Citat:
Ursprungligen postat av
SkepticalHippo
Jag är förvånad över att ingen nämnt Daltons Saloon i Sundsvall trots att tråden funnits i över en halvtimme. Den är nästan nationellt känd för sin sunkighet.
I ärlighetens namn har de faktiskt god mat och helt okej öl till bra priser. Sedan slutar fördelarna. Alla stadens alkoholister och utslagna människor går dit, likväl de som vill ha ett fem-i-tre-ragg och invandrarna som vill ha chans att ligga och som fördriver tiden med att spela på maskiner. Det är här man ser blonderade 50-åriga kvinnor med nätstrumpbyxor, skinnkjol och leopardtop tafsa på unga killar. Allt är sunkigt och orenoverat där inne. Personalen verkar vara självmordsbenägna. Det är oftare slagsmål där än på de andra krogarna gemensamt.
Till råga på allt så har de karaokekväll flera gånger i veckan. Scenen varvas mellan sluddrande fyllon och sångstammisarna som är där för att de vill släppa besvikelsen över att de aldrig slog igenom för en stund och som klämmer i till kung och fosterland till partylåten "Stad i ljus".
Här i Sundsvall är det ett sätt att håna någon att dra upp att de skulle ha varit på Daltons Saloon, eller "Dallan" som det kallas i folkmun. En pittoresk sunkdetalj är att de har en toalett med två toalettstolar så att man bekvämt kan gå två och två.
Hahaha TACK! När jag såg tråden var Daltons det första jag tänkte på. Besökte sundsvall i arbetet i höstas, och på uppmaning av mina kollegor gick jag förstås dit. Din beskrivning är så klockren, och jag känner igen nästan allt du skriver, trots att jag inte spenderat mer än ett par timmar där.
Förvånande är dock att det lokala A-laget söker sig dit trots att de tar betalt för inträdet.