2016-11-26, 19:41
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Gissar att du gett blanka fan i Gevurah som nog släppt årets platta enligt mig.

Ska se efter kvebäckarna. De enda andra jag tycks ha missat är Malign, Irkallian Oracle och Jarnvidr.
Citera
2016-12-01, 23:46
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Jag har några frågor så här på kvällskvisten.

Bölzer - Hero. Jävligt skön skiva, hade ej hört någon av deras EP:s innan, men har hört dem nu. Hade svårt med sången vid första genomlyssningen men nu tycker jag den passar bra. Låtarna är lite för lika varandra, och en eller två hade kunnat stryka på foten.

Cult of Fire - Triumvirát. Absolut i klass med vad fan deras andra skiva heter. Riktigt jävla bra.

Mgla - Groza. (Har bara slölyssnat tidigare). Absolut bra. Dock är jag lite besviken då man i äldre inlägg kan läsa att detta är Mglas finaste stund. Det är som sagt bra, men inte riktigt lika starkt låtmaterial som på Exercises in Futility. Det största klagomålet jag har är dock på produktionen, den är lite platt och framförallt trummorna låter inte så bra. OBS! Jag jämför alltså med Exercises in Futility och With Hearts Toward None. Rent allmänt är det inget större fel på produktionen.

Kriegsmaschine - Altered states of divinity. Jag blev lite besviken på denna, den är så klart inte dålig men jag trodde den skulle vara bättre. Hade jag inte vetat att Mgla-snubben varit inblandad kanske förväntningarna dock inte hade varit lite höga.

Nu till frågorna, som inte har något med ovanstående att göra:
1. Enslaved, vart ska man börja där? The Watcher är den enda låten jag har fastnat för, har hoppat mellan låtarna på skivorna väldigt otåligt men känner inte att jag har tid att lyssna igenom allt så jag skulle behöva hjälp med vilka två skivor jag ska börja med, gärna den bästa från vardera "era" eller vad fan man ska säga.

2a. Katharsis är ju jävligt bra av det jag hört på Youtube, dock skulle jag vilja köpa lite skivor (i digitalt format). Någon som vet var tusan man kan göra det?

2b. Samma fråga gäller Forteresse - Thèmes pour la rébellion.

Mordum! Jag tror du tipsade, för kanske två år sedan i tråden, om Fall Of Efrafa. Fruktansvärt bra! Har du tips på något liknande? (Har god koll på Dirge, Overmars, Light Bearer, Russian Circles förutom de mest uppenbara i form av Cult of Luna/Isis/Neurosis).

På förhand tack!

NP Elysian Blaze - Blood Geometry (jag blev jävligt chockad när jag insåg att det är ett enmansband!)
Citera
2016-12-02, 17:20
Bannlyst
Alltså kan det här vara bland det bästa som spelats in? Får gåshud än idag ca tjugo år senare.

https://youtu.be/4JOkEP56tNs
Citera
2016-12-02, 19:46
Medlem
Concubines avatar
Bölzers nya får fan kollas in snart alltså. De tidigare släppen var riktigt bra.
Citera
2016-12-03, 00:51
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Har helt tappat styrfarten när det gäller musik och i mer än ett år knappt försökt att finna något nytt. Nu ser jag dock, av en ren slump, att Cultes des Ghoules delar ut ett enochenhalvtimmes-dråpslag. Vad mer har jag missat?

Deathspell Omega - The Synarchy of Molten Bones?

Jävlar. I. Helvete.
Citera
2016-12-03, 00:54
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Var och såg Alcest igår och det var ju strålande som vanligt. Nu spelar inte Alcest Black Metal men tanken slog mig ändå hur jävla mycket jag gillar den franska musikscenen. Just BM från Frankrike finns ju i alla möjliga och omöjliga varianter men oavsett om det är nåt obskyrt LLN-skit eller självaste Antaeus så tycker jag det genomsyras av nån slags stolthet över deras skitland och musikscen som jag finner vackert. Samma sak inom hip-hopen som jag dock inte är insatt i. Jag kanske bara är efterbliven som vanligt.

NP: Maranatha

Peste Noire är enligt mig ett praktexempel på den här stoltheten du nämner. Samtidigt framförs väl en hel del kritik men likväl finns där en stolthet. Naj int' är du efterbliven int'

DsO är i mitt tycke fransmännens flaggskepp men de är väl fullt upptagna med att dyrka döden och skiter blankt i allt vad nationer innebär känns det som.

LLN?

Maranatha, Funeral Mist?
Citera
2016-12-03, 15:58
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Jag har några frågor så här på kvällskvisten.

Bölzer - Hero. Jävligt skön skiva, hade ej hört någon av deras EP:s innan, men har hört dem nu. Hade svårt med sången vid första genomlyssningen men nu tycker jag den passar bra. Låtarna är lite för lika varandra, och en eller två hade kunnat stryka på foten.

Cult of Fire - Triumvirát. Absolut i klass med vad fan deras andra skiva heter. Riktigt jävla bra.

Mgla - Groza. (Har bara slölyssnat tidigare). Absolut bra. Dock är jag lite besviken då man i äldre inlägg kan läsa att detta är Mglas finaste stund. Det är som sagt bra, men inte riktigt lika starkt låtmaterial som på Exercises in Futility. Det största klagomålet jag har är dock på produktionen, den är lite platt och framförallt trummorna låter inte så bra. OBS! Jag jämför alltså med Exercises in Futility och With Hearts Toward None. Rent allmänt är det inget större fel på produktionen.

Kriegsmaschine - Altered states of divinity. Jag blev lite besviken på denna, den är så klart inte dålig men jag trodde den skulle vara bättre. Hade jag inte vetat att Mgla-snubben varit inblandad kanske förväntningarna dock inte hade varit lite höga.

Nu till frågorna, som inte har något med ovanstående att göra:
1. Enslaved, vart ska man börja där? The Watcher är den enda låten jag har fastnat för, har hoppat mellan låtarna på skivorna väldigt otåligt men känner inte att jag har tid att lyssna igenom allt så jag skulle behöva hjälp med vilka två skivor jag ska börja med, gärna den bästa från vardera "era" eller vad fan man ska säga.

2a. Katharsis är ju jävligt bra av det jag hört på Youtube, dock skulle jag vilja köpa lite skivor (i digitalt format). Någon som vet var tusan man kan göra det?

2b. Samma fråga gäller Forteresse - Thèmes pour la rébellion.

Mordum! Jag tror du tipsade, för kanske två år sedan i tråden, om Fall Of Efrafa. Fruktansvärt bra! Har du tips på något liknande? (Har god koll på Dirge, Overmars, Light Bearer, Russian Circles förutom de mest uppenbara i form av Cult of Luna/Isis/Neurosis).

På förhand tack!

NP Elysian Blaze - Blood Geometry (jag blev jävligt chockad när jag insåg att det är ett enmansband!)

Katharsis är ett av de bästa banden som finns och har vi tur kanske dom släpper någon EP eller fullängdare ytterligare innan vi alla dör. Jag äger deras släpp på CD, men är det först och främst digitalt du vill ha så är det enbart på en metal tracker du kan hitta det vad jag vet.
Samma sak med Forteresse vad det verkar. Bra band där också! Dock några divisioner under Tyskarna.

Angående Kriegsmaschine håller jag med. Inte kasst visserligen men det är ju ganska solklart vilket band M prioriterar högst.
Mglas plattor har jag köpt under tiden de släpps så när Groza kom ut och jag köpte den så var varken Whtn eller Exercises.... ens påtänkta. Där och då och än idag var/är Groza en ren klassiker enligt mig. Kanske dock inte varit fallet om jag upptäckt bandet på senare år.

NP - Triumvir foul
Citera
2016-12-03, 16:00
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundlejon

LLN?

Maranatha, Funeral Mist?

Les legiones noires.

Ja. Vad i helvete annars?
Citera
2016-12-03, 16:02
Medlem
nutkjells avatar
Förstår inte tjusningen med ofermod, tycker att det låter larvigt på något vis.
Citera
2016-12-03, 19:42
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Förstår inte tjusningen med ofermod, tycker att det låter larvigt på något vis.

Nej, det är du som är kass bara.
Citera
2016-12-04, 00:43
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Katharsis är ett av de bästa banden som finns och har vi tur kanske dom släpper någon EP eller fullängdare ytterligare innan vi alla dör. Jag äger deras släpp på CD, men är det först och främst digitalt du vill ha så är det enbart på en metal tracker du kan hitta det vad jag vet.
Samma sak med Forteresse vad det verkar. Bra band där också! Dock några divisioner under Tyskarna.

Angående Kriegsmaschine håller jag med. Inte kasst visserligen men det är ju ganska solklart vilket band M prioriterar högst.
Mglas plattor har jag köpt under tiden de släpps så när Groza kom ut och jag köpte den så var varken Whtn eller Exercises.... ens påtänkta. Där och då och än idag var/är Groza en ren klassiker enligt mig. Kanske dock inte varit fallet om jag upptäckt bandet på senare år.

NP - Triumvir foul

Tack för dina svar! Det känn lite tidigt 2000-tal att ladda ned illegalt, men man får väl göra det då, kanske att man kan skicka en slant till banden så de får något i alla fall., hur fan man nu ska göra det.. Speciellt Fortresse är ju lite märkligt eftersom de själva har lagt upp skivan på Youtube...

Angående Groza, det är nog så, hade jag lyssnat i rätt ordning hade det nog varit bättre. Nu körde jag precis tvärtom, Ecercises var den första och Presence den sista.
Citera
2016-12-04, 00:51
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Alltså kan det här vara bland det bästa som spelats in? Får gåshud än idag ca tjugo år senare.

https://youtu.be/4JOkEP56tNs

Ja, fy fan så bra. Ren gåshud som sagt.
Ännu en asbra live-video nedan på bandet i fråga. Då på värdelösa Deathcrush, men efter 4 min så anländer Djävulen. Tyvärr ser Teloch ut som en dryg dörrvakt här och inte en ond munk.

https://m.youtube.com/watch?v=-Me23doX5TY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in