2016-12-01, 02:22
Medlem
dag-ottos avatar
Äntligen fattat tycke för Ma.Strum. Beställde en Herringbone-sweat, en shetland- pullover samt en Harrier Field-jacka.

Längtar tills Ma.strum-jackan levereras. Börjar tröttna på min Patagonia redan. Harrier- jackan tsms med ett par schyssta jeans, Aqua-halsduken, CP-mössan (goggles) och Shetland-pullovern. Givetvis ett par vita Hamburg-pjuck till.
Blir fint nu på senhösten/vintern

Något billigare märke jag diggar skarpt är Marshall Artist annars. Riktigt schyssta kläder.
Senast redigerad av dag-otto 2016-12-01 kl. 02:25. Anledning: tillägg
Citera
2016-12-01, 02:33
Medlem
dag-ottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaleo97
Ma.strum är nog mitt favorit märke, har en del grejer från dem.

I storlekarna är Ma.strum som vilka andra kläder som helst skulle jag säga. Har dock en tröja som var väldigt lång i armarna, nästan så att det blev lite löjligt. Har dock vant mig vid den nu, men först när jag testa den var jag lite orolig över hur den skulle se ut.

Jackorna är verkligen i true size, alltså har du small så passar small (finns så klart undantag), har en vår jacka och en vinter jacka från dem. Fantastiska jackor som skriker kvalité, militär looken i deras kläder är det som jag dras till. Stone island har ju lite det också, men i Ma.strums kläder är det ännu mer tydligt tycker jag.

Mastrum är, enligt mig, lite mindre än "true to size" men fortfarande större än engelska/italienska storlekar likt Aquascutum och Stone Island/CP-company.

Att Ma.strum har mycket gemensamt med SI/CP är ju inte konstigt då Donrad Duncan (grundaren) var ett stort fan utav Massimo Osti och sedermera fick tillgång till Massimo Osti Archive :P
SI, CP och Ma.Strum är praktiskt taget samma sak på ett sätt. Dock är skillnaden att Ma.Strum inte har anammats utav den breda massan utav "posers". Än så länge iaf.

Hur som så är det imponerande vilket jobb Ma.Strum har lagt på sina jackor sett till sina priser. De hade lätt kunna lägga på en-två tusenlappar till på priserna. Åtminstone på sina "High end" modeller.
Citera
2016-12-01, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dag-otto
Äntligen fattat tycke för Ma.Strum. Beställde en Herringbone-sweat, en shetland- pullover samt en Harrier Field-jacka.

Längtar tills Ma.strum-jackan levereras. Börjar tröttna på min Patagonia redan. Harrier- jackan tsms med ett par schyssta jeans, Aqua-halsduken, CP-mössan (goggles) och Shetland-pullovern. Givetvis ett par vita Hamburg-pjuck till.

Något billigare märke jag diggar skarpt är Marshall Artist annars. Riktigt schyssta kläder.
kan bara hålla med! Riktigt snygga jackor och jag gillar deras inriktning på brittisk arbetarklasskultur.
Känns rätt äkta och genuint till skillnad från t.ex. Weekend offender.

Riktigt snyggt med tanke på priset.
Citera
2016-12-01, 02:51
Medlem
dag-ottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
kan bara hålla med! Riktigt snygga jackor och jag gillar deras inriktning på brittisk arbetarklasskultur.
Känns rätt äkta och genuint till skillnad från t.ex. Weekend offender.

Riktigt snyggt med tanke på priset.

WO har jag faktiskt några tröjor ifrån som jag använder "till vardags. Alltså typ dra å handla munchies etc De har lite humor i sina grejor ändå. Dock absolut inget jag kör när jag skall vara "snyggast på läktaren".

Det jag gillar med Marshall Artist är att det är ett vanligt klädmärke med Casualstil. De försöker inte riktigt att glida på Huliganstuket på samma sätt som WO, Peaceful Hooligan och Northern Hooligans tex.
Därför blir MA mer stilrent som märke.
MA på öarna är lite som Cheap Monday här. Typ varenda jäkel bär de där borta. Dock inte många här, och det gillar jag!
Citera
2016-12-01, 08:28
Medlem
Herr-Pumps avatar
Citat:

Fick hem en Herringbone i L igår, den var rätt stor i storleken tyvärr..blir att slänga i tvätten och hoppas den krymper lite. Ruggigt snygg var den ju iaf
Citera
2016-12-01, 14:12
Medlem
Jag har letat hur länge som helst efter en stickad tröja från SI som man kan ha en skjorta inunder. Fann en på johnells för nån månad sen men valde då att inte köpa den och nu finns den inte kvar
Någon som vet var man kan finna en sådan tröja?
Citera
2016-12-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InstabilFilur
Jag har letat hur länge som helst efter en stickad tröja från SI som man kan ha en skjorta inunder. Fann en på johnells för nån månad sen men valde då att inte köpa den och nu finns den inte kvar

http://www.stoneisland.com/se/stone-island/knitwear

Rean borde börja ganska snart så hade väntat om jag var du.
Citera
2016-12-02, 13:02
Medlem
Brilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
http://www.stoneisland.com/se/stone-island/knitwear

Rean borde börja ganska snart så hade väntat om jag var du.

När brukar rean dra igång? Kommer de även köra en mellandags rea?
Vart kan man annars finna SI till nedsatta priser?
Citera
2016-12-04, 13:20
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Mastrum är, enligt mig, lite mindre än "true to size" men fortfarande större än engelska/italienska storlekar likt Aquascutum och Stone Island/CP-company.

Att Ma.strum har mycket gemensamt med SI/CP är ju inte konstigt då Donrad Duncan (grundaren) var ett stort fan utav Massimo Osti och sedermera fick tillgång till Massimo Osti Archive :P
SI, CP och Ma.Strum är praktiskt taget samma sak på ett sätt. Dock är skillnaden att Ma.Strum inte har anammats utav den breda massan utav "posers". Än så länge iaf.

Hur som så är det imponerande vilket jobb Ma.Strum har lagt på sina jackor sett till sina priser. De hade lätt kunna lägga på en-två tusenlappar till på priserna. Åtminstone på sina "High end" modeller.

Ja, jag visste redan om detta innan och fascineras verkligen av Ma strum! Men som sagt så kanske min kropp är mer "true to size" än din

Och ja det är rätt skönt att kunna ha sin schyssta ma strum jacka till vardags, att kunna åka till mer "orten" ställen utan att behöva vara rädd för att bli rånad av ortens soldater. Min kompis hade på sig en av de nya Stone island kepsarna och va o shoppade på backaplan (hisingen Göteborg), han fick en del snea ögon och senare var det några babbar som försökte rycka den Sen så är det ju allmänt jobbigt när ortens soldater och överklassungarna bär SI, som om man måste förklara sig till dem...
Citera
2016-12-04, 13:22
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InstabilFilur

Leta ebay, billigare och oftast större utbud än svenska hemsidor. Både av begagnade och nya tröjor då. Finns en del häftiga vintage SI tröjor som har den gröna linjen längst badgen, har länge funderat på att inköpa en sådan.
Citera
2016-12-05, 11:46
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille
När brukar rean dra igång? Kommer de även köra en mellandags rea?
Vart kan man annars finna SI till nedsatta priser?

SI's egna rea brukar börja i mellandagarna eller kring nyår, brukar komma ut en pre-sale kod till en del via mail också sisådär 5-15 dagar före om jag minns rätt. Nu har även S/S17 kollektionen börjat trilla in i vissa butiker..
Citera
2016-12-14, 19:41
Medlem
Lajtels avatar
Funderat på en CP Company beanie. Provade en i en butik, och den kändes EXTREMT liten. Kan det ha varit en junior?
Någon här som har beanien i fråga och kan berätta hur den är? Gärna med mått kring huvudet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in