Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Sådär, så var över hälften av Melbourne-spelarna sålda för ca 2.5k st.
Jag tror att det är säljläge.
1. Inga garantier att matchen kommer med. (Om den utgår kommer det inte ens gå att sälja för discard)
2. Alla traders sitter redan på mängder med spelare. Troligen kommer inte priserna öka särskilt mycket om Melbourne kommer i MM. Se Nottingham - Derby, där silver sålde för 2.5k ungefär.
3. EA har lättat på kraven för MM för att även casuals ska kunna göra dem utan att det kostar skjortan och inte traders ska kunna sälja 150 kort för 10k styck (minns Bajen). Bara varit en spelare per lag senaste veckorna i de mindre matcherna så att priserna inte ska rusa.
Med det sagt så finns det ju en liten risk att EA kräver 5 Melbourne-spelare per lag med 74 overall och krav på nationalitet... men det betvivlar jag starkt.
En fundering också: kan det bli totw eller otw-boost av vecko-omgång? PL spelas ju ikväll och igår men jag vet inte om matcherna "räknas".
Har inte så många av varje i Melbourne så sparar mina och hoppas på att den kommer med. Det läckte ut någon bild på Twitter igår, vet ej om den var fejk eller inte. Enligt den skulle det bli följande matcher:
Melbourne-derbyt, Everton-Liverpool, Man City-Arsenal, Bayern-RB Leipzig. Så har köpt på mig lite spelare ifrån dem lagen nu med.
Rätt säker på att det inte blir några IF-kort på veckomatcher även om det är fulla omgångar nu mitt i veckan. Men man kan ju hoppas att folk tror det så man kan sälja sina OTW-kort till högre priser. Kanske köper på mig några stycken nu när dem ligger lågt och hoppas på att dem gör en bra match o att folk inte har bra koll
Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Har exakt de Juventus-spelare spelare du nämner. Funderar på att sälja alla och köpa tillbaka efter SBC är borta. Fast kanske inte är värt det?
Man går ju inte jättemycket plus med tanke på 5% och spelarna kommer nog sjunka rätt långsamt i pris plus att en hel del försvinner från marknaden för de används i SBC. Så kan nog ta ett tag innan priserna är nere igen.
Hmm knepigt.
Säljer bara Bonucci tänker jag, då han mest är reserv. Får nog 40k, köpte honom för 26k. Behåller nog resterande Juve-spelare jag har, vet ju inte hur lång tid det tar innan priserna går ned igen då som du skriver, många försvinner ifrån marknaden i och med SBC:n. Känns lite ovärt ändå att göra SBC:n kom jag till underfund med även om det är lockande med ett blått kort som jag faktiskt skulle ha användning för. fan.. nu börjar jag fundera igen haha. Cashar ju in 40k på Bonucci istället för att använda honom och sedan lägga ut ytterligare 60k kanske.