2016-12-14, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qirren
Äntligen lyckades jag kvala in till Weekend League! Har väl gett det halvhjärtade försök förut men har säkerligen förlorat i finalen 6-7 gånger. Gjorde det med följande lag: http://www.futhead.com/17/squads/3100567/

vad kostade det att fixa sbc buffon?
Citera
2016-12-14, 01:42
Medlem
Qirrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franki
vad kostade det att fixa sbc buffon?
Hmm vet inte exakt. De spelare av värde jag bytte in var Bonucci, Chiellini och Pjanic. Sen en handelsspärrad buffon också. Totalt värde lite över 100k kanske. Säkerligen inte billigast möjliga.
Citera
2016-12-14, 02:00
Medlem
KorvkastarNs avatar
Tror denna https://www.futbin.com/17/squad/683529 är billigast just nu för buffon sbc'n har inga mynt så kan inte gö den men för er som har
Citera
2016-12-14, 03:00
Medlem
Är det värt att göra Buffon SBCn, ni som har honom, har ni märkt någon skillnad. Använder just nu Handanovic i mitt lag. Buffons nya kort har ju bättre stats, är 50/50 så skulle vara tacksam ifall någon svarar!
Citera
2016-12-14, 03:19
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niva94
Är det värt att göra Buffon SBCn, ni som har honom, har ni märkt någon skillnad. Använder just nu Handanovic i mitt lag. Buffons nya kort har ju bättre stats, är 50/50 så skulle vara tacksam ifall någon svarar!

Känns lite waste om du inte sitter på några hundra k mynt om jag ska va ärlig ba kolla på hur många som kör butland istället för de gea tex för att butland känns stabilare fast det skiljer typ 8 i overall rateing
Senast redigerad av KorvkastarN 2016-12-14 kl. 03:36.
Citera
2016-12-14, 04:42
Medlem
Zer0Shits avatar
Seriöst vad är fel på skiten? Jag har idag skjutit i stolpen/ribban minst tre gånger per match. Bollhoran vägrar fan gå in i mål.
Citera
2016-12-14, 06:52
Medlem
EnLitenFryss avatar
Sådär, så var över hälften av Melbourne-spelarna sålda för ca 2.5k st.

Jag tror att det är säljläge.

1. Inga garantier att matchen kommer med. (Om den utgår kommer det inte ens gå att sälja för discard)
2. Alla traders sitter redan på mängder med spelare. Troligen kommer inte priserna öka särskilt mycket om Melbourne kommer i MM. Se Nottingham - Derby, där silver sålde för 2.5k ungefär.
3. EA har lättat på kraven för MM för att även casuals ska kunna göra dem utan att det kostar skjortan och inte traders ska kunna sälja 150 kort för 10k styck (minns Bajen). Bara varit en spelare per lag senaste veckorna i de mindre matcherna så att priserna inte ska rusa.

Med det sagt så finns det ju en liten risk att EA kräver 5 Melbourne-spelare per lag med 74 overall och krav på nationalitet... men det betvivlar jag starkt.

En fundering också: kan det bli totw eller otw-boost av vecko-omgång? PL spelas ju ikväll och igår men jag vet inte om matcherna "räknas".
Citera
2016-12-14, 06:58
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Ingen fara Funderar om jag kanske skall göra den ändå. Trevligt med specialkort. Kör ju med SIF Donnarumma nu, funkar bra men Buffons blåa ser fint ut ändå. Har Bonucci som jag inte använder just nu. Kör Chiellini & MOV Barziagli. Sedan har jag Alex Sandro, använder honom men får köpa tillbaka honom senare. Då återstår dessa:

Handanovic 23,000
Banega 5,000
Manolas 6,100
Bacca 10,000
Benatia 1,800
Mandžukic 3,400
Medel 2,200
Bonaventura 1,800

Inte så mycket kvar, men totalvärdet blir ju närmare 100k... får fundera lite.
Har exakt de Juventus-spelare spelare du nämner. Funderar på att sälja alla och köpa tillbaka efter SBC är borta. Fast kanske inte är värt det?

Man går ju inte jättemycket plus med tanke på 5% och spelarna kommer nog sjunka rätt långsamt i pris plus att en hel del försvinner från marknaden för de används i SBC. Så kan nog ta ett tag innan priserna är nere igen.

Hmm knepigt.
Citera
2016-12-14, 07:00
Medlem
4141 där har ni uppställningen och nyförvärven tif Costa IF Mane nif Martial i PL och POTG Mertens IF Hamsik i Calsio bl.a. som tog mig till helgens underbara matcher, hade sparat ihop till 1 mille typ och brände allt på investeringar nu och det funkade klockrent, vann första o sen 2 straffsegrar och sen 4-0 i finalen bästa FIFA känslan någonsin sedan FIFA 11 🏆
Citera
2016-12-14, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Sådär, så var över hälften av Melbourne-spelarna sålda för ca 2.5k st.

Jag tror att det är säljläge.

1. Inga garantier att matchen kommer med. (Om den utgår kommer det inte ens gå att sälja för discard)
2. Alla traders sitter redan på mängder med spelare. Troligen kommer inte priserna öka särskilt mycket om Melbourne kommer i MM. Se Nottingham - Derby, där silver sålde för 2.5k ungefär.
3. EA har lättat på kraven för MM för att även casuals ska kunna göra dem utan att det kostar skjortan och inte traders ska kunna sälja 150 kort för 10k styck (minns Bajen). Bara varit en spelare per lag senaste veckorna i de mindre matcherna så att priserna inte ska rusa.

Med det sagt så finns det ju en liten risk att EA kräver 5 Melbourne-spelare per lag med 74 overall och krav på nationalitet... men det betvivlar jag starkt.

En fundering också: kan det bli totw eller otw-boost av vecko-omgång? PL spelas ju ikväll och igår men jag vet inte om matcherna "räknas".

Har inte så många av varje i Melbourne så sparar mina och hoppas på att den kommer med. Det läckte ut någon bild på Twitter igår, vet ej om den var fejk eller inte. Enligt den skulle det bli följande matcher:
Melbourne-derbyt, Everton-Liverpool, Man City-Arsenal, Bayern-RB Leipzig. Så har köpt på mig lite spelare ifrån dem lagen nu med.

Rätt säker på att det inte blir några IF-kort på veckomatcher även om det är fulla omgångar nu mitt i veckan. Men man kan ju hoppas att folk tror det så man kan sälja sina OTW-kort till högre priser. Kanske köper på mig några stycken nu när dem ligger lågt och hoppas på att dem gör en bra match o att folk inte har bra koll

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Har exakt de Juventus-spelare spelare du nämner. Funderar på att sälja alla och köpa tillbaka efter SBC är borta. Fast kanske inte är värt det?

Man går ju inte jättemycket plus med tanke på 5% och spelarna kommer nog sjunka rätt långsamt i pris plus att en hel del försvinner från marknaden för de används i SBC. Så kan nog ta ett tag innan priserna är nere igen.

Hmm knepigt.

Säljer bara Bonucci tänker jag, då han mest är reserv. Får nog 40k, köpte honom för 26k. Behåller nog resterande Juve-spelare jag har, vet ju inte hur lång tid det tar innan priserna går ned igen då som du skriver, många försvinner ifrån marknaden i och med SBC:n. Känns lite ovärt ändå att göra SBC:n kom jag till underfund med även om det är lockande med ett blått kort som jag faktiskt skulle ha användning för. fan.. nu börjar jag fundera igen haha. Cashar ju in 40k på Bonucci istället för att använda honom och sedan lägga ut ytterligare 60k kanske.
Citera
2016-12-14, 08:50
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Har inte så många av varje i Melbourne så sparar mina och hoppas på att den kommer med. Det läckte ut någon bild på Twitter igår, vet ej om den var fejk eller inte. Enligt den skulle det bli följande matcher:
Melbourne-derbyt, Everton-Liverpool, Man City-Arsenal, Bayern-RB Leipzig. Så har köpt på mig lite spelare ifrån dem lagen nu med.

Rätt säker på att det inte blir några IF-kort på veckomatcher även om det är fulla omgångar nu mitt i veckan. Men man kan ju hoppas att folk tror det så man kan sälja sina OTW-kort till högre priser. Kanske köper på mig några stycken nu när dem ligger lågt och hoppas på att dem gör en bra match o att folk inte har bra koll

Har det någonsin varit två matcher från samma liga i MM förut? (apropå Man City - Arsenal och Merseyside-derbyt).

Bra tanke kring OTW. Har inte så mycket kapital just nu men ska kika på typ Stones.
Citera
2016-12-14, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Har det någonsin varit två matcher från samma liga i MM förut? (apropå Man City - Arsenal och Merseyside-derbyt).

Bra tanke kring OTW. Har inte så mycket kapital just nu men ska kika på typ Stones.

Vad tror ni om Barca-Espanyol och Ajax-PSV? Visst har dom redan varit med men man vet aldrig med EA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in