2016-12-13, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Jo. Blivit skrämd av hundar ett flertal gånger under året, så jag tycker hela diskussionen är rätt befängd. Jag menar, dom har ju trots allt köpt ett liv.. Det kan faktiskt inte hela mänskligheten anpassa sig efter.

Har haft ett par hundar genom livet och alla har varit mer eller mindre skottfasta, folk är för dåliga på att träna sina hundar.
Tar man med kaffetermosen och tar en lång fika vid nån skjutbana ett par gånger om man inte plinkar lite hemma så är det ofta klart sen.
Saken är den att folk har söndercurlade hundar som surrogatbarn och inte lär sina hundar i förebyggande syfte hur man avdramatiserar små smällar, får dom att ignorera cyklister, inte jaga katter, lära sig gå fot ordentligt, svara på inkallning osv, åka spårvagn eller 100 andra saker en hund bör "kunna" lite beroende på hur man bor..
Citera
2016-12-13, 22:16
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Vet du eller någon annan om Extreme Fireworks 75 mm 3" är någon av dessa som visas i videon nedan?
Alternativt att någon har filmat en själv så blir jag väldigt upphetsad
https://www.youtube.com/watch?v=_rr7yudliBA

Mycket troligt. De finns i 5 effekter. 4 olika färger peony med cocopistil (som den första är) samt en effekt guld
Citera
2016-12-13, 22:37
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Mycket troligt. De finns i 5 effekter. 4 olika färger peony med cocopistil (som den första är) samt en effekt guld

Coolt tackar! Alla verkar fina och rejäla och oavsett effekt så är bara uppskjutningsljudet i en klass för sig(jämfört med 50 mm) Jag ska se om jag får möjlighet att åka i bra tid och nyper då minst ett par 75 mm

Köper isåfall också en Tempest eller charger bombtårta när jag ändå är i farten
Citera
2016-12-13, 22:53
Medlem
Någon som har koll på när Royal party släpper sitt blad???
Citera
2016-12-13, 22:55
Medlem
Citat:
Vet du eller någon annan om Extreme Fireworks 75 mm 3" är någon av dessa som visas i videon nedan?
Alternativt att någon har filmat en själv så blir jag väldigt upphetsad
https://www.youtube.com/watch?v=_rr7yudliBA

Vart finns dessa att köpa???
Citera
2016-12-13, 23:04
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetHarmony
Vart finns dessa att köpa???

Vissa utvalda Extreme Fireworks återförsäljare har dom!
Bla Ufos i Uppsala(får se om jag hinner dit i tid) och några andra och nu är det sista året för lagliga 75 mm(tror jag) så det gäller att vara snabb
Citera
2016-12-13, 23:15
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi

Dem är fina, men det är inte någon som vet var man kan se filmer på alla fem? Har sökt i dagarna och inte ens hittat ovanstående video. Vet 2 försäljare i Skåne och måste nypa några.
Citera
2016-12-13, 23:53
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
https://www.youtube.com/watch?v=KO23OqwAzH4

ORGASM

Där ser du vad jag menar att du borde ändra din lista om du ska lägga 7 lax

Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Har haft ett par hundar genom livet och alla har varit mer eller mindre skottfasta, folk är för dåliga på att träna sina hundar.
Tar man med kaffetermosen och tar en lång fika vid nån skjutbana ett par gånger om man inte plinkar lite hemma så är det ofta klart sen.
Saken är den att folk har söndercurlade hundar som surrogatbarn och inte lär sina hundar i förebyggande syfte hur man avdramatiserar små smällar, får dom att ignorera cyklister, inte jaga katter, lära sig gå fot ordentligt, svara på inkallning osv, åka spårvagn eller 100 andra saker en hund bör "kunna" lite beroende på hur man bor..

Ja, visst är det så.

Citat:
Ursprungligen postat av SweetHarmony
Någon som har koll på när Royal party släpper sitt blad???

Det kan vi nog se oss om i skyarna efter i år..

Citat:
Vissa utvalda Extreme Fireworks återförsäljare har dom!
Bla Ufos i Uppsala(får se om jag hinner dit i tid) och några andra och nu är det sista året för lagliga 75 mm(tror jag) så det gäller att vara snabb

Japp, sista året för mycket i år. Gäller att köpa på sig om det är något särskillt man är på jakt efter.
Senast redigerad av pyro860 2016-12-13 kl. 23:56.
Citera
2016-12-14, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Japp, sista året för mycket i år.

En i forna dagar stor aktör på den svenska marknaden avvecklar.

Bolaget avvecklar efter detta nyår sin nyårsförsäljning av fyrverkeri. Passa på att handla en sista gång hos oss och vi vill gärna tacka alla gäster under över 25 års tid. Vi kommer i år inte att genomföra någon DEMO skjutning av fyrverkerier. Butiksytan är i år mindre men med fullt sortiment och med en del mycket nedsatta priser på kvarvarande sortiment på vårt egna varumärke.

http://www.pyrosmalandskrutbruk.se/se/kalender/#1
Citera
2016-12-14, 10:26
Medlem
Nu är det endast 13 dagar kvar tills ÖoB börjar sälja fyrverkerier. Är det bara jag som älskar att kolla på allting som står framme? Jag blir som ett barn varje gång.

Men jag är nyfiken på hur i helvete dom har råd att köpa in så där mycket? Och det är till jävligt många butiker dom köper in också. Dom måste få ett fett inköpspris.
Citera
2016-12-14, 11:01
Medlem
Citat:
Nu är det endast 13 dagar kvar tills ÖoB börjar sälja fyrverkerier. Är det bara jag som älskar att kolla på allting som står framme? Jag blir som ett barn varje gång.

Men jag är nyfiken på hur i helvete dom har råd att köpa in så där mycket? Och det är till jävligt många butiker dom köper in också. Dom måste få ett fett inköpspris.

Varorna är ju egentligen inte så dyra, de säljs efterallt med 15-50% pris tillägg och sedan skatt. Priset är endast dyrt för konsumenten men inte för återförsäljaren.

När man har en varukedja med 50+ butiker kan man köpa en jävla massa (till billigare pris) i en enda gång och lägga det i huvudlagret, och sedan sälja det år efter år. Dvs det är billigt ASF för dem att köpa in det, grejerna du köper idag har kanske varit 2-3 år i ÖoBs lager, sedan tar dem ju in nyheter från år till år.
Citera
2016-12-14, 11:40
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av si04
En i forna dagar stor aktör på den svenska marknaden avvecklar.

Bolaget avvecklar efter detta nyår sin nyårsförsäljning av fyrverkeri. Passa på att handla en sista gång hos oss och vi vill gärna tacka alla gäster under över 25 års tid. Vi kommer i år inte att genomföra någon DEMO skjutning av fyrverkerier. Butiksytan är i år mindre men med fullt sortiment och med en del mycket nedsatta priser på kvarvarande sortiment på vårt egna varumärke.

http://www.pyrosmalandskrutbruk.se/se/kalender/#1

Trist

Citat:

Dom har bra inköpspriser och efteråt kan dom returnera det som inte blir sålt. En strålande business, med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in