Citat:
Ursprungligen postat av
scaleo97
Ma.strum är nog mitt favorit märke, har en del grejer från dem.
I storlekarna är Ma.strum som vilka andra kläder som helst skulle jag säga. Har dock en tröja som var väldigt lång i armarna, nästan så att det blev lite löjligt. Har dock vant mig vid den nu, men först när jag testa den var jag lite orolig över hur den skulle se ut.
Jackorna är verkligen i true size, alltså har du small så passar small (finns så klart undantag), har en vår jacka och en vinter jacka från dem. Fantastiska jackor som skriker kvalité, militär looken i deras kläder är det som jag dras till. Stone island har ju lite det också, men i Ma.strums kläder är det ännu mer tydligt tycker jag.
Mastrum är, enligt mig, lite mindre än "true to size" men fortfarande större än engelska/italienska storlekar likt Aquascutum och Stone Island/CP-company.
Att Ma.strum har mycket gemensamt med SI/CP är ju inte konstigt då Donrad Duncan (grundaren) var ett stort fan utav Massimo Osti och sedermera fick tillgång till Massimo Osti Archive :P
SI, CP och Ma.Strum är praktiskt taget samma sak på ett sätt. Dock är skillnaden att Ma.Strum inte har anammats utav den breda massan utav "posers". Än så länge iaf.
Hur som så är det imponerande vilket jobb Ma.Strum har lagt på sina jackor sett till sina priser. De hade lätt kunna lägga på en-två tusenlappar till på priserna. Åtminstone på sina "High end" modeller.