2016-12-08, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Europafloppen Juventus som spelade Champions League-final förra våren?
Okidoki.

Endast Milan har spelat fler finaler i CL (dvs sedan den nya turneringen tog form 1992/1993), och under samma tidsperiod har Juventus dessutom spelat två finaler i UEFA-cupen. Detta trots att man varit nere i Serie B och vänt under denna tid.

Men visst. Många finaler, 5 i CL och 2 i UEFA-cupen fr o m 1993, men endast 2 titlar. Det kan man kanske kalla flopp om man har fantastiskt högt ställda förväntningar…
Citera
2016-12-08, 20:07
Medlem
Roma vek ned sig i kvalet till CL, men har trots det visat att de tar EL på allvar. Men jag vill lyfta fram Fiorentina som tots svårigheter i Serie A levererat i EL. Inter däremot förtjänar spott och spe, de har en relativt fin och bred trupp men misslyckas i Serie A och EL. Sassuolo däremot kan inte utmana utan Berardi, svårt att bli upprörd över deras prestation då han blev långtidsskadad.

Roma och Fiorentina vidare som gruppvinnare, medan Inter och Sassuolo är ute… Ett magert resultat i EL. Det borde vara bättre. Framförallt Inter är en besvikelse. De satsade och hade stora möjligheter, som de fumlar bort. Jag tror att jag förstår Mancini…
Citera
2016-12-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Framförallt Inter är en besvikelse. De satsade och hade stora möjligheter, som de fumlar bort. Jag tror att jag förstår Mancini…

Tänk vad det kan vända, på 90-talet var de väl i final eller semifinal nästan vart enda år.

Vad är felet? Sportchefen? Materialaren? Kanske läge att vända sig till högre makter, kanske han häxan som Paris Hilton använde sig av för att trolla Cristiano Ronaldo kan fungera? Jag vill minnas att Real Madrid t.o.m betalade häxan för att han skulle bryta trolleriet.
Citera
2016-12-09, 08:45
Medlem
Bryter in efter CL och EL med lite MLS.

Jag har ju tidigare följt Giovincos makalösa framfart i MLS tämligen ingående.

Citat:
Giovinco är den italienska spelaren med högst lön. Hans dominans i MLS är nog unikt, även om det är en liga som inte kan tävla på allra högsta nivån. Hans statistik sedan han startade 2015 är 65 matcher, 43 mål och 33 assist.

Senaste matchen:
Toronto vann med 2-0 hemma mot NYC (Pirlo, Lampard, David Villa osv), och nu var det dags för match i New York. Efter sex minuter avgör Giovinco:

https://vine.co/v/5jmFYJMAg5K

Sedan gör han ytterligare två mål och en assist. Matchen slutar 0-5 dvs sammanlagt 7-0 till Toronto.

...

Förra året var första gången någonsin som Toronto tog sig till slutspel. Man blev utslagna direkt av rivalerna Montreal. Men det var en osannolik framgång orsakad av Giovinco som slog alla rekord.

Och mycket riktig fick man nu möta Montreal i semifinalen efter att ha utklassat Pirlos NYC.

I första matchen låg man under med 3-0 men lyckades reducera till 3-2. I returen hamnade man återigen i underläge med 0-1, men lyckades vända till 3-2 och därmed en förlängning som man avgör med två mål.

Giovincos Toronto är i final mot Seattle. Allt avgörs på lussevakan, 12:e december… Det han håller på att göra kommer man att prata om under lång tid, åtminstone om han lyckas hela vägen.

Men nej det är inte en Riva i Cagliari. Något sådant kommer vi aldrig att få uppleva någonstans någongång… Den typen av män finns inte längre i strålkastarglansen…
Citera
2016-12-09, 10:54
Medlem
JayGatsbys avatar
Fullt godkänd Calciohöst i Europa.
Juve och Napoili som gruppsegrare är riktigt bra.
Likaså att Fiorentina och Roma vinner sina grupper. Sassuolo kan man som sagt inte klaga på men Inter är en skam.

Lottning på måndag, är lite nervös då det finns en del riktigt bra lag som slutade 2a i gruppen.
Napoli-Real Madrid hade såklart varit fin fotboll, men ser hellre den matchen i kvartsfinal...
Citera
2016-12-09, 15:29
Medlem
Citat:
Endast Milan har spelat fler finaler i CL (dvs sedan den nya turneringen tog form 1992/1993), och under samma tidsperiod har Juventus dessutom spelat två finaler i UEFA-cupen. Detta trots att man varit nere i Serie B och vänt under denna tid.

Men visst. Många finaler, 5 i CL och 2 i UEFA-cupen fr o m 1993, men endast 2 titlar. Det kan man kanske kalla flopp om man har fantastiskt högt ställda förväntningar…

så vad du vill säga på malmö-språk är att juventus varit ett trevligt deltagarlag i CL flera gånger sedan 1993? vad kul att dom fått uppleva så många finaler! kul för dom att de i alla fall fått en seger under de fem försöken.
Senast redigerad av M.S 2016-12-09 kl. 15:32.
Citera
2016-12-09, 17:51
Medlem
Precis som för Malmö FF är allt utom seger i ligan en besvikelse även för Juventus. Främste utmanare är just nu Roma och Milan, som möts på Olimpico, fast först på måndagen.

Montella o Spalletti:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15327457_1332565550107041_8123875400653913500_n.jp g?oh=1cfaca9d76a5677995966938959deb89&oe=58EDD69D

Fast under främst söndagen blir det flera fina matcher. Cagliari mot Napoli, men kanske framförallt Torino mot Juventus. Ett riktigt fint derby della Mole där mycket står på spel.
Citera
2016-12-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det var väl inget speciellt mäktigt? Övertygar inte mig om att Roma har en ljus lätarframtid.
...

Jag svarade innan från en annan vinkel, men samtidigt anser jag såklart att du har rätt. Publiken sviker Serie A. Och vi har dillat mycket om detta genom åren i tråden. Det finns många anledningar som dessutom kan samverka. Nomalt publiksnitt har varit strax över 30.000 under 1970 - 1990-talet.

Men just nu är det 22.000:
http://www.stadiapostcards.com/A16-17.htm

Uruselt såklart. Endast säsongen 2006/2007 var sämre, men då saknades Juventus, Napoli, Genoa, Bologna, osv…

Inter har just nu högst publiksnitt, men samtidigt börjar nu protesterna och jag tror att de var drygt 6.000 i senaste EL-matchen. Och Roma ligger på femte plats i publikligan med tragiska 27.600 strax före Fiorentina 26.600.
Citera
2016-12-11, 00:19
Medlem
Crotone vann hemma mot Pescara, vilket ger dem ett litet om än obefintligt hopp. Och Lazio vann borta mot Samporia, trots att de tävlar strax under toppen av Serie A.
Citera
2016-12-11, 01:11
Avslutad
Citat:
Crotone vann hemma mot Pescara, vilket ger dem ett litet om än obefintligt hopp. Och Lazio vann borta mot Samporia, trots att de tävlar strax under toppen av Serie A.

Lazio känns sjukt stabila i år. Kanske var det en gåva att Bielsa stack efter två dagar?

Immobile har kommit igång igen och Anderson visar gammal fin form.

Turinderby morgon!! Avgör Juve i slutsekunderna för tredje gången?
Citera
2016-12-12, 12:24
Medlem
JayGatsbys avatar
Champions Leagues åttondelsfinaler är lottade

Napoli - Real Madrid
Juventus - Porto

Napoli kan nog få det svårt, men Juventus känns hyfsat lugn.
Citera
2016-12-12, 13:35
Medlem
JayGatsbys avatar
Slutspelet i Europa League lottat:

Villareal - Roma
Fiorentina - Borussia Mönchengladbach

Inte de lättaste lottningarna, men bör väl inte vara omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in