2016-12-15, 02:16
  #8749
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har det verkligen hållit för Erik och Linnea då? Erik ångrade ju sin medverkan i programmet - utan medverkan i programmet hade han aldrig träffat Linnea.... makes no sense.

Charlie är en playah och Jennifer är BLÅST.

Hon verkar nöjd över att ha blivit playad snällt? För det verkar ju osannolikt att hon ska vara så extremt korkad att hon inte fattar att han är och har varit ointresserad av henne hela tiden, i så fall kvalificerar hon sig för att vara mentalt efterbliven eller autistisk menar jag.

Ser att hon varit inne o kommenterat Tattarvingens bilder så sent som för ett par timmar sedan, Charlie har fått ett anonymt blombud o Jennifer skriver "Kul det finns fler än jag som fattar du är en jäkla fin kille" följt av puss-smiley.
Hon vet innerst inne att hon har blivit playad av Charlie, men är nöjd över att han skötte det snällt - dvs lät det långsamt rinna ut i sanden utan att bryta illusionen om att romansen var äkta. Därmed kan hon behålla illusionen om den fina romansen som, av praktiska faktorer, rann ut i sanden. Hellre leva i en trevlig illusion än en trist verklighet. Inte helt olikt de äldre kvinnor som har "förhållanden" med nigerianer, de vet att personen de skickar pengar till inte existerar - men betalar för att få fortsätta leva i lögn. Hellre det än att inse sitt låga värde på förhållandemarknaden.
Jennifer har ju inte behövt betala iallafall...
Citera
2016-12-15, 02:28
  #8750
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Qz2gP/ringde-sigrid--nar-hon-fick-hora-om-karleksnatten


Efter vad som står i artikeln så verkar ju Erik&Linnea samt Sigrid&Pål vara en enda "lycklig familj"
Citera
2016-12-15, 03:26
  #8751
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Qz2gP/ringde-sigrid--nar-hon-fick-hora-om-karleksnatten


Efter vad som står i artikeln så verkar ju Erik&Linnea samt Sigrid&Pål vara en enda "lycklig familj"



Fann dock detta intressant:

Erik Bäckman hade nämt flörten med Sigrid Bergåkra för sin dejt Linnea Åberg, men vid resan i veckans ”Bonde söker fru” hade han ännu inte berättat riktigt hur intimt det blivit under kärleksnatten i början av säsongen, berättar han i programmet.
– Nej, då visste jag inte om det skulle vara hon och jag. Då fanns det ingen anledning att berätta, säger han till Nöjesbladet.


Så han påstår alltså att han inte berättade mer för Linnea innan de åkte på resan eftersom att han inte visste om det skulle bli dem än. Samtidigt säger han i kvällens avsnitt att de bokat flyttbil som i princip står på Arlanda och väntar när de kommer hem, för att flytta hennes grejer till hans gård?!
Citera
2016-12-15, 03:31
  #8752
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja verkligen oväntat att Charlie inte dök upp förrän efter 1½ månad.... , är förvånad att han dök upp på hennes gård igen alls....

ELLER HUR?!?! Verkligen förvånad att han dök upp igen över huvud taget. Ska bli mycket intressant att höra vad som hände då.

Tror du Charlie bemödade sig att åka ner till henne för inspelningen av nästkommande avsnitt? Är det värt den extratiden av TV-tid för honom tror du?
Citera
2016-12-15, 09:08
  #8753
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Sigrid ville tydligen inte heller visa sina hängisar i poolen när hon tagit ut silikonet, eller missade jag det?!?
Om man tar ut sillisar så kan jag tänka mig att man passar på att strama upp det som blir kvar, vore ju märkligt att inte göra det när man väl ligger på operationsbordet. Av det lilla man sett av Sigrids kropp så verkar den mer än ok med tanke på ålder och tre barn. så min gissning är att det inte är några taxöron där.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jävlar vad svettig Per blev i skjortan där
Inte helt ovanligt att man svettas när man knallar runt i värmen.
Citera
2016-12-15, 09:20
  #8754
Medlem
sotisnotiss avatar
Carola har skrivit i facebook-gruppen (stängd men jag blev godkänd på en gång när jag ansökte) att hon fortfarande har ett barn boende hemma och innan hon flyttar ska ett BRA boende dyka upp för detta. Varför kan inte barnet ta mammas lägenhet?

Sa även att hon vill ha ett jobb nära Per om hon ska flytta, hon vill "inte behöva be om pengar när jag ska köpa deodorant".
Citera
2016-12-15, 09:40
  #8755
Medlem
sotisnotiss avatar
En annan delade med sig av "Aftonbladet plus"-intervjuer med Annelie, Lina, Bertil, Brandon, My och Annette i Facebook-gruppen.

Annelie har pojkvän, han syns på en liten bild tillsammans med henne och dom ska fira jul ihop. Ingen bonde utan brevbärare.

Brandon polisanmält telefonsamtal och mail då han fått massor av otrevligheter.

Lina fått massor av kärleksbrev men inte träffat någon av skrivarna.

My nöjd över hur som framställs i programmet.

Annette flyttat närmare barn-och barnbarn.

Bertil påstår sig inte tittat på programmet och att det "mest var en kul grej". Han säger sig ha fortsatt kontakt med Anders, Rickard och Sigrid.
Citera
2016-12-15, 10:07
  #8756
Medlem
hugelak90s avatar
Tycker inte alls att Jennifers val är konstigt, snarare det mest rationella valet, baserat på hennes brevskrivare.

Brandon var ju en riktigt konstig människa. Förmodligen väldigt snäll men också socialt väldigt udda. Vem köper en ros och tror nöjt att man ligger i framkant pga det? Och vem bryter ihop totalt efter att ha fått dissen av en människa man känt under ett fåtal veckor? Väldigt känslomässigt instabil. Hade aldrig pallat ha en sån människa i min närhet.

David var ju också extremt konstig. Definitionen av "tråkmåns" fick sig precis ett ansikte. Det var som att någon "sugit ut" livskraften ur honom. Att ha en sån människa i närheten av sig hade gjort mig självmordsbenägen. Ingen gnista. Ingen glimt. Ingenting. Dessutom hävdade han att "det bästa han någonsin gjort" var att skriva ett brev till Jennifer. Herregud människa... det där kan du säga om ni blivit ett par och varit tillsammans i flera år, men efter bara någon vecka. Väldigt udda... får mig och tänka att han inte har något liv överhuvudtaget och det skrämmer mig.

Kvar fanns Charlie som i alla fall verkade vara någorlunda socialt normal, om än dock en riktig wannabe b-kändis. Men helt klart det bästa valet, ur en låda med extremt rostfärgade knivar.
Citera
2016-12-15, 10:08
  #8757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Eller hur, man såg ju idag på resan hur ointresserad Charlie var och tror han bara längtade efter sin resa till Singapore och inte alls tillbaka till Jennifer . Hon är duktigt blåst Jennifer .

Ja hennes fråga, "när kommer du tillbaka" och Charlie redan sagt att han ska vara borta i två veckor och sen svarar Jennifer lite spydigt "ja om två veckor" , han är ju less på "skolfröken" Jennifer redan nu ser man tydligt. Ja då kan hon ju sitta och fundera över vad som gick fel.....kanske en bra terapeut kan hjälpa henne att inse vad hon gör för fel med alla män

Den här säsongen var ett riktigt bottennapp Så otroligt tråkiga deltagare. Hur tror du att nästa säsong blir?
Citera
2016-12-15, 10:15
  #8758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Ser att hon varit inne o kommenterat Tattarvingens bilder så sent som för ett par timmar sedan, Charlie har fått ett anonymt blombud o Jennifer skriver "Kul det finns fler än jag som fattar du är en jäkla fin kille" följt av puss-smiley.
Hon vet innerst inne att hon har blivit playad av Charlie, men är nöjd över att han skötte det snällt - dvs lät det långsamt rinna ut i sanden utan att bryta illusionen om att romansen var äkta. Därmed kan hon behålla illusionen om den fina romansen som, av praktiska faktorer, rann ut i sanden. Hellre leva i en trevlig illusion än en trist verklighet. Inte helt olikt de äldre kvinnor som har "förhållanden" med nigerianer, de vet att personen de skickar pengar till inte existerar - men betalar för att få fortsätta leva i lögn. Hellre det än att inse sitt låga värde på förhållandemarknaden.
Jennifer har ju inte behövt betala iallafall...

Intressant observation, även om det inte höll mellan Charlie och Jennifer så verkar hon ju ha varit rätt så nöjd med honom. Sedan gör nog avståndet och Jennifers stressiga schema sitt också. Hade varit kul att se Jennifer och David om det hade blivit något där men David kom ju aldrig till skott. Alla förhållanden måste ju inte heller leda till en livslång relation.

Det positiva med programmet är ju också att alla deltagarna är ute på singelmarknaden men verkade mest vara Lina Ilar som får en massa beundrarbrev, Brandon, Annette och My verkade inte ha något på gång...

Citat:
Ursprungligen postat av sotisnotis
Carola har skrivit i facebook-gruppen (stängd men jag blev godkänd på en gång när jag ansökte) att hon fortfarande har ett barn boende hemma och innan hon flyttar ska ett BRA boende dyka upp för detta. Varför kan inte barnet ta mammas lägenhet?

Sa även att hon vill ha ett jobb nära Per om hon ska flytta, hon vill "inte behöva be om pengar när jag ska köpa deodorant".

Låter mer som Carola letar ursäkter att inte behöva flytta till Jämtland men visst om hon har barn hemma kanske det inte är så snällt att bara flytta dit. Per får väl betala Carola för att hon jobbar på gården, att hitta jobb är nog inte så lätt i hans trakter. Kul med hur Per säger Carola som bilen Toyota Corolla...
Citera
2016-12-15, 10:25
  #8759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
David var ju också extremt konstig. Definitionen av "tråkmåns" fick sig precis ett ansikte. Det var som att någon "sugit ut" livskraften ur honom. Att ha en sån människa i närheten av sig hade gjort mig självmordsbenägen. Ingen gnista. Ingen glimt. Ingenting. Dessutom hävdade han att "det bästa han någonsin gjort" var att skriva ett brev till Jennifer. Herregud människa... det där kan du säga om ni blivit ett par och varit tillsammans i flera år, men efter bara någon vecka. Väldigt udda... får mig och tänka att han inte har något liv överhuvudtaget och det skrämmer mig.

Intressant det där att så många dissar David. Tyckte ändå att han verkade ha potential och kunde värmas upp, dessutom verkade han ju riktigt hjälpsam på gården. Tror bara han blev lite stel med alla kameror i ansiktet och hans problem blev ju att han aldrig riktigt öppnade upp för Jennifer. Dessutom undrar jag om Jennifer verkligen gav David en chans, var mer som om hon försökte och när hon inte fick den responsen som hon förväntat sig på en gång slängde hon sig i Charlies famn fick sin kyss och då var det kört.

Sedan kan man nog inte riktigt lita på Jennifers kärleksomdöme och var lite förvånad att hon valde bort 1 kille på slottet efter första urvalet som ändå verkade ha lite potential. Hon fick ju i första träffen väldigt många udda träffar.

Vet inte om Sigrid pratar så himla mycket om sex, mer att tv teamet hela tiden väljer att visa när hon pratar om det. Precis som att Linnea skulle varit väldigt svartsjuk när hon är hur go och trevlig som helst.
Citera
2016-12-15, 11:33
  #8760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Du måste ansöka om inträde. Kan kopiera...

J: Denna gång är jag ombedd att fråga Erik.
Inte riktigt nöjd med detta kan jag säga.

E: Ja och varför ställde du då upp på det?

J: Fel forum Erik.
Behöver inte prata om det här och mata gamarna....

E: Är inte detta forumet för att diskutera bsf
En gång är ingen gång men två vet de tusan...

J: Med facit i hand hade jag inte pratat om detta någon gång. Med tanke på hur stort detta blev efteråt. Jag var väldigt skeptiskt till att ställa frågan till dig där och då. Tro mig.

E: Du som är journalist borde väl veta vad dem kommer att ta upp.
Vi andra förstod det redan på sundbyholm lixom.

J: Nä Erik, jag hade lika lite aning som ni vad som skulle komma med.

E: Fast om så många få kasta skit på mig för nått som har förstorat upp om inte minst med hjälpen ifrån jennifer så kan man ju säga att jag iaf inte kastar sten i ett glashus.

J: Diskuterar inte detta mer här. Men jag är ledsen att det blivit såhär, att jag i somras frågade saker i vänskap som nu bidragit till att hålla cirkusen igång.
Over and out.
Kärlek till dig och Linnea.

E: Jag tror ingen här inne förstår riktigt hur jäkla mycket hat jag får utanför fb och andra medier...
Jag kan inte ens gå på ett LRF möte utan att få riktig hat från mina "kära" kollegor..

Så gliringar är "riktigt hat" för de här små 90-talisterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in