2016-12-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Bistro i malmö var på sin tid perfekt dräggigt. Punkare, skinheads, crustare, rockabilly människor och feminister. Alla samlade under ett tag med sjukt billig öl och lokala "djs"
Vad är en crustare?
Citera
2016-12-13, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Pingu
Vad är en crustare?

Crustpunk lite mer tyngd i punken o mer underground aktigt
Citera
2016-12-13, 17:58
Medlem
Skulle nog säga Piraten i Karlskrona när det begav sig stora feta wt fläsk kärringar o alkishak...

Sailor inn i nynäshamn.. syndnäste och wt träsk i en av sveriges värsta drägghålor
Citera
2016-12-13, 18:04
Medlem
vikingrods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Pingu
Vad är en crustare?

En slags punkare. Eller mer som en blanding mellan oss hårdrockare och punkare. Fast värre än båda.
Dreadlocks, skinväst och så kallade dumpster divers etc etc. Fanns en grupp i Gällivare när jag var yngre, riktiga grisar. Söp dynget runt i stadsparken och i ett läger dom hade utanför stan, spelade sin politiska punkrock och härjade som fan.

Den ena sålde riktigt hemsk hembränt i 5 liters dunkar med sitt namn skrivet stort på...
Citera
2016-12-13, 18:08
Medlem
Kan baren ha hetat typ "Sport bar" eller dylikt, i Pilsen i Tjeckien.
Begav mig dit efter att ha befunnit mig på en festival i närliggande stad för att dra en bärs på något gött lokalt hak tänkte jag.
Kommer in och ingen talar engelska, vilket ändå förvånade mig i en såpass turistig stad.
De få personer som befinner sig på denna krog består av rejält nedgågna medelålders white trashkvinnor som kedjeröker och skrikpratar till varandra, det var dessutom chockerande många som bar mjukisbyxor.
På uteserveringen sitter det bara rejält packade människor, en å annan hund är med, många mjukisbyxor även där och ett alkisjidder bryter ut varvid jag på något jävla vänster lyckades bli inblandad utan att ens ha tittat åt det hållet (kom undan slagsmål iaf).
Överlag var det väldigt billig inredning, alla som var där var odrägligt fulla och passivt våldsamma. Det låg fimpar överallt och tycktes vara ett ställe som ägarna inte verkar bry sig särskiljt mycket om när det kommer till att hålla någon slags fin standard. Sjukt tänkte jag eftersom Tjeckien inte är såå jävla långt åt öst (då har jag ändå varit en del i östeuropa och befunnit mig på en och annan bar).
Det var en härlig upplevelse trots allt! (och priserna var inte att förakta då det trots allt var pilsnerns förlovade stad)
Senast redigerad av coatmeal 2016-12-13 kl. 18:15.
Citera
2016-12-13, 18:21
Medlem
Jag vet inte om Verona i Gottsunda(förort till Uppsala) finns kvar? Det åtminstone var ett rätt spooky ställe. En känsla av låten "Hotel California", kanske. Vi klagade naivt på fläckiga glas. Fick dem utbytta till andra fläckiga glas... Pizzan såg dock lockande ut och vi var HUNGRIGA så vi beställde öl på flaska och halsade... Sen började det trilla in folk. Som liksom påminde om Krister Pettersson, Svartenbrandt och folk som såg mer döda än levande ut. Då de kom från något närliggande Servicehus(!!!!!) och hade kisspåsarna hängandes på rullatorerna.
Citera
2016-12-13, 18:22
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Skulle nog säga Piraten i Karlskrona när det begav sig stora feta wt fläsk kärringar o alkishak...

Sailor inn i nynäshamn.. syndnäste och wt träsk i en av sveriges värsta drägghålor
när vi ändå är inne på Karlskrona så är mitt bidrag "Statt" i Karlskrona. Jävla skitställe rena rama 80-talet som inredning, discokulor i taket och dräggiga slödder med hängbyxor i baren. Toaletterna låg typ 150 m under jorden - långt åt helvete från övriga "klubben", nerpissat och fullt med lössnus överallt. En stor sugga på 120 pannor stal min väns shot i baren (som han precis betalat) och tog 2 steg in på dansgolvet där hon spydde ner omgivningen innan hon själv halkade i det och rullade runt i sina egna spyor som en stucken gris. Maken till värre ställe har jag inte varit på i Sverige.
Citera
2016-12-13, 18:24
Medlem
Spunk bar i köpenhamn. Namnet säger ju allt. Man får röka inne i lokalen. Gästerna är lokala heroinister från istegade. Möblerna är urslitna och stället andas missär.

För er som sett filmen pusher så utspelar sig scenen där Franke misshandlar Tonny med ett brännbollsträ inne på självaste spunk bar.
Citera
2016-12-13, 18:37
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
En pizzeria och krog i en trästuga som såg ut som en friggebod modell lite större. Toaletten var hade spyor på väggen och använd kondom i handfatet. Folk kunde inte sitta upprätt. Jag blev kallad för bög och kommunist. Anledning: jag hade en Iron maiden tröja på mig. Logik?
En dyngrak säljare i grisrosa kavaj ville bli bästis med mig, "trots att jag röstade på vänstern". Sen råkade han välvda pissljummen öl över mina jeans. Han gav mig tvåhundra kontant och sa "för schkada och lidanshe..." men blev aggressiv ca 15 min då han behövde pengarna till en taxi.
Min dåvarande tjej fick kommentaren av en raggare att han "ville köra kuken mellan hennes pattar". När hon skulle beställa en öl till drog han armen mellan hennes "pattar" och sa "De skulle vara en kuk i stället!"
En mulatttjej som kunde vara högst 16 (dom var inte så noggranna med att kolla leg) fick veta att hon skulle flytta hem till Ouggadouggo av körakukmellanpattar-killen... Tre invandrarkillar muckade gräl med en 60-årig alkis. Han bjöd dom på cigaretter och dom tog hela hans paket och kallade han pedofil. I baren stod en helt apatisk kvinna som dessutom hävdade att jag betalat med en hundring i stället för en femhundring.
Plats: Halmstad, 94-95. Skräckens näste.
Just det, polisen kom ju också. Så stället fick stänga "redan" vid midnatt.
Citera
2016-12-13, 18:42
Medlem
slagghackas avatar
Vilken krog som helst på Avenyn i Göteborg. Usch.
Citera
2016-12-13, 18:53
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
I Prag ca 1997. Ett "ungdomligt ställe" där medvetslösa hippies på ca 20 år gick rätt in i människor, trappade ne på fötterna, fimpade i sofforna. Jag drack "absint" och väntade förjäves på den mytomtalade kicken. Min komis som var i 30 årsåldern jobbade som något slags speciallärare i Prag (han är tjeck alltså) och han träffade en fd elev, en tjej som förutom verkade ha adhd upphöjt till ca tjugotusen började bli riktigt jobbig när hon anklagade honom för att han skulle ha tafsat på henne när han var hennes lärare. Min komis är så snäll och kunde inte försvara sig, klart han va oskyldig, men han har inte riktigt "talets gåva" så efter ett tags " mumlande"samlades ju en del ärkenötter vid vårt bort för att slå ner pedofilen. Ivrigt påhejade av den helt klart sinnessjuka tjejen. Jag va rädd på riktigt för dom som gav sej på oss var några riktigt biffifa synthare med den här einsturzende neubaten-loggan målade på överkroppen. Min kompis fick ett panikångestanfall och vi satt utanför där han bara skakade.
Sedan kommer BITCHEN med "överaktivitetsproblematik" ut till oss och flabbar. Först gör hon klart för mig att hon vill gå hem med mej och knulla med mig (nej tack, jag tycker varken om ditt utseende eLLLer karaktär......) samtidigt som hon deklarerade att hon bara gjorde ett psykologiskt experiment på män för att fånga "riktiga pedofiler" och att hon inte trodde att Lazlo (min polare) var det. Men bög var han nog iallafall... sedan spottade hon mig i ansiktet och jag flög på henne, fast det var inte så lyckat på för jag har aldrig varit någon som slåss precis, så det slutade med att jag skrek och REV henne på armen. Varpå hon tjöt i högan sky "he rape me, he rape me!" som nu detta inte skulle vara nog så kom två ryska backpackertjejer som jag först trodde skulle sticka ut ögonen på mig men det visade sig vara adhd tjejens kompisar och de "förde bort henne". Hem i L:s lägenhet hördejag honom hulcka hela natten och vända och vrida sig i ångest. Jag låg och tänkte på att Tänk om han ÄR pedofil? Men det verkar inte så troligt tänkte jag sedan.
Jag stannade i en dag i Prag och tröstade min polare, sen fick jag världens ångest på planet hem. Till psykakuten i malmö mitt i natten och fem sobril...
Senast redigerad av TjuvenFerdinand 2016-12-13 kl. 18:56.
Citera
2016-12-13, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
[---] När hon skulle beställa en öl till drog han armen mellan hennes "pattar" och sa "De skulle vara en kuk i stället!" [---]

Vad menade han med det han sa samtidigt som han drog armen mellan pattarna på människan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in