Citat:
Ursprungligen postat av
torrskarn
Det här är mitt första inlägg i flashback, har besökt denna sidan när jag insåg att jag var spelberoende, ser att många känner som jag när dom spelar om pengar samt förlorar pengarna. Har spelat bort ca 180 000 kr sedan förra året och allt börja när jag börja jobba och tjäna "stora summor" jämfört med CSN som man hade tidigare för att jag pluggade. Är 20 år bor med familjen har inga skulder så pengar är inte så stor behov men fan att man har slösat ett år på jobb bara för spela bort pengarna...
Spelat bort lön efter lön de så sjukt hur dåligt man mår när man spelat bort hela sin lön på 7 dagar typ. Men när man är pank och kan leva normalt liv utan att tänka på spel fan vad skönt det känns att inte tänka på spel.
Har varit skit nära att berätta till föräldrarna och det men vågar inte ich vet inte vad jag ska göra när lönen kommer igen, har spelat bort så mycket så det känns ända som kan lösa detta är att vinna tillbaka allt vilket är JÄVLIGT svårt vet jag.
Är det någon som är i samma sits?
Om du kikar på mitt ovanstående inlägg så känns det som vi sitter precis i samma sits, jag har inga heller direkta utgifter så jag vet inte egentligen varför jag hela tiden skulle börja vinna tillbaka pengarna. Jag kan liksom leva på endast 2.000kr/mån om jag vill eftersom jag slipper att betala där jag bor då jag hjälper till att renovera det huset jag bor i. Till skillnad från dig så har jag inga lån än, utan jag väntar mitt första CSN lån/bidrag nu den här månaden. Jag har fortfarande någon slant kvar men inte mycket mer än det.
Jag vet hur jävligt det känns, man får sån sjuk jävla ångest efter en session så det inte finns...Man vill bara skrika och kasta datorn åt helvete.
Man vill egentligen bara ta ett lån och spela tillbaka pengarna, men jag tror inte det är ett bra alternativ. Likt mig så verkar du ju inte direkt vara skuldsatt förutom ditt CSN då, men vissa har verkligen satt sig i skiten om man läser vissa inlägg. Flera har ett antal lån på flera hundra tusen, så vi är nog ändå inte så långt gångna, men det känns förjävligt...Jag vet!
Jag funderar dock på att göra ett sista försök med mina 20.000kr jag har inte riktigt bestämt mig än dock. Som sagt var, en annan sitter inte i skiten men det känns för jävligt precis som du beskriver det!