2016-12-13, 13:23
  #8701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
TV4 vill såklart ha tittarsiffror men borde det inte motsatt effekt när de ändrar om programmet? Det är ju mycket negativa kommentarer i år jämfört med tidigare och det borde ju betyda att det är färre som tittare för att det blivit sämre.


Ja precis, som dem har gjort med programmet i år borde verkligen inte öka antalet tittare, tvärtom. Och massor med människor har ju framfört sitt missnöje och det kan inte varit roligt för Linda eller produktionen. Så vill dem ha bra tittarsiffror så får dem nog sluta med hobbybönder, ta in det genuina och rejält tvätta bort "Paradise hotell-stämpeln" programmet börjat få av denna säsong.
Citera
2016-12-13, 13:25
  #8702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja och det är väldigt synd...när allt ska ge vinst så blir ofta det som varit bra förstört.

Det har du så rätt i. Det räcker att titta på hur filmbranschen havererat.

Beträffande vilka som fortfarande är ihop så tror jag följande har bäst chanser:

1. Erik och Linnea
---------------------------
2. Sigrid och Pål
3. Per och Carola
4. Jennifer och Charlie
Citera
2016-12-13, 18:02
  #8703
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Det är inte jag däremot. Hans tillbakadragna och lugna stil sågs av Jennifer som trygg och samtidigt lite mystisk

Fenomenet ovan kallas Halo-effekt.

Och omvänt blev Davids tillbakadragenhet tolkad som omanlig och tråkig. Omvänd Halo-effekt för honom...


Ja, det är sant. Och tycker man att någon är snygg och verkar både lugn och mystisk så kanske man är blind för den totalt döda blicken och de stela och mycket icke-genuina leendena. Uppenbarligen.
Citera
2016-12-13, 18:34
  #8704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Kanske Erik och Linnea......men definitivt inte Sigrid och Pål, ej Jennifer och Charlie.....kanske Per och Carola.....men alla känns "darriga" om man säger så.....undrar vad som sker på resan imorgon.

Tror inte att något av paren kommer få en långvarig relation. Erik och Linnea känns för unga, vad ska hon göra på Eriks gård? Tror inte att hon skulle trivas där i längden. Det känns inte heller som att de har så mycket gemensamt och det där med att hon inte uppfyllde alla hans krav tyder väl på att det inte kommer att hålla, även det att Erik ångrar sin medverkan i programmet.

Pål är nog inte rätt för Sigrid. Han är för mesig och hon vill ju ha någon som kan ta henne med stormen och anpassa sig efter henne. Har svårt att se att han kan flytta så det blir nog bara en tillfällig romans och inget mer.

Jennifer och Charlie är alldeles för olika och Charlie är ju inte ens seriös. Han lär tröttna direkt efter resan när han inser att livet på landet inte var något för honom. Sedan dyker han upp i något nytt tv-program och träffar någon som passar honom bättre.

Carola vet man inget om, hon är så anonym och verkar rätt tråkig. Tveksamt om hon kan tänka sig att flytta till hans gård. Känns inte helt äkta mellan dem.
Citera
2016-12-13, 21:57
  #8705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanBapan
Ja, det är sant. Och tycker man att någon är snygg och verkar både lugn och mystisk så kanske man är blind för den totalt döda blicken och de stela och mycket icke-genuina leendena. Uppenbarligen.


Ja Jennifer är ju otroligt blind när det gäller Charlie , men det kommer hon snart bli varse.
Citera
2016-12-13, 21:58
  #8706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det har du så rätt i. Det räcker att titta på hur filmbranschen havererat.

Beträffande vilka som fortfarande är ihop så tror jag följande har bäst chanser:

1. Erik och Linnea
---------------------------
2. Sigrid och Pål
3. Per och Carola
4. Jennifer och Charlie


Instämmer, där har det havererat ordentligt.
Citera
2016-12-13, 22:02
  #8707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Tror inte att något av paren kommer få en långvarig relation. Erik och Linnea känns för unga, vad ska hon göra på Eriks gård? Tror inte att hon skulle trivas där i längden. Det känns inte heller som att de har så mycket gemensamt och det där med att hon inte uppfyllde alla hans krav tyder väl på att det inte kommer att hålla, även det att Erik ångrar sin medverkan i programmet.

Pål är nog inte rätt för Sigrid. Han är för mesig och hon vill ju ha någon som kan ta henne med stormen och anpassa sig efter henne. Har svårt att se att han kan flytta så det blir nog bara en tillfällig romans och inget mer.

Jennifer och Charlie är alldeles för olika och Charlie är ju inte ens seriös. Han lär tröttna direkt efter resan när han inser att livet på landet inte var något för honom. Sedan dyker han upp i något nytt tv-program och träffar någon som passar honom bättre.

Carola vet man inget om, hon är så anonym och verkar rätt tråkig. Tveksamt om hon kan tänka sig att flytta till hans gård. Känns inte helt äkta mellan dem.


Nej Pål lär inte bli långvarig hos Sigrid, han är nog inte vad hon söker alls. Eller hon kanske låter honom stanna ett tag i hennes liv enbart av den orsaken att han är miljonär och det medför en bekväm livsstil.

Jennifer och Charlie kommer inte ens funka en vecka tror jag, där är nog "relationen" över redan innan planet från Malta landar på Arlanda .

Med Per och Carola lär det nog bli en särbo relation som sen kanske rinner ut i sanden.
Citera
2016-12-13, 22:16
  #8708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej Pål lär inte bli långvarig hos Sigrid, han är nog inte vad hon söker alls. Eller hon kanske låter honom stanna ett tag i hennes liv enbart av den orsaken att han är miljonär och det medför en bekväm livsstil.

Jennifer och Charlie kommer inte ens funka en vecka tror jag, där är nog "relationen" över redan innan planet från Malta landar på Arlanda .

Med Per och Carola lär det nog bli en särbo relation som sen kanske rinner ut i sanden.

Sigrid verkade lite tveksam, kanske känner hon själv att Pål inte är rätt för henne. Hon har ju väldigt höga krav så det blir nog inte lätt för henne att träffa någon som både har rätt ingångsvärden och som har det yttre som är så viktigt för henne

Ska bli intressant att se hur Jennifer kommer reagera när hon inser att Charlie inte är den hon tror. Hon kanske borde fokusera mer på det inre istället för att bara välja den som är snyggast
Citera
2016-12-13, 22:54
  #8709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Sigrid verkade lite tveksam, kanske känner hon själv att Pål inte är rätt för henne. Hon har ju väldigt höga krav så det blir nog inte lätt för henne att träffa någon som både har rätt ingångsvärden och som har det yttre som är så viktigt för henne

Ska bli intressant att se hur Jennifer kommer reagera när hon inser att Charlie inte är den hon tror. Hon kanske borde fokusera mer på det inre istället för att bara välja den som är snyggast


Varningssignalerna när det gäller Pål och Sigrid har ju redan börjat , Pål sa ju att han var väldigt kär i Sigrid och svarade att hon var förtjust i honom...en viss skillnad där...sen säger hon till Linda att hon är "lite förtjust" när det gäller Pål. Är ju en fin omskrivning av, "känner inte alls lika mycket som Pål, men vill inte heller att han ska få kalla fötter och dra". Nej hennes krav är inte rimliga och hon lär få leta länge efter att Pål blivit avpolletterad

Ja hon skulle tagit David, kanske inte lika mycket vackert att titta på men någon som hade äkta avsikter med henne och som hade stannat på gården. Tror hon kommer med någon besviken utläggning med inslag av lite snyftningar, "jag trodde ju verkligen...snyft...men jag dras ju till fel män....hade hoppats...snyft".... , när /om det sker så tycker jag inte synd om henne alls
Citera
2016-12-14, 01:48
  #8710
Bannlyst
Undra om Charlie Guldvinge har träffat en ny donna med småbarn. Man får nästan den känslan och många kommenterar om blöjor och liknande och undrar "när går flyttlasset"? Jennifer har väl inte så litet barn och tror aldrig han skulle flytta ner till henne.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15355765_10154812355582938_876740461771508117_n.jp g?oh=f9bb7f43b773ffdd0873dc274e1f0955&oe=58B13EA6

Fick bara för mig att hon med barnvagn här på fotot är hans brud:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15355619_10154789446447938_7283509956307316643_n.j pg?oh=c959560009c00ee78f0bd60808d636b1&oe=58F58E3A

Kan ju vara helt fel...
Citera
2016-12-14, 02:15
  #8711
Medlem
Nä,BSF i år har inte varit någon höjdare precis,charmen som fanns i tidigare säsonger har helt gått förlorad.
Tidigare bönder har respekterat avtalet med TV4,som säger att de skall vara diskreta,och inte avslöja hur det går innan säsongsfinalen.
Erik och Linnea flyttade tydligen ihop väldigt snabbt,och har helt öppet visat sig i byn,och det har flera skrivit om på bsf-gruppen på facebook.All spänning försvinner ju från programmet.

Så fort programmet började sändas,gick Erik ut i media och beklagade sig att TV4 Har vinklat honom,och att de klippt på ett sätt som inte stämmer.Även Linnea beklagade sig i pressen att TV4 "klippt" henne på ett sätt så att hon framstod som väldigt svartsjuk,men övriga deltagare har inte delat denna kritik.
Tycker Linda ändå varit snäll mot Erik när hon bara pratar om en natt,när det faktiskt var flera dygn som Sigrid och Erik "umgicks".

Erik och Linnea trodde nog på ungdomars vis att de skulle bli hyllade tv-stjärnor,de var inte rustade för att man kan få synpunkter och kritik om man blir en offentlig person.
Nä,bättre att ta med lite mer mogna "riktiga" bönder till nästa säsong.

Tråkigt också att läsa om att Sigrid och Pål har umgåtts en del innan programmet,tydligen firade de midsommar ihop med sina barn och familjer.
Hon är på "löpet" var och varannan dag,vem vill läsa om hennes silikonbröst?
Är ju inget som har med BSF att göra.
Citera
2016-12-14, 02:44
  #8712
Medlem
Per känns betydligt mer genuin,hans avsikter är att hitta kärleken,inte att bli tvstjärna eller att få en massa gratisreklam för sitt företag.

Jennifer känns också väldigt ärlig och mysig,men är osäker på hennes avsikter.
Hon har också förekommit en del i media,och förutom sin ridskola/hästar så arbetar hon som journalist,kanske detta är ett socialt experiment från hennes sida?
Ja,ja,det får tiden utvisa.

Inte bara programmet har varit extremt tråkigt i år,även denna tråden är det.
Herrejösses vilket ältande om samma sak i inlägg efter inlägg från Hjortfelt och AlexandraIda,kan ni inte bara köra er dialog i pm?
Hade varit en välgärning för oss andra tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in