Några låtar som gjort intryck under dagen (vissa helt nya för mig och vissa redan genomlyssnade);
Krisiun - Father's Perversion Inget speciellt, bara hederlig grötig någorlunda teknisk men straightforward Death metal med ett bra och ständigt flöde.
Immolation - Close to a World Below Sataniskt, grymt och ilsket. Riffandet är nästintill demoniskt. Låten har i helhet en väldigt tillfredsställande och balanserad uppsättning. Får känslan av att man tas och färdas med i låtens utveckling. Raseriutbrottet i mitten är också extremt härligt! "I!!! RAPE!!! MARY!!!" "OVVEEEEEER!!!!" "AND OVEEEEEEER!!!" "AGAAAAAIIINNN!!!!"
Immolation - World Agony Min personliga all-time favorit av Immolation. (Close to a World Below kommer på 2:a plats). All min beskrivning av Close to a World Below gäller lika mycket om inte ännu starkare för World Agony. Ibland lyckas de verkligen att frammana en sorts mental bild av en korrupt och demoniskt besatt kyrka som Lucifer vakar över, med de stackars arroganta prästerna där inne som inte vet vad som lurar utanför kyrkoportarna.

Deras nyare album har inte alls samma känsla och är mer lutande åt det tekniska och stilrena hållet.
Avslutar med
Satyricon - Black Crow on a Tombstone. De här killar vet hur man riffar!