2016-12-13, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Varför tror du många flyttar ut till klubben om den inte är så märkvärdigt dyr, eller påverkar deras ekonomi?

Mitt kukhuvud, givetvis täcker 1 års medlemsavgifter en hoj, men resten kvarstår.

Hojar går att ta på avbet.

Jag visste inte att så många flyttade ut till klubben? Så verkar det inte vara i Sthlm. Vet att en bodde ute på klubben i en avdelning i Sthlm men det snubben hade extremt kass ekonomi. Men det är den enda som jag hört bodde i klubbhuset. Utan att nämna specifikt så finns det de avdelningar som äger sitt klubbhus. Borde inte vara så svårt att få det att gå ihop om man är typ 8 st. Sen dessa lokaler i industri områden är nog inte så hutlöst dyra om de är ca 8 pers som delar.
Citera
2016-12-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igglepiggle
Jag visste inte att så många flyttade ut till klubben? Så verkar det inte vara i Sthlm. Vet att en bodde ute på klubben i en avdelning i Sthlm men det snubben hade extremt kass ekonomi. Men det är den enda som jag hört bodde i klubbhuset. Utan att nämna specifikt så finns det de avdelningar som äger sitt klubbhus. Borde inte vara så svårt att få det att gå ihop om man är typ 8 st. Sen dessa lokaler i industri områden är nog inte så hutlöst dyra om de är ca 8 pers som delar.
Deg till hyran och lokalen var iofs det jag syftade på, utan att det är ganska vanligt, iaf i början att de flyttar ut på klubben så de bara har en hyra, beroende på livssituation. Det kan vara en kåk de äger som att det kan vara en de hyr, det är inte den biten jag åsyftar.
Citera
2016-12-13, 18:02
Medlem
Citat:
Deg till hyran och lokalen var iofs det jag syftade på, utan att det är ganska vanligt, iaf i början att de flyttar ut på klubben så de bara har en hyra, beroende på livssituation. Det kan vara en kåk de äger som att det kan vara en de hyr, det är inte den biten jag åsyftar.

Fattar inte vad du menar?
Citera
2016-12-13, 18:03
Avslutad
Citat:
Oavsett om en hoj går att måla om, så behövs ett verifierat och riktigt ramnummer för att kunna försäkra och köra den legalt. .

Är det meningen att vi ska bli imponerade av dina kunskaper nu?
Citera
2016-12-13, 18:06
Medlem
Citat:
Snackar inte du om själva lokalen och vad den har för kostnad?

Citat:
Sen dessa lokaler i industri områden är nog inte så hutlöst dyra om de är ca 8 pers som delar.

Jag syftade på den enskildes orsak till varför han ev flyttade dit, oavsett om han vad han gör så drar ju den avdelningen in samma pengar ändå, det är bara han, om han flyttar till klubben, som minskar ner på sina utgifter.
Citera
2016-12-13, 18:06
Medlem
Citat:

Jag har aldrig hört att det har gått till så att de flyttat dit. Men jag har ingen aning. Kanske är så.

Någon som vet om det är någon Sthlms hojklubb som nyligen har patchat över till red devils?
Citera
2016-12-13, 18:09
Medlem
Citat:
Snackar inte du om själva lokalen och vad den har för kostnad?

Jag syftade på den enskildes orsak till varför han ev flyttade dit, oavsett om han vad han gör så drar ju den avdelningen in samma pengar ändå, det är bara han, om han flyttar till klubben, som minskar ner på sina utgifter.

Ok, så kan det naturligtvis vara. Bara hört om en som gjort så, men jag har långt ifrån stenkoll.
Citera
2016-12-13, 18:13
Medlem
Så är det i BMC med, och för månadsavgiften så ges du tillgång till rum, om så finnes, de som har gott ställt, ex en av dem vi snackat om, han hade ju sitt rum snyggt inrett med fet platt-tv och annat. I hans fall var det nog innan han träffade sin brud, tror jag.

Man kan väl säga att det vanligaste är att proppar och så gör den förflyttnngen, den är praktisk, ekonomisk, och de finns närmast möjligt.

Kan väl tillägga att den HA-avdelning jag syftade på, att de hade en avskild del med rum och boende, för gäster, medlemmar, etc. Riktigt så nice har väl inte alla, men rum att sova i har nog alla.
Senast redigerad av xtroverto 2016-12-13 kl. 18:16.
Citera
2016-12-13, 18:18
Medlem
Citat:
Så är det i BMC med, och för månadsavgiften så ges du tillgång till rum, om så finnes, de som har gott ställt, ex en av dem vi snackat om, han hade ju sitt rum snyggt inrett med fet platt-tv och annat. I hans fall var det nog innan han träffade sin brud, tror jag.

Man kan väl säga att det vanligaste är att proppar och så gör den förflyttnngen, den är praktisk, ekonomisk, och de finns närmast möjligt.

Kan väl tillägga att den HA-avdelning jag syftade på, att de hade en avskild del med rum och boende, för gäster, medlemmar, etc. Riktigt så nice har väl inte alla, men rum att sova i har nog alla.

Ok. Du som verkar ha koll. Du vet ingen hojklubb i Sthlms området som nygligen blivit red devils?
Citera
2016-12-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ok. Du som verkar ha koll. Du vet ingen hojklubb i Sthlms området som nygligen blivit red devils?
Nej, det där är långtifrån my hood, men du är säker på att det är just 08-området som joinat RD, den pajasklubben

Det går att ta reda på, om du nu vill?

Du menar inte Sala då, utan du menar en hängisklubb eller vad?
Senast redigerad av xtroverto 2016-12-13 kl. 18:31.
Citera
2016-12-13, 19:16
Medlem
Citat:
Nej, det där är långtifrån my hood, men du är säker på att det är just 08-området som joinat RD, den pajasklubben

Är en gubbe på den gatan jag bor som var med i nån hojklubb. Han har en riktigt fet HD, som låter som ett jetplan, man är sugen på att springa ut och dra ett fälgkors i huvudet på han när han startar sin hoj.

Han känns som ett misslyckat fetto.

Han hade på sig nån ful mupp väst. Men jag lade aldrig på minnet vad det stod på den.

Men såg han här om dagen med 81 mössa, förmodar att det stod support på den också. Men t shirt med red devils och såg ut som har bar på en red devils väst.

Pajasklubb? Är det verkligen det. Det är väl någon typ av underklubben till HA? Maskinisten är ju från Red Devils innan HA.
Citera
2016-12-13, 19:17
Medlem
Citat:

Kan vara Sala?? Har de nyligen blivit RD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in