Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-11, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
För att du aldrig suttit på en hoj?
Helt riktigt, det har varit nära några gånger dock, riktigt nära.
Citera
2016-12-11, 08:36
Medlem
veritatems avatar
Det där med att hojen "tillhör" klubben och tas när man lämnar är rent bull shit.
Grejen e den att man SKALL betala ett års klubbavgift om man lämnar, och dom flesta har inte dom pengarna liggandes, såååå mina vänner vad är en sjyst harley värd i dagsläget?
Ett rätt så lätt sätt att bli skuldfri alltså, lämna över hojen helt enkelt.
Senast redigerad av veritatem 2016-12-11 kl. 08:45.
Citera
2016-12-11, 09:37
Medlem
veritatems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streetripper
Har aldrig skickat PM till någon här på FB och vet sen du dök upp här att du är FAKE.

Vad är det man brukar säga? Jo: Man känner andra genom sig själv.

Fick ett pm av en mod. som bad mig tänka på vad jag skrev, för han vart så jävla trött på att få "anmälningar" från X:et, gnälls tydligen på precis allt som andra skriver, och speciellt om det går minsta emot honom.
Så att han skriver att du skulle pm:a honom och ställa frågor är ju naturligtvis rent bull, men det tror jag nog att dom flesta här förstår.
Citera
2016-12-11, 09:43
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veritatem
Det där med att hojen "tillhör" klubben och tas när man lämnar är rent bull shit.
Grejen e den att man SKALL betala ett års klubbavgift om man lämnar, och dom flesta har inte dom pengarna liggandes, såååå mina vänner vad är en sjyst harley värd i dagsläget?

hur mycket är en årsavgift ?
Citera
2016-12-11, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Läs vad jag skriver eller skriv något annat. Hojen är i regel det du påtalar ja, det är klubbens egendom hela tiden så därfär låter det lite för brutalt att säga att klubben tar hojen när hojen varit klubbens hela tiden, på pappret.

Nej, så är det inte. Klubben äger inte motorcykeln. Men har du gjort bort dig så kan du få skriva över hojen till klubben. Men det är inte out utan bs.
Citera
2016-12-11, 10:11
Medlem
Citat:

Lämna frivilligt är en grej
Om man blir utkastad då borde väl saken vara annorlunda?
Citera
2016-12-11, 10:17
Medlem
Citat:
Vad är det man brukar säga? Jo: Man känner andra genom sig själv.

Fick ett pm av en mod. som bad mig tänka på vad jag skrev, för han vart så jävla trött på att få "anmälningar" från X:et, gnälls tydligen på precis allt som andra skriver, och speciellt om det går minsta emot honom.
Så att han skriver att du skulle pm:a honom och ställa frågor är ju naturligtvis rent bull, men det tror jag nog att dom flesta här förstår.

Finns fortfarande folk som tror stenhårt på X:et fast han har bullshittar sjukt mycket!
Citera
2016-12-11, 13:57
Medlem
veritatems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderbergXXX
Oavsett om man lämnar eller blir utkastad så skall ett års avgifter betalas.
Citera
2016-12-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderbergXXX

Beror helt på varför du blir utkastad. HA Sverige är inte det var en gång i tiden. Är ju någon form av demokrati där alla får rösta. Är det en eller flera medlemmar som tycker att klubben går åt fel håll men majoriteten tycker att det är åt rätt håll så kan de bli uteslutna.

De får då lämna allt som är klubbens tillhörighet. HA kläder, väst, osv. Men smycken, hojar går ju lätt att smälta ner, måla om, osv.

Men har du mkt skulder till andra medlemmar, eller gjort något kraftigt fel så kan du bli rejält bötad. Men det är upp till varje avdelning att bestämma det.

Sen kan det också spela in vad du gjort för klubben. T.ex så tror jag inte att TM skulle bli så hårt behandlad om han gick ur/blev utslängd. Då han varit så viktig för klubben i Sverige genom åren.

Finns fler i hans position som både är med och lämnat där det inte hänt så mkt. Sen är det ju som vanligt att få vill vara dumma mot en snubbe som många gillar eller de som är extra labila i klubben. De är ju även farliga om de inte är med i klubben längre även om de inte har samma backning.

Men som jag sagt förut. HA Sverige är inte längre vad dom en gång var. Mer ekonomisk kärlek än broderlig. Folk går inte med för att de älskar hojar och brödraskap. Utan för att tjäna pengar och få respekt. Sen har konkurrensen blivit mkt tuffare, många som har vapen och våldskapital idag.
Detta är hur jag ser det och tror. Framtiden har svaren.

Tackar alla som skriver. Kul att följa tråden. Skulle vara kul med lite mer skvaller. Känns som HA håller på att dö ut både i verkligheten och på nätet.
Citera
2016-12-11, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igglepiggle
Beror helt på varför du blir utkastad. HA Sverige är inte det var en gång i tiden. Är ju någon form av demokrati där alla får rösta. Är det en eller flera medlemmar som tycker att klubben går åt fel håll men majoriteten tycker att det är åt rätt håll så kan de bli uteslutna.

De får då lämna allt som är klubbens tillhörighet. HA kläder, väst, osv. Men smycken, hojar går ju lätt att smälta ner, måla om, osv.

Men har du mkt skulder till andra medlemmar, eller gjort något kraftigt fel så kan du bli rejält bötad. Men det är upp till varje avdelning att bestämma det.

Sen kan det också spela in vad du gjort för klubben. T.ex så tror jag inte att TM skulle bli så hårt behandlad om han gick ur/blev utslängd. Då han varit så viktig för klubben i Sverige genom åren.

Finns fler i hans position som både är med och lämnat där det inte hänt så mkt. Sen är det ju som vanligt att få vill vara dumma mot en snubbe som många gillar eller de som är extra labila i klubben. De är ju även farliga om de inte är med i klubben längre även om de inte har samma backning.

Men som jag sagt förut. HA Sverige är inte längre vad dom en gång var. Mer ekonomisk kärlek än broderlig. Folk går inte med för att de älskar hojar och brödraskap. Utan för att tjäna pengar och få respekt. Sen har konkurrensen blivit mkt tuffare, många som har vapen och våldskapital idag.

Tackar alla som skriver. Kul att följa tråden. Skulle vara kul med lite mer skvaller. Känns som HA håller på att dö ut både i verkligheten och på nätet.

Tydligen pratat för mycket om vad vet jag ej.Får killen högs böter lär gymmet han är ekonomiansvarig gå
Kraftigt minus där lär pengarna komma ifrån.
För er som undrar så är detta Väktaren jag skrev om innan
Citera
2016-12-11, 18:52
Medlem
Zephirezs avatar
Vad/Vem är Louie Marti och vad är hans roll?

Har sökt men icke funnit..
Citera
2016-12-11, 19:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igglepiggle

Som du beskriver det låter det nästan som sossarna, före och efter Tony Blair? 🙊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in