som hon förväntat sig på en gång slängde hon sig i Charlies famn fick sin kyss och då var det kört.

Sedan kan man nog inte riktigt lita på Jennifers kärleksomdöme och var lite förvånad att hon valde bort 1 kille på slottet efter första urvalet som ändå verkade ha lite potential. Hon fick ju i första träffen väldigt många udda träffar.

David har potential? Jag ser ingen alls. Hade haft urtråkigt om jag gick ut och tog en öl med den grabben. Tänk dig då Jennifer som skulle haft ett förhållande med honom? Han kändes så deprimerande, livlös och "oskuldsfull". 34 år med en livserfarenhet som en 12-åring kändes han som. "Det bästa han någonsin gjort" var att skicka ett brev till jennifer, vad har man då haft för liv under sina 34 år, om man slänger ur sig nåt sånt? Oerhört deprimerande. Men det finns ju såklart en för alla, och någon flicka kommer givetvis finna något i denna deprimerande människa. Men är övertygad om att majoriteten inte kommer göra det, och då framstår inte Jennifers val som konstigt.

Tycker f.ö att Jennifers samtliga brevskrivare var jävligt udda. Stackars tjej som måste försöka hitta kärleken bland en sådan samling män. Inte konstigt då att valet faller på Charlie (som hon naturligtvis annars aldrig hade valt).
Citera
2016-12-15, 12:09
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sotisnotis
En annan delade med sig av "Aftonbladet plus"-intervjuer med Annelie, Lina, Bertil, Brandon, My och Annette i Facebook-gruppen.

Annelie har pojkvän, han syns på en liten bild tillsammans med henne och dom ska fira jul ihop. Ingen bonde utan brevbärare.

Brandon polisanmält telefonsamtal och mail då han fått massor av otrevligheter.

Lina fått massor av kärleksbrev men inte träffat någon av skrivarna.

My nöjd över hur som framställs i programmet.

Annette flyttat närmare barn-och barnbarn.

Bertil påstår sig inte tittat på programmet och att det "mest var en kul grej". Han säger sig ha fortsatt kontakt med Anders, Rickard och Sigrid.

Vad har Brandon gjort som gör att han blir trackasserad? Är det flera eller en individ som står för mail och samtal? Visst var han lite egen i programmet, men jag såg iaf inget som skulle få folk att börja hota och bete sig illa emot honom?

My kan vara nöjd också, hon kändes som en "normal" person, vettig och trevlig liksom.

Vilken Lina? Antar att det är Ilar, men det fanns ju en till.
Citera
2016-12-15, 12:23
Medlem
Antitrinitarians avatar
Jag tror att det har hållit för Erik och Linnea. Däremot tror jag inte att hon är så lugn för det här med Sigrid som de vill ge sken av utåt. Med tanke på att hon grät för allt som inte gick precis som hon ville så har hon säkerligen varit ordentligt sur för det, och nu gör Erik sitt bästa för att tona ner det så mycket han kan för att mildra hennes svartsjuka. Alla hans uttalanden i intervjuer och den där Facebook-gruppen visar bara hur jävla synd han tycker om sig själv just nu. Sitter där med sin offerkofta och tycker inte att nån upplevt något så hemskt innan. Stackars stackars Erik

Kan aldrig tänka mig att Jennifer och Charlie fortfarande är ihop. De passar ju inte ihop ens lite grann. Tror bara han såg detta som sin möjlighet att bli lite känd. Må hända att David inte framstod som världens roligaste i tv, men tror som andra att han skulle mjukat upp sig lite utan kameror. Oavsett hade hon fått ett tryggt och säkert liv med honom, men det räcker ju inte alltid.

Det var rejäl skämskudde igår kväll när Sigrid började prata sex igen. "Vi är vuxna och vet hur detta med blommor och bin funkar och vi har haft en skön natt." Jajaja, världen fattar, du är sexuell, var hur jävla kåt du vill men sluta tjata för fan. Är det verkligen så intressant att höra om? Pål verkar vara lite mer mogen och stabil i sig själv.

Jag hoppas att Per och Carola fortfarande är ihop. Jag litar inte riktigt på henne av nån anledning, men han verkar så go, vore kul för honom att hitta nån.
Citera
2016-12-15, 12:26
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Carola har skrivit i facebook-gruppen (stängd men jag blev godkänd på en gång när jag ansökte) att hon fortfarande har ett barn boende hemma och innan hon flyttar ska ett BRA boende dyka upp för detta. Varför kan inte barnet ta mammas lägenhet?

Sa även att hon vill ha ett jobb nära Per om hon ska flytta, hon vill "inte behöva be om pengar när jag ska köpa deodorant".

Vad heter gruppen? "Vi som älskar Bonde söker fru"?
Citera
2016-12-15, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanBapan

Fann dock detta intressant:

Erik Bäckman hade nämt flörten med Sigrid Bergåkra för sin dejt Linnea Åberg, men vid resan i veckans ”Bonde söker fru” hade han ännu inte berättat riktigt hur intimt det blivit under kärleksnatten i början av säsongen, berättar han i programmet.
– Nej, då visste jag inte om det skulle vara hon och jag. Då fanns det ingen anledning att berätta, säger han till Nöjesbladet.

Så han påstår alltså att han inte berättade mer för Linnea innan de åkte på resan eftersom att han inte visste om det skulle bli dem än. Samtidigt säger han i kvällens avsnitt att de bokat flyttbil som i princip står på Arlanda och väntar när de kommer hem, för att flytta hennes grejer till hans gård?!

Låter otroligt långsökt och är bara en korkad bortförklaring, Klart han visste att det skulle bli han och Linnea, det har han ju vetat länge om man säger så . Han verkar lite smått förvirrad den gode Erik
Citera
2016-12-15, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanBapan
ELLER HUR?!?! Verkligen förvånad att han dök upp igen över huvud taget. Ska bli mycket intressant att höra vad som hände då.

Tror du Charlie bemödade sig att åka ner till henne för inspelningen av nästkommande avsnitt? Är det värt den extratiden av TV-tid för honom tror du?

Ja han lär enbart åkt dit av "tvång" p.g.a. Lindas uppföljning och drog säkert dagen efter . Sen kom han aldrig mer tillbaka garanterat.

Skulle tro det, för jag tyckte man såg en glimt av honom i Lindas uppföljningsprogram,, men kan ha sett fel. Men skulle inte förvåna mig alls, varje sekund i TV är nog värd guld för lilla Guldvingen
Citera
2016-12-15, 12:31
Medlem
Citat:
Carola har skrivit i facebook-gruppen (stängd men jag blev godkänd på en gång när jag ansökte) att hon fortfarande har ett barn boende hemma och innan hon flyttar ska ett BRA boende dyka upp för detta. Varför kan inte barnet ta mammas lägenhet?

Sa även att hon vill ha ett jobb nära Per om hon ska flytta, hon vill "inte behöva be om pengar när jag ska köpa deodorant".

Dåliga ursäkter tycker jag av en kvinna som inte innerst inne vill flytta....när jag läser det hon skrivit så tror jag inte hon kommer bli permanent boende hos Per och tycker synd om honom.
Citera
2016-12-15, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Den här säsongen var ett riktigt bottennapp Så otroligt tråkiga deltagare. Hur tror du att nästa säsong blir?

Bottennapp är bara förnamnet

Jag hoppas och tror att nästa säsong blir bättre, med riktiga bönder som inte börjar strula med andra deltagare, att det blir en säsong med bönder som kan ha svårt att finna någon, någon bonde som är ett riktigt original, kanske lite som den första och andra säsongen. Att dem visar mera av arbetet på gårdarna som de gjorde då, att alla bönderna får egna resor som det SKA vara. Så tror jag det blir efter all kritik dem fått...om produktionen nu har något att tänka med alltså

Vad tror du??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in