2016-12-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Fejknyhet
Den bidrar åtminstone med en källa som visar vilka hutlösa summor Pissland får lägga på infrastruktur. Byggmaterialet köps via mellanhänder och priset blir tre gånger så dyrare
Du skrev 70%. Var i den citerade artikeln står det om 70%? Ditt påstående blir inte mer rätt bara för att du hittar på "roliga" öknamn på det land vi diskuterar eller för att du gödslar dina inlägg med smileys. Kom igen nu, fakta på bordet tack.
Citera
2016-12-11, 18:38
Medlem
Citat:
Fejknyhet
Den bidrar åtminstone med en källa som visar vilka hutlösa summor Pissland får lägga på infrastruktur. Byggmaterialet köps via mellanhänder och priset blir tre gånger så dyrare
Du skrev 70%. Källan Newsweek länkade till skrev inget om några 70%. Så var kommer dessa "fakta ifrån"? Kom igen nu. Ditt påstående blir inte rätt bara för att du hittar på "roliga" öknamn på Ryssland eller kryddar dina inlägg med en massa smileys.
Citera
2016-12-12, 03:21
Medlem
Citat:
Det här är humor på hög nivå. Av en ren slump kom du på att du läste en artikel för 18 år sedan som påstår något om en "extra skatt", en artikel som bara du känner till. Återigen, jag ber dig snällt att hosta upp en källa eller hålla käften. Du blir inte trovärdigare av att snurra in dig i en massa lögner.

Föga förvånande att du skippade mitt inlägg. Lyssna din fåntratt. Den där wiki-artikeln har inga källor. Två av de tre källor den hänvisar till funkar inte, varav ena är en serbisk. Den tredje är en övergripande artikel om UNHCR som inte har något med Kosovo att göra över huvud taget. Du kan lika gärna gå in och redigera artikeln och skriva 600.000 flyktingar, det blir inte mer sant för det. Ska du kommentera det här igen så får besvara inlägg #1636. Inte ett pip från dig annars.

Du vet inte ens vad en debatt är.
Kommer du med ett påstående så ligger bevisbördan hos dig. Det räcker inte med att hänvisa till en kompis och att "du läste en artikel 1999". Varje gång jag ber dig om en källa så börjar du ljuga. För varje lögn du skriver så minskar trovärdigheten i alla dina jämförelse. Du upphör aldrig att förvåna en med ditt hejdlösa ljugande längre.

Jag var på en högintressant epostlista 1999 och kunde följa kriget och Jugoslavien i nästan
realtid (alla artiklar på engelska). Jag sparade allt, men den hårddisk jag då hade har jag inte
längre tillgång till och även om jag hade haft det, så undrar jag om min nuvarande dator
skulle kunna hantera den. Även om jag hade den gamla datorn, så skulle jag inte kunna
ansluta till nätet med den defuncta modem-tekniken för att backa upp gamla artiklar.

Jag tänker inte lägga timmar eller dagar på att söka efter en anglosaxisk artikel från 1999,
om det ens är möjligt att hitta den efter alla dessa år. Jag talar om en artikel, som jag sedan
hjälpte till att sprida i hela den engelsktalande världen (en av flera). Många krigsmotståndare
var aktiva och jag, och de jag var i kontakt med, var varken serber eller ryssar, vi var
västerlänningar och stod för principer och talade alla engelska, med band till de anglosaxiska
folken. Kroaten surade över extraskatten, så mitt vittnesbörd är inte en serbisk lögn.

Jag har några gånger stött på deltagare, som är oförskämda och du är en av dem. Sådant
folk vill att man ska hoppa, men jag är olydig.

Om du vill kämpa för Kosovo, så gör det, men inte i denna tråd, tack. Kosovos enda relevans
för denna tråd är att dess självständighet är ett viktigt prejudikat för Krim.

En sak till. Du utdelar beskyllningar om ryskt etniskt ursprung. Det är osant och inte snyggt.
Jag ser också hur du flaxar med din information. Jag kollade upp dina "70 procent" och det
stämmer inte. VarmaDrycker har rätt.

Krims infrastruktur måste byggas om från grunden och det sker nu. Det enda du ser är
kostnaderna. Det handlar inte om kostnader, det handlar om investeringar, en helt annan sak
Dessa investeringar betalar sig, om du blott förstode det. Dessutom byggs Krim upp på flera
andra sätt. Krims BNP är på väg uppåt. Snart är bron är färdig, snart finns det nya vatten-
ledningar och mer. Vi ser en framgångssaga och den betalar sig.

Att Ryssland är beroende av underleverantörer beror på sanktionerna. Andra länder
tillhandahåller komponenter, som Ryssland inte längre kan köpa från väst. En vinnarlösning,
en seger över sanktionerna.
Citera
2016-12-12, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Jag var på en högintressant epostlista 1999 och kunde följa kriget och Jugoslavien i nästan
realtid (alla artiklar på engelska). Jag sparade allt, men den hårddisk jag då hade har jag inte
längre tillgång till och även om jag hade haft det, så undrar jag om min nuvarande dator
skulle kunna hantera den. Även om jag hade den gamla datorn, så skulle jag inte kunna
ansluta till nätet med den defuncta modem-tekniken för att backa upp gamla artiklar.

Jag tänker inte lägga timmar eller dagar på att söka efter en anglosaxisk artikel från 1999,
om det ens är möjligt att hitta den efter alla dessa år. Jag talar om en artikel, som jag sedan
hjälpte till att sprida i hela den engelsktalande världen (en av flera). Många krigsmotståndare
var aktiva och jag, och de jag var i kontakt med, var varken serber eller ryssar, vi var
västerlänningar och stod för principer och talade alla engelska, med band till de anglosaxiska
folken. Kroaten surade över extraskatten, så mitt vittnesbörd är inte en serbisk lögn.

Jag har några gånger stött på deltagare, som är oförskämda och du är en av dem. Sådant
folk vill att man ska hoppa, men jag är olydig.

Om du vill kämpa för Kosovo, så gör det, men inte i denna tråd, tack. Kosovos enda relevans
för denna tråd är att dess självständighet är ett viktigt prejudikat för Krim.

En sak till. Du utdelar beskyllningar om ryskt etniskt ursprung. Det är osant och inte snyggt.
Jag ser också hur du flaxar med din information. Jag kollade upp dina "70 procent" och det
stämmer inte. VarmaDrycker har rätt.

Krims infrastruktur måste byggas om från grunden och det sker nu. Det enda du ser är
kostnaderna. Det handlar inte om kostnader, det handlar om investeringar, en helt annan sak
Dessa investeringar betalar sig, om du blott förstode det. Dessutom byggs Krim upp på flera
andra sätt. Krims BNP är på väg uppåt. Snart är bron är färdig, snart finns det nya vatten-
ledningar och mer. Vi ser en framgångssaga och den betalar sig.

Att Ryssland är beroende av underleverantörer beror på sanktionerna. Andra länder
tillhandahåller komponenter, som Ryssland inte längre kan köpa från väst. En vinnarlösning,
en seger över sanktionerna.
Att i så långa haranger försöka försvara en ockupation av ett annat lands territorium visar kanske på att man inte riktigt vet vad man skall sätta på pränt. Brottslighet skall ju inte premieras genom att gå Putins ärende och det gör ju inte den fria världen heller. Buset i Kreml skall givetvis hållas kort så länge man inte följer internationella regler och överenskommelser, svårare än så är det inte. Själv föredrar jag att umgås med ärliga respekterade människor som tillför samhället något, ett enklelt val.
Citera
2016-12-12, 12:11
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Att i så långa haranger försöka försvara en ockupation av ett annat lands territorium visar kanske på att man inte riktigt vet vad man skall sätta på pränt. Brottslighet skall ju inte premieras genom att gå Putins ärende och det gör ju inte den fria världen heller. Buset i Kreml skall givetvis hållas kort så länge man inte följer internationella regler och överenskommelser, svårare än så är det inte. Själv föredrar jag att umgås med ärliga respekterade människor som tillför samhället något, ett enklelt val.

Jag uppmanar dig att sluta använda såna olämpliga ord som ockupation. Det är bara propaganda media som använder begreppet ockupation ang ukraina krisen. Det är varken FN eller Merkel som använder ordet ockupation i sammanhanget. Var vänlig och uttala dig på ett korrekt sätt så att vi kan föra en adekvat debatt. Ryssland har inte ockuperat någonting i Ukraina. Sluta tramsa och sprida massmedialögner.
Citera
2016-12-12, 13:05
Medlem
Angående diskussionen om vägar på Krim - en jämförelse av en väg i trakten av Simferopol mellan 2013 och 2016:

https://www.youtube.com/watch?v=tbzYfAR779A

Hoppa direkt till 01:43 för att se den ukrainska och ryska vägen parallellt:

https://youtu.be/tbzYfAR779A?t=1m43s
Citera
2016-12-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Du skrev 70%. Källan Newsweek länkade till skrev inget om några 70%. Så var kommer dessa "fakta ifrån"? Kom igen nu. Ditt påstående blir inte rätt bara för att du hittar på "roliga" öknamn på Ryssland eller kryddar dina inlägg med en massa smileys.

Newsweek är min källa. Var de har fått siffran ifrån vet jag inte. Din artikel rabblar ju upp en massa siffror, kan du ge mig en första handskälla på de där siffrorna? Det är väl rimliga krav eftersom du ber mig att göra samma sak.

Skillnaden i våra källor är som sagt att min källa är en seriös tidskrift medan din källa är en kopia av ett blogginlägg skriven av en författare som trollar, och du köpte allt.
Citera
2016-12-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Angående diskussionen om vägar på Krim - en jämförelse av en väg i trakten av Simferopol mellan 2013 och 2016:

https://www.youtube.com/watch?v=tbzYfAR779A

Hoppa direkt till 01:43 för att se den ukrainska och ryska vägen parallellt:

https://youtu.be/tbzYfAR779A?t=1m43s

Det är nog lite positivt. När rysstjuven tvingas lämna Krim tillbaka till slut då kommer de behöva betala mindre kompensation...bla för all gas fr ukrainska gasfyndigheter runt halvön som man snor just nu.
Citera
2016-12-13, 00:34
Medlem
Jag har följt Krim och känner till allt det här, men många andra har inte gjort det. En viktig
video för de som vill veta mer. Allt på engelska.

Crimean realities 2016 - water, food, power blockade, and stolen ancient scythian GOLD

https://www.youtube.com/watch?v=cQDTsJUVpUY
Citera
2016-12-13, 02:41
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSverige
Nåväl, Det investerades knappt nåt överhuvud taget, det gäller hela landet.
Alla pengar gick till presidentens apanage. + några oligarker. (oavsett vem som var president)
Enda gången de gjorde nåt var till fotbolls vm, så några fler blev rika på bestickning.

Tack och lov är det nu en president som vill ta hand sitt land. Inte som de förra!

Poroshenko & co är mer korrupta än Janukovitj någonsin har varit. Korruptionen är rekordhög i dagsläget i Ukraina. Även USA slår i larmet att Ukraina kvävs i korruptionshärvan. Statskuppsmakten är ett gäng tjuvar som tog makten i ett enda syfte - stjäla så mycket det går.
Citera
2016-12-13, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Jag uppmanar dig att sluta använda såna olämpliga ord som ockupation. Det är bara propaganda media som använder begreppet ockupation ang ukraina krisen. Det är varken FN eller Merkel som använder ordet ockupation i sammanhanget. Var vänlig och uttala dig på ett korrekt sätt så att vi kan föra en adekvat debatt. Ryssland har inte ockuperat någonting i Ukraina. Sluta tramsa och sprida massmedialögner.
Det är en ockupation, punkt slut. Det är ju inte media som infört sanktioner mot Ryssland eller tror du verkligen det. Ryssland är relativt ensamma och att inte anse det är en ockupation. Så Krim är fortsatt Ukrainskt territorium om än ockuperat av Ryssland just nu. Det oavsett vad lille Putin än anser. Han har fel och det vet han utan tvivel i sin förljugenhet.
Citera
2016-12-13, 14:53
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Det är en ockupation, punkt slut. Det är ju inte media som infört sanktioner mot Ryssland eller tror du verkligen det. Ryssland är relativt ensamma och att inte anse det är en ockupation. Så Krim är fortsatt Ukrainskt territorium om än ockuperat av Ryssland just nu. Det oavsett vad lille Putin än anser. Han har fel och det vet han utan tvivel i sin förljugenhet.

Sanktionerna infördes av USA & knektarna på ett olagligt sätt dvs bara FN får införa sanktioner. Formuleringen är att man införde sanktioner för annekteringen av Krim, inte en ockupation. Du påstår fel när du skriver ockupation. Du vet inte vad du pratar om, du kan inte saken. Man säger att det var en annektering, Ryssland säger att det var en återförening pga Krim har alltid tillhört Ryssland och blev olagligt annekterad av Ukraina 1991.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in