2016-12-11, 19:35
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igglepiggle
Beror helt på varför du blir utkastad. HA Sverige är inte det var en gång i tiden. Är ju någon form av demokrati där alla får rösta. Är det en eller flera medlemmar som tycker att klubben går åt fel håll men majoriteten tycker att det är åt rätt håll så kan de bli uteslutna.

De får då lämna allt som är klubbens tillhörighet. HA kläder, väst, osv. Men smycken, hojar går ju lätt att smälta ner, måla om, osv.

Men har du mkt skulder till andra medlemmar, eller gjort något kraftigt fel så kan du bli rejält bötad. Men det är upp till varje avdelning att bestämma det.

Sen kan det också spela in vad du gjort för klubben. T.ex så tror jag inte att TM skulle bli så hårt behandlad om han gick ur/blev utslängd. Då han varit så viktig för klubben i Sverige genom åren.

Finns fler i hans position som både är med och lämnat där det inte hänt så mkt. Sen är det ju som vanligt att få vill vara dumma mot en snubbe som många gillar eller de som är extra labila i klubben. De är ju även farliga om de inte är med i klubben längre även om de inte har samma backning.

Men som jag sagt förut. HA Sverige är inte längre vad dom en gång var. Mer ekonomisk kärlek än broderlig. Folk går inte med för att de älskar hojar och brödraskap. Utan för att tjäna pengar och få respekt. Sen har konkurrensen blivit mkt tuffare, många som har vapen och våldskapital idag.
Detta är hur jag ser det och tror. Framtiden har svaren.

Tackar alla som skriver. Kul att följa tråden. Skulle vara kul med lite mer skvaller. Känns som HA håller på att dö ut både i verkligheten och på nätet.

Det är ganska exakt så som du skriver, utan att jag ska spinna vidare på det.
Citera
2016-12-12, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zephirez
Vad/Vem är Louie Marti och vad är hans roll?

Har sökt men icke funnit..

Han är inte med längre
Citera
2016-12-12, 11:48
Medlem
Zephirezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revalutian
Han är inte med längre
Okej, någon känd anledning till att han inte är med längre? Vad var hans roll förut då?
Citera
2016-12-12, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zephirez
Okej, någon känd anledning till att han inte är med längre? Vad var hans roll förut då?

Anledningen vet jag inte, inte heller hans roll
Citera
2016-12-12, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veritatem
Det där med att hojen "tillhör" klubben och tas när man lämnar är rent bull shit.
Grejen e den att man SKALL betala ett års klubbavgift om man lämnar, och dom flesta har inte dom pengarna liggandes, såååå mina vänner vad är en sjyst harley värd i dagsläget?
Ett rätt så lätt sätt att bli skuldfri alltså, lämna över hojen helt enkelt.
Den täcker inte 1 års avgift.
Citera
2016-12-12, 23:56
Medlem
Ni som vet bäst får reda ut det.

Det finns en liten juridisk grop med att kräva in medlemsavgifter under det året vederbörande inte är medlem. Kanske det därför åkte på det när de försökte klämma dem ur en som inte kunde lösa det, men fortsätt ni.
Citera
2016-12-13, 00:56
Medlem
Citat:
Men smycken, hojar går ju lätt att smälta ner, måla om, osv.
Oavsett om en hoj går att måla om, för smälta ner är ju både värdelöst och svårt, så behövs ett verifierat och riktigt ramnummer för att kunna försäkra och köra den legalt. Där försvann poängen med det du sa.
Citera
2016-12-13, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Oavsett om en hoj går att måla om, för smälta ner är ju både värdelöst och svårt, så behövs ett verifierat och riktigt ramnummer för att kunna försäkra och köra den legalt. Där försvann poängen med det du sa.

Sorry, skrev för snabbt. Det var smyckena jag menade att man kunde smälta ner. Hojen har ju inget direkt värde om man smälter ner den. Den var den man kunde måla om, om man hade HA emblemet målat på den eller namnet.
Citera
2016-12-13, 01:43
Medlem
Jag har aldrig hört talas om denna höga årsavgift. Vad jag förstått så är det bara några tusingar om året. Typ 1000 - 2000 i månaden. Fast för de som är pensionärer i klubben så är det gratis

Men detta är i Sthlm. Ingen aning hur det är i övriga landet. Däremot så ska medlemmar betala procent till klubben på affärer som de gör i klubbens namn.

Men skulle vara kul att veta vad avgiften är. Vet att många varit fattiga som kyrkråttor, har svårt att se dessa betala en årsavgift högre än vad en HD kostar?
Citera
2016-12-13, 08:18
Medlem
Citat:
Jag har aldrig hört talas om denna höga årsavgift. Vad jag förstått så är det bara några tusingar om året. Typ 1000 - 2000 i månaden. Fast för de som är pensionärer i klubben så är det gratis

Men detta är i Sthlm. Ingen aning hur det är i övriga landet. Däremot så ska medlemmar betala procent till klubben på affärer som de gör i klubbens namn.

Men skulle vara kul att veta vad avgiften är. Vet att många varit fattiga som kyrkråttor, har svårt att se dessa betala en årsavgift högre än vad en HD kostar?
Varför tror du många flyttar ut till klubben om den inte är så märkvärdigt dyr, eller påverkar deras ekonomi?

Mitt kukhuvud, givetvis täcker 1 års medlemsavgifter en hoj, men resten kvarstår.

Hojar går att ta på avbet.
Citera
2016-12-13, 10:04
Medlem
Citat:
Den täcker inte 1 års avgift.

Hahaha bullshit igen!

även en skit harley går på 60-70K och medlemskap i den vanliga HA avd kommer
det långt över årsavg. medlemskap ligger mellan 1000-2500 i månaden beroende på
deras utgifter.
Citera
2016-12-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streetripper
Hahaha bullshit igen!

även en skit harley går på 60-70K och medlemskap i den vanliga HA avd kommer
det långt över årsavg. medlemskap ligger mellan 1000-2500 i månaden beroende på
deras utgifter.
Citat:
Mitt kukhuvud, givetvis täcker en hoj 1 års medlemsavgifter, men resten kvarstår.
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in