Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nu vet jag inte alls vad du citerar….kan du länka detta?
Sen är jag rätt säker på att beviset för polisen är själva transaktionen, liksom inte svårare än så.
Varför försöka krångla till det?
Jag pekade bara ut text från hovrätten, (Hedman domen)mannen betalade inte utan det var uppenbarligen någon annan som ombesörjde för det och hovrätten med de ovan skrivna underlag dömde.
Förvisso säker rätt, man kan anta att han visste men det fråntar inte faktum att hovrätten har förutfattade meningar om hur en sexarbetare är klädd, pratar och då borde det stå klart att det är en sexarbetare, och därmed är sex med en sexarbetare = sexköp och uppenbarligen fanns inga faktiska bevis på att han betala, bara antaganden.
Tänk om vi skall ha resterande rättsystem baserat på samma princip, offret eller de inblandade har uppenbarligen ingen skada av det och vittnar inte om oegentligheter men……tja du fattar.
Frågan är då, kan hen ha sex med en sexarbetare, för uppenbarligen kan man dömas för sexköp utan att det bevisligen betalats för det…
Kan en sexarbetare över huvud taget ha sex utan att motparten utnyttjar situationen på ett kriminellt sätt?
Merapi, lagen är en moral lag som dömer i moralens mening utan egentlige bevis, det räcker uppenbarligen att domstolen tycker att hen borde förstått för att döma, och sexarbetare tja det skall vi alla kunna känna igen enligt deras mening.
Det skyddar ingen och den hjälper ingen, eller kan du eller någon visa på hur de inblandade kvinnorna blev hjälpa efter detta? (jag betvivlar)...att lagen skall ha högt ställda bevis krav…gäller uppenbarligen inte moral lagar.
Jojo den är glasklar, måste vara ena brutala cola bottnar till glasögon för att se det så…